סדקים בעת שיפוץ – הסיבות, הסכנות והפיתרון

יוסי ברויער 1 Comment on סדקים בעת שיפוץ – הסיבות, הסכנות והפיתרון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבוע שעבר סקרנו את השלבים המקדימים לביצוע עבודות שיפוץ בדירה, כיצד בוחרים קבלן שיפוצים וכיצד מפרטים את הטעון שיפוץ בחוזה. חשוב לדעת, כי גם במהלך ביצוע עבודות השיפוץ, עשויים להתגלות בדירה ליקויי בניה רבים. אנו נתמקד בליקוי בניה נפוץ במיוחד בעת שיפוץ דירה – סדקים, מלבד הפגיעה במראה האסתטי שיוצרים הסדקים, הם עשויים לגרום לפגיעה ביציבות המבנה, שמשמעותה לעתים אף סיכון חיי אדם.

כיצד נוצרים סדקים?

שינוי במצב הלחות של האדמה הוא אחד הגורמים המרכזיים לליקויי בניה בעת עבודות שיפוץ, והוא עשוי להיגרם מסיבות רבות, ובהן מים כלואים. מים כלואים באדמה נוצרים כתוצאה מטעויות או רשלנות בעת הבניה, והם עשויים לגרום לנזקים רבים, ובין השאר לסדקים.
גם תכנון לקוי של יסודות המבנה עשוי ליצור סדקים. אם במהלך השיפוץ בניתם יחידות נוספות בבית, אך הן לא ניבנו כנדרש, עשויים להיווצר סדקים כתוצאה מכך.
הגורם השלישי ליצירת סדקים, הוא שימוש בחומרים מאיכות ירודה. כאשר מבצעים בדיקות עבודות שיפוצים, יש לבדוק היטב את טיב החומרים שבהם השתמש הקבלן ואת המינון. מינון לא נכון עשוי לגרום לסדקים ולהוות סכנה בטיחותית חמורה במיוחד עבור דיירי הבית.
ומה ניתן לעשות כדי להימנע מתופעת הסדקים?
לשם כך מומלץ לשכור שמאי מומחה, שילווה את פרויקט השיפוץ. השמאי יעזור לכם כבר בתחילה לנסח את מפרט הבניה – המהווה חלק בלתי נפרד מהחוזה. בנוסף, בעת חתימת החוזה יבדוק השמאי את טיב החומרים ואת הכמויות הנכונות. גם לאחר סיום עבודות השיפוצים, יבדוק השמאי האם ביצע הקבלן את השיפוץ לפי המפורט בחוזה.
כשהוא מלווה באנשי צוות המתמחים במגוון ההיבטים הקיימים, יבצע השמאי בדיקת ליקויי בנייה ויבחן גורמים שעשויים ליצור סדקים. אם יימצאו ליקויי בניה בסיום בדיקת בדק בית, ייתן השמאי חוות דעת מקצועית המפרטת את כל ליקויי הבניה שנמצאו.
חוות דעת כזו תסייע לכם גם לנהל לאחר מכן משא ומתן עם הקבלן, להוכיח את טענותיכם ולדרוש את תיקון הליקויים – במידה ויהיו כאלו. אם יעלה המשא ומתן על שרטון תוכלו לפנות לעזרה בבית דין, כאשר אתם נעזרים בחוות הדעת המקצועית שהנפיק השמאי.

המידע כשרות לציבור באדיבות חברת 'חי"ש נופי ישראל'

logo_chish



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא לחסוך על ניילון, רשתות ברזל, ובטון (יחס של 3 שקי חצץ,3 שקי חול, חצי שק מלט אפור=25 ק"ג, מים)- עדיף עוד 10 ס"מ יותר… קרשים או פלטות סנדויץ ישנות אפשר משומשים…