באתם לראות דירה? אל תשכחו להציץ גם בחוץ

    חיש נופי ישראל No Comments on באתם לראות דירה? אל תשכחו להציץ גם בחוץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטור הקודם עמדנו על הנקודות אותן יש לבדוק בעת שבאים לראות דירה טרם רכישתה, בטור זה ננסה לעמוד על נקודות נוספות, הפעם כאלה שאינן בתוך הדירה – אלא מחוצה לה, בחדר המדרגות, בלובי, במחסן ואפילו בדירות השכנים.

    נתחיל מהסוף, כאשר מדובר בחרדים בכלל, ובזוגות צעירים – הנוטים לרכוש דירה באזורים מעורבים שאינם חרדיים לחלוטין עדיין – בפרט, רצוי ואף חובה לברר מעט על סגנונם של השכנים בקווים כלליים, האם כולם שומרי תורה ומצוות, האם מדובר ב'שכנים קשים', נתון שעשוי להיות משמעותי בדירות בעלות פוטנציאל הרחבה – אשר בשבילו יידרש אישור של השכנים, ועל זה הדרך.
    אמנם, נתון זה עשוי להשתנות ואף סביר להניח שישתנה עם השנים, אולם לפחות בשעת הקניה עשו את המרב כדי שלא 'ליפול בפח'.
    בשלב שני כדאי להתרשם מסביבתו של הבניין, נתונים קטנים עשויים להיות מהותיים בחיי היומיום, מיקומו של בית הכנסת או המכולת הסמוכה, הימצאותה של תחנת אוטובוס קרובה או חניה בשפע, גינת משחק לילדים בסמוך לבניין וכדומה עשויים להקל במאוד את המגורים במקום ולשפר את איכות החיים. במקביל, יש לוודא כי אין בסביבה מטרדים, אלה עשויים להופיע במגוון צורות, החל ממואזין של כפר ערבי מרוחק המעיר את התושבים באמצע הלילה, וכלה באולם חתונות או בזאר סמוך המושכים אליהם בני אדם בשעות הערב המאוחרות.
    הלאה, אל תתעצלו וצרו קשר עם ועד הבית, אין צורך לפתח קשרי ידידות אמיצים כבר בשלב זה, אבל לכל הפחות לברר נתונים אלמנטריים, מהו גובה התשלום לוועד הבית, ובמידה ויש בבניין הסקה מרכזית – כמה עלותה לכל דייר בחודשי החורף, אלו שירותים מספק וועד הבית? שיפוצים בחדר המדרגות, ניקוי מספר פעמים בשבוע, זיפות הגגות, השקאת הצמחים בחצר וכו'.
    מובן מאליו שבדקתם והחלטתם שהקומה בה מצויה הדירה מתאימה לכם, אך אם מדובר בדירה גבוהה, למעלית עשויה להיות השפעה מהותית על חייכם, אם כאשר תיאלצו להעלות לבית מוצרים כבדים, או כאשר יגיע לביתכם סב קשיש, ודאו כי המעלית עובדת ומתוחזקת היטב.
    אל תשכחו להציץ בלובי הכניסה, האם הוא נקי ומטופח. זכרו, גם בניין רווי משפחות ברוכות ילדים – יכול להיראות נאה ומטופח אם הדיירים דואגים לכך. מראה כזה מוסיף מעט לערך הדירה, ומוסיף הרבה לאיכות החיים.
    המידע כשרות לציבור באדיבות חברת 'חי"ש נופי ישראל'

    logo_chish



    0 תגובות