חוטובלי בדיון על הכורדים: "אנו מסייעים להם במגוון ערוצים"

    איתי גדסי 1 Comment on חוטובלי בדיון על הכורדים: "אנו מסייעים להם במגוון ערוצים"

    בגנסת קיימה דיון על מצבם של הכורדים בצפון סוריה, לאור האיום הטורקי עליהם מאז נסיגת ארה"ב. ח"כ סער אמר בדיון: "לישראל יש יכולות לסייע לכורדים ואני משוכנע שהדבר הזה יניב תועלת גדולה בעתיד"

    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון בהצעה לסדר על מצב הכורדים בצפון סוריה. לאחר שהנשיא טראמפ הורה על הוצאת הכוחות האמריקנים מצפון סוריה ונתן אור ירוק לנשיא טורקיה לפלוש לאזור ולקיים בו אזור ביטחון מול סוריה. יש לציין כי בצפון סוריה הכורדים הם בעלי הברית של אסאד. בקרב הכורדים חלוקות הדעות לגבי הדרך, חלקם נאמנים לאיראן וחלקם לכוחות המערב. אבל אין ספק כי חייהם של הכורדים נתונים בסכנה מול הדורסנות הטורקית הנקמנית.

    ח"כ צביקה האוזר אמר בפתח הדיון: "עתידה של האוטונומיה הכורדית בצפון סוריה עומד בסכנה קיומית ומדינת ישראל כשלה בזיהוי פוטנציאל הנזק היקפי הנשקף מכך הן בממד הביטחוני אסטרטגי והן בממד ההומניטרי. מאז הפלישה הטורקית לאוטונומיה הכורדית בצפון סוריה כמעט כל פרלמנט בעולם המערבי קיים דיון בנושא בחלקם של אותם דיונים באותם פרלמנטים אף יצאו גינויים חדים וברורים למתרחש ואילו כאן אצלנו בכנסת ישראל סוג של דממה דקה"

    ח"כ גדעון סער: "ישראל יכולה לסייע בהסברה והצגת העניין שלהם בארצות הברית, שהיא כמובן מפתח בעולם הדמוקרטי לקידום ענייניו. לישראל יש יכולות לסייע לכורדים ואני משוכנע שהדבר הזה יניב תועלת גדולה בעתיד ועל כן אני חושב שאנחנו חייבים להשאיר את העניין על סדר היום של הכנסת"

    סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי השיבה בשם הממשלה ואמרה: "לישראל יש אכן אינטרס מובהק לשמור על כוחם של הכורדים והמיעוטים הנוספים באזור צפון סוריה כגורמים מתונים ופרו מערביים שהוכיחו את נכסיותם פעמים רבות לאורך השנים במיוחד בזמן הלחימה נגד דאעש. במהלך המאבק ארגון הטרור דאעש הכורדים הקריבו אלפים מלוחמיהם וללא פעילותם ספק גדול אם היה מנוצח".

    חוטובלי התייחסה לסכנה שניצבת מול הכורדים, "ההתמוטטות האפשרית של אחיזה הכורדית בצפון סוריה הינה תרחיש שלילי ומסוכן מבחינת ישראל ברור לחלוטין שאירוע כזה יביא להתחזקות גורמים שליליים באזור ברשות איראן".

    חוטובלי סיפרה בדיון כי אכן ישראל עוזרת לכורדים במגוון דרכים, "מאז תחילת הפלישה הטורקית לצפון סוריה ישראל קיבלה פניות רבות לסיוע בעיקר בתחום המדיני וההומניטרי זאת עקב הריגתם של מאות אזרחים פציעתם של אלפים ועקירתם של מאות אלפי אזרחים. אנו מזדהים עם המצוקה הקשה של הכורדים ואנו מסייעים להם במגוון ערוצים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לזכותה של חוטובלי ייאמר כי היא מזכירה נאמנה לביבי ואח"כ לישראל כ"ץ.