מצרפת לישראל: הרגע המרגש של אהרן סיטבון

    מירי שניאורסון No Comments on מצרפת לישראל: הרגע המרגש של אהרן סיטבון
    12:10
    19.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on 'חוק הרבנים' נגנז: ההתנגדות בקואליציה והמשמעות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברגע אחד ומיד הם נגאלים.

    היא עמדה על הבמה מול שבעת אלפים זוגות עיניים וסיפרה: "אבא נולד בתוניסיה למשפחה יהודית מסורתית, לפני יותר משבעים שנה. גדל והתחנך בצרפת המתבוללת, ולא הכיר את היהדות מעבר למושגים בסיסיים. אבא ניחן בכישרון מוזיקלי נדיר, ובגיל צעיר הקים להקה יחד עם אחיו והפך לזמר מפורסם – להיטים, הופעות… בשיא תקופת הזוהר פגש ביום שישי אחד קבוצת חסידים, שהזמינה אותו לשיעור תניא לאחר הנחת תפילין.

    אור החסידות נגע בו, והוא התקרב לחיי תורה ומצוות. עם השינוי באורח חייו, החליט גם על תפנית בתחום המוזיקלי שכה אהוב עליו. הוא נטש את עולם הזמר, ויתר על עתיד מוסיקלי מבטיח, השקיע בדרך התורה והתעלה בה.

    כמו רבים מהחסידים בצרפת, הרבה להיות אצל הרבי עם משפחתו וזכה לקירובים מיוחדים.

    בברכת הרבי עלה לארץ, וגידל את ילדיו יחד עם זוגתו במסירות בדרך התורה והחסידות. זכה להקים משפחה חסידית לתפארת, ביניהם גם שלוחים ברחבי העולם.
    לפני כשנתיים, הגיע הרגע המכונן שהוביל למהפך מחודש. אחרי שיצא לגמלאות, הרגיש רצון עז לשוב לשיר. קולו הערב נשמר, למרות גילו, וביקש לפרוץ מתוכו.
    אבל איך אפשר לגשר על פער של עשרות שנים? ההתלבטות הייתה קשה, ולאחר היסוסים ולבטים כתב מכתב לרבי.

    בהשגחה פרטית מופלאה, אבא קרא באגרות הקודש את תשובתו של הרבי לצייר שחזר בתשובה. באותו מכתב הרבי מעודד אותו לנצל את הכישרונות שבהם ניחן מאת ה', והפעם לקדושה.

    זה היה רגע המהפך, שנתן אישור וכוח להתחיל מחדש בשירה יהודית, ובעיקר – שירי בשורת הגאולה, מלאי געגוע וציפייה. בדרכו, הוא רותם את הכישרון לקיום השליחות האחרונה שהטיל הרבי על חסידיו, ומכין את העולם לקבלת פני משיח בקרוב ממש".

    "וזה אבא שלי", אמרה שרה, והזמינה את אהרון סיטבון, אביה, לשיר "הגיע זמן גאולתכם" במופע משפחתי, עם נכדיו ונכדותיו, בכנס הנשים הגדול בעולם.

    "ברגע אחד תבוא הגאולה", חזרה המנטרה בכנס שהיו בו הרצאות וגם סטנד-אפ, והכול כדי להמחיש שמשיח בן דוד יכול להגיע ברגע אחד, בלי שנרגיש, וכבר מרגע זה יש להתכונן!

    בפרשת פנחס מחלק אלעזר הכהן את הארץ לנחלות. הוא מקבל את החלוקה ברוח הקודש, לאחר מכן נשלפים הפתקים משני סלים, ולסיום גם הגורל מצווח ואומר: ״אני הגורל עליתי לגבול פלוני לשבט פלוני״. רגע, האם שמעת פעם גורל מדבר?! מה היה צורך בנס כזה גדול?

    הרבי מסביר ששלושה רבדים מקיפים את הנפש שלנו: מחשבה, דיבור ומעשה.

    המחשבה והמעשה הכרחיים בדרך כלל, אבל הדיבור לא תמיד בא לידי ביטוי. הנס שהגורל מדבר בא ללמד שכל שלב חשוב. כל דבר צריך להיות מושלם ומורכב משלושת הרבדים, וכך גם ההכנות.

    המשימה היא להתרכז ולהיות במאה אחוז גם בתהליך וגם במטרה, בשלמות של כל שלושת הרבדים.

    לא למהר ולדלג לשלב הבא, עד למטרה הסופית. פשוט לחיות את הרגע. כאשר אנחנו מונחים בכל הפרטים ובשלמות, כל יום הופך מיום של גולה – ליום של גאולה.

    הכול אפשר לעשות ברגע אחד, האם תכננת כבר איך יהיה הרגע הבא שלך?



    0 תגובות