"אמא שלי התבצרה 48 שעות בממ"ד": סיפורה המצמרר של הניצולה מבארי

חיה ספיר No Comments on "אמא שלי התבצרה 48 שעות בממ"ד": סיפורה המצמרר של הניצולה מבארי

מירי שניאורסון אירחה הבוקר בתוכנית 'עניין משפחתי' את איריס אלטבוים, שסיפרה על נס ההצלה של אמה – פרח פילו, תושבת הקיבוץ בארי. פילו נכנסה לממ"ד בביתה כאשר נשמעה האזעקה הראשונה בבוקר החג, ושעות לאחר מכן הגיעו המחבלים וניסו ולפרוץ את דלת החדר המוגן. העדות המצמררת על 48 שעות של אימה, תקווה ותפילה. האזינו

Israeli soldiers at the destruction caused by Hamas Militants when they infiltrated Kibbutz Be'eri, near the Israeli-Gaza border, southern Israel. October 17, 2023. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** חיילים איזור קיבוץ בארי מלחמה עזה רחבות ברזל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

איריס אלטבוים, שנולדה וגדלה בקיבוץ בארי, שוחחה הבוקר עם מירי שניאורסון בתוכנית 'עניין משפחתי' וסיפרה את סיפורה המצמרר של אמה, פרח פילו, שהוחזקה כבת ערובה במשך 48 שעות במהלך מתקפת הפתע.

"אמא שלי בת 75, מתגוררת בקיבוץ בארי, וכשהמחבלים הגיעו לקיבוץ היא ניסתה ליצור איתי קשר. אני הייתי בבית הכנסת כמובן בתפילות החג. שומרת שבת ולא יודעת שאמי נמצאת במצוקה. אמא שלי, שמבינה כי הדרך היחידה להגיע אליי היא לשלוח הודעה לחמי, עושה זאת ומבקשת ממנו לאתר אותי. הוא נוסע לחפש אותי בביתי, ומשלא מוצא ממשיך לבית הכנסת. שם פוגש ברב הקהילה שאומר במפורש להגיד לי שמדובר בפיקוח נפש ושעלי להתקשר לאמא מיד. כמובן שנלחצתי מאוד, מיהרתי להתקשר ואז שמעתי לראשונה שמתרחש אירוע מזעזע. אמי סיפרה שהמחבלים מתקרבים לבית, נשארנו יחד על קו הטלפון ושמעתי כיצד המחבלים נכנסו לבית וניסו לפרוץ את דלת הממ"ד. לפני מספר שנים התקנו אצלה מנעול פנימי חזק מאוד בממ"ד, וב"ה הם לא הצליחו לפרוץ. כך הם ניסו שוב ושוב עד שהתייאשו" סיפרה איריס.

"במשך יומיים התבצרו המחבלים בביתה, כוחות הביטחון ניהלו קרב של ממש ונאלצו להרוס את כל הבית עד שהצליחו לחסל את המחבלים ולחלץ את אימי הנצורה בממ"ד. אמא שלי מצאה במגירה ספר חת"ת ישן שהבאתי לה פעם, ובזה היא התחזקה כל הזמן". הוסיפה איריס.

האזינו לראיון המצמרר



0 תגובות