במימון אירופי: הרשות מקדמת בעלות על שטחי C

    אריאל שרפר No Comments on במימון אירופי: הרשות מקדמת בעלות על שטחי C

    מסמך של המנהל האזרחי: הרשות פועלת ליצירת ריבונות ביו"ש, באזורים שהסכמי אוסלו קבעו שהם בריבונות ישראל. השטח מחולק לגושים ולחלקות

    אילוסטרציה צילום: בסל עוויד, פלאש 90
    8:35
    26.04.24
    אליהו גרין No Comments on התחזית: השרב נשבר, אך עדיין יהיה חם מהרגיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסמך של המנהל האזרחי שהגיע לידי "ישראל היום" חושף: משנת 2015 ידוע למינהל כי הרשות הפלשתינית פועלת לערוך רישום והסדר מקרקעין בשטחי C הנמצאים על פי הסכמי אוסלו בריבונות ישראל.

    במסגרת פעילות זו הרשות מגדירה גושים וחלקות, מבצעת הליכי בדיקת בעלות ורושמת בפנקסי הרישום את הבעלויות על הקרקע. יודגש כי על פי חוק אין לפעולה זו תוקף, היות שישראל היא הריבון, ועם זאת הוא מבטא פעילות ריבונית של הרשות באזור.

    במסמך, שכותרתו "סיכום: ביצוע הליכי הסדר על ידי הפלשתינים גם בשטחי C" ואשר הופץ ביוני 2017, נכתב כך: "החל משנת 2015 מתקבלות אינדיקציות על ביצוע הליכי הסדר בשטחי C על ידי הרש"פ, כאשר הליבה היא אזור בית לחם וחברון".

    בדו"ח מתואר כי "מדובר בתופעה הנפרסת על אלפי דונמים" וכי מורגשת "במשרדי קמ"ט רישום מקרקעין בקשה לקבלת נוסחים שונים עבור הצגתם לרשויות הפלשתיניות כחלק מהליך הסדר". זאת, כאשר "על פי המידע שנמסר לממונה אפוטרופוס בית לחם חברון, מדובר במימון אשר מתקבל מתקציבי מדינות אירופיות".



    0 תגובות