בערבות אמריקאית: הכסף הפלסטיני לא יעבור לעזה

שלמה ריזל No Comments on בערבות אמריקאית: הכסף הפלסטיני לא יעבור לעזה

הקבינט אישר כעת את מנגנון העברת כספי הרשות לנורווגיה – בערבות אמריקנית, לפיה אם הכסף יועבר לפלסטינים בעזה שר האוצר סמוטריץ' יוכל להקפיא את הכסף כולו. בן גביר היחיד שהתנגד

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) אישרה היום (ראשון) את מתווה הקפאת הכספים לעזה, שגובש ע"י ראש הממשלה, שר האוצר והשר לענייניים אסטרטגיים.

ארה"ב ונורווגיה מכבדות את החלטת הקבינט המדיני ביטחוני שהורה לעצור את העברת כספי עזה לידי הרשות הפלסטינית. על כן, הכספים המוקפאים לא יועברו לרשות הפלסטינית, אלא יישארו בידי מדינה שלישית.

בקבינט הודיעו כי לא יעבור הכסף או תמורתו בשום סיטואציה, אלא באישור שר האוצר של ישראל, גם לא באמצעות גורם שלישי. כל הפרה של ההסכם, מאפשרת לשר האוצר להקפיא באופן מיידי את כלל כספי הסילוקין של הפלסטינים. ארה״ב ערבה לקיום המתווה. ראש הממשלה הנחה לבצע עבודת מטה מסודרת למימוש המתווה על פי הדין.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "שום שקל לא יעבור לעזה! והפעם עם גיבוי אמריקאי למדיניות שאני מוביל מהיום הראשון ועם הסמכה שלי מראש לעצור את כל הכספים לרש"פ אם שקל אחד יעבור לעזה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף: "לצערי ראש הממשלה בנימין נתניהו מזיז כל הזמן את הקו האדום. פעם נותנים דלק, פעם מוותרים על הומניטרי תמורת הומניטרי, שבוע שעבר החלו להעביר משאיות קמח ועכשיו מקבלים החלטה שלא מבטיחה שהכסף לא יגיע לנאצים מעזה. לצערי גם בימין יש מי שעדין מושפע מהקונספציה ובין היתר חושב "שפתרונות טובים מגיעים מנורווגיה".

השרה אורית סטרוק בירכה: "‏ברכות לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' על מהלך מדיני מרשים! אחרי ששכנע את הקבינט לקזז מתקציב הרש"פ גם את הכסף המיועד לעזה (בנוסף לכספי הטרור המקוזזים עפ"י חוק), עכשיו גם ארה"ב ונורווגיה מקבלות את עמדת ישראל, שהעברת הכסף לעזה – לא לגיטימית. והמפתח – בידי שר האוצר בלבד, כולל צעדי ענישה. ככה עובדים".



0 תגובות