המבחן הראשון של כוכבי \\ קובי פינקלר

    קובי פינקלר No Comments on המבחן הראשון של כוכבי \\ קובי פינקלר

    הצפון חם ולא בגלל מזג האוויר: חמישה ימים של חסד קיבל הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי במזרח התיכון ואז הגיעה ההנחתה, או ההמראה, תלוי מאיזה צד מסתכלים (פרשנות)

    צילום: נועם ריבקין פנטום, פלאש 90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התקיפות האחרונות בסוריה והתגובה האיראנית מלמדות על שינוי כיוון בתפיסת הלחימה של שני הצדדים. מחד, ישראל לא זו בלבד שתוקפת מתקני ומחסני תחמושת איראניים בסוריה אלא אף בפעם השניה בתוך שבוע מצהירה על כך קבל עם ועדה.

    מאידך, האיראנים אחרי חודשים שבהם האטו את קצב המשלוחים ואת קצב התבססותם בסוריה, גם מגבירים את קצב המשלוחים לכמעט שני מטוסי משלוח בשבוע  וגם  מגיבים בעצמה מבחינתם ויורים וכדי לפגוע ובגדול.

    טיל הקרקע קרקע האיראני ששוגר אתמול משטח סוריה לעבר צפון הגולן מוגדר במערכת הביטחון כטיל לטווח בינוני עם משקל חומר נפץ של כ 300 ק"ג. הפגיעה שלו הרסנית. היירוט המוצלח של כיפת ברזל הסיט את המציאות בה יכולנו להיות אתמול אם הטיל היה פוגע.

    המבחן הראשון של כוכבי כרמטכ"ל היה אתמול גם בתקיפה הלילית תוך כדי נטילת הסיכונים וגם התגובה המיידית לירי האיראני. לפחות 4 גלי תקיפה היו אמש והם כללו גם הרס מחסני אחסון של אמצעי לחימה, גם הרס אמצעי לחימה, תשתיות מודיעין ובהמשך לאחר הירי לעבר מטוסי חיל האוויר גם פגיעה משמעותית במערכות המכ"מ הסורי.

    המבחן הבא יגיע (או שלא) בימים הקרובים. נכון לעכשיו ומשיקולים בטחוניים אתר החרמון סגור. זה סבוך מאד לאבטח אלפי אנשים ומכוניות באתר ובדרכים העולים אליו.

    הצפון הולך להיות חם בתקופה הקרובה ולא בגלל מזג האוויר.



    0 תגובות