שילה: "סמוטריץ' מייצג דור חדש שמסוגל להתעמת עם נתניהו"

    אסתי פלד No Comments on שילה: "סמוטריץ' מייצג דור חדש שמסוגל להתעמת עם נתניהו"

    ניצחון צעיר: "סמוטריץ' דומה לבנט בכך שהוא מייצר תחושה שהוא מסוגל ליצור מנהיגות מבלי למצמץ", כך אומר עורך שבועון 'בשבע' עמנואל שילה, בראיון ל'מהדורה המרכזית' | על הבית היהודי: "לא בטוח שהבית היהודי יהיה אוטומטית בראש, אלה יותר חצי חצי, יהיו כיפופי ידיים" | האזינו

    עמנואל שילה עורך בשבע צילום: פלאש 90
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עמנואל שילה עורך עיתון 'בשבע' בתראיין היום (שני) ל'מהדורה המרכזית' על רקע ניצחונו הדרמטי של ח"כ בצלאל סמוטריץ' בבחירות לראשות 'האיחוד הלאומי'. שילה ניתח את השינוי שעובר בזרם החרדל"י בציונות הדתית והאפשרות לאחדות בין כלל המפלדות הדתיות ושינוי המאזן מול הבית היהודי.

    הניצחון של סמוטריץ: בצלאל סמוטריץ, הוא מבטא דור חדש שהסגנון בו הוא פועל הוא קצת שונה, הוא יותר מסוגל להתעמת מול נתניהו כמו שעשה בחוק ההסדרה. הוא מייצג את ההתיישבות ואת עולם התורה הדתי בצורה יותר מובהקת. הוא דומה לבנט שהוא מייצר תחושה שהוא מסוגל ליצור מנהיגות מבלי למצמץ".

    לדמותו של מנהיג מפלגה: "מנהיג של מפלגה צריך להיות כריזמטי, תקשורתי ומוערב מאוד. כמו נתניהו ולפיד ובנט ואיילת שקד. הגיע הזמן טוענים התומכים שגם לציבור המוכנה חרדל"י או יותר חרדי שתהיה לו הנהגה מהסוג הזה".

    הרשימה הדתית: "ההתמודדות היא לא דווקא מול בנט אלה מול אחוז החסימה, בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי יש חיבור חזק יותר, מאשר בין אלי ישי ועוצמה יהודית. עכשיו לא בטוח שהבית היהודי יהיה אוטומטית בראש, אלה יותר חצי חצי, יהיו כיפופי ידיים".

    ההתנגדות של סמוטריץ: "אני לא חושב שסמטוריץ' מתנגד לעוצמה יהודית אלה שהם ירוצו במסגרת מפלגת יחד. אבל אם האיחוד הלאומי והביתצהיהודי יחברו יחד הם ינסו לצרף אליהם את ישי או עוצמה יהודית. לעוצמה יהודית יש כוח ברור מאשר אלי ישי שלא ברור מי עומד מאחוריו".

    האזינו לראיון המלא:

    צילום: פלאש 90

     

     



    0 תגובות