ניקי היילי: "לא ארוץ לנשיאות, אתייצב לצד טראמפ ב-2020"

יעקב גפן 1 Comment on ניקי היילי: "לא ארוץ לנשיאות, אתייצב לצד טראמפ ב-2020"

השגרירה הפורשת ניקי היילי, קיימה עם נשיא ארה"ב טראמפ מסיבת עיתונאים בבית הלבן. טראמפ: "אנו שונאים להפסיד אותך. מקווה שתחזרי בעתיד". היילי אמרה בהצהרה: "עשינו בדיוק מה שאמרנו שנעשה"

דונאלד טראמפ צילום: האינדיפנדט הבריטי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארצות הברית עדיין סוערת לאחר הודעת השגרירה באו"ם ניקי היילי על התפטרותה מתפקידה. במסיבת עיתונאים פתוחה שערך איתה הנשיא טראמפ ב'בית הלבן' היום (שלישי) אמר נשיא ארה"ב: "השגרירה היילי עשתה באו"ם עבודה מדהימה, היא אמרה לו לפני שישה חודשים שבסוף השנה או אחרי תקופה של שנתיים, היא מעוניינת לקחת "פסק זמן". היא תסיים את תפקידה בסוף שנת 2018".

עוד אמר הנשיא: "יש לנו רבים המבקשים לייצג אותנו בארגון הבינלאומי".

בהצהרות המשותפות אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "היילי עושה עבודה נהדרת, היא פנטסטית, עבדה איתנו לאורך הקמפיין. היא אמרה לי כמדומה לפני 6 חודשים שברצונה לקחת בעתיד פסק זמן כי זו עבודה קשה".

טראמפ פנה להיילי ואמר: "אנו שונאים להפסיד אותך. מקווה שתחזרי בעתיד. והמשיך בהצהרה: היא הגיעה להכרה טובה של השחקנים הבינלאומיים, סין ועוד שאף מכבדים אותה. אני מודה לך על עבודה פנטסטית".

היילי השיבה לנשיא ואמרה: "אני מודה לנשיא. הייתי ברת מזל לשרת את ארצי. הסתכלו על השנתיים האחרונות מה עשינו. עשינו בדיוק מה שאמרנו שנעשה".

עוד אמרה: "קיצצנו 1.3 מיליארד בתקציבנו לאו"ם. הצלחנו עם ההסכם האירני, להילחם בהטייה האנטי ישראלית באו"ם. אנו נשים את השגרירות שלנו איפה שארה"ב מעוניינת".

‏שגרירת ארצות הברית באו"ם הפורשת, ניקי היילי, אמרה בהתייחסה לעבודתה: "מדינות אחרות אולי לא אוהבות את מה שארה"ב עושה – אבל הן מכבדות אותנו. לא אתמודד לנשיאות בשנת 2020, אתייצב לצד קמפיין טראמפ". עוד הוסיפה היילי: "ארצות הברית החזירה ועמדה בצורה חזקה על האינטרסים שלה וזה מקור של גאווה לכל האמריקנים".

לשאלות עיתונאים, היילי לא נימקה באופן ממשי את עזיבתה את התפקיד. היא עוזבת "כי היא יודעת מתי זה הזמן לעזוב".

התגובות מהמערכת הפוליטית בישראל, על רקע עזיבתה של ניקי היילי את התפקיד לא איחרו לבוא, היילי הייתה ידידת אמת של ישראל, יהיה קשה להאמין ששגריר אחר יוכל לעשות עבודה בצורה שהיא ידעה לעשות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מודה לשגרירה ניקי היילי שהובילה מאבק חסר פשרות נגד הצביעות של האו"ם ולמען האמת והצדק של מדינתנו. דרך צלחה!"

שר החינוך נפתלי בנט: ניקי היילי היקרה, תודה לך על מה שעשית עבור מדינת ישראל. לא נשכח זאת.

לפיד התיחס להתפטרותה של שגרירת ארה״ב לאו״ם ניקי היילי ואמר: "ניקי היילי היא מגדלור באו״ם. ההתייצבות שלה למען מדינת ישראל אמיצה וללא תנאים גם בימים קשים. תודה היילי, יש לך מקום אצלנו".

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים היוצא אמר: "תודה לך ניקי היילי על עמידתך האמיצה והנחושה לצידה של ישראל וערכי האמת והצדק. עם ישראל לא היה יכול לבקש ידידה טובה ורהוטה ממך".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    פחחח היא באמת חושבת שמדינות מכבדות את ארצות הברית? שתתעורר, אף אחד חוץ מישראל לא מכבד את ארצות הברית מאז שטראמפ בשלטון.