גרמניה הודיעה: "מצטרפים למאבק ב-BDS"

בנצי לייזרוביץ No Comments on גרמניה הודיעה: "מצטרפים למאבק ב-BDS"

השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן ושר הפנים הגרמני דנו במאבק בטרור היחידים, בהסתה באינטרנט ובתנועת ה-BDS וחתמו על מזכר הבנות להרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות

צילום: חורחה נובומינסקי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן נפגש היום (חמישי) עם שר הפנים הגרמני, הורסט סיהופר. השרים דנו במאבק המשותף בטרור היחידים, ההסתה ברשת וה-BDS וחתמו על מזכר הבנות להרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות במאבק נגד הפשיעה הבין-לאומית, פשיעת סייבר, המאבק בטרור ובהסתה וההגנה על ילדים ברשת.

השר ארדן ציין את ההחלטות הרבות שהתקבלו בערים גרמניות (כולל בברלין, מינכן ופרנקפורט) נגד ה- BDS, והחלטתם של בנקים גרמנים לסגור חשבונות של ארגוני דה-לגיטימציה לישראל. השר ארדן ביקש ממקבילו לקדם צעדים ברמה הפדרלית למנוע כל מימון ממשלתי לגורמי BDS, ולעודד את מגמת סגירת חשבונות הבנק של ארגוני החרם מצד הבנקים הגרמניים. שר הפנים הגרמני ציין כי גרמניה תנקוט בצעדים ממשיים נגד ה BDS.

השר ארדן אמר במפגש המשותף כי: "גרמניה השכילה להבין את מה שבאירופה עוד לא הבינו: ה-BDS היא תנועה אנטישמית שחותרת תחת עצם הלגיטימציה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי. אני קורא למדינות נוספות ביבשת לאמץ את אותו קו תקיף שנוקטת גרמניה נגד ה-BDS שרואה בתופעה ביטוי לאנטישמיות שיש לפעול נגדה".

השרים דנו בהמשך שיתוף הפעולה בפיתוח טכנולוגיות ללוחמה בטרור, דוגמת אמצעים להתמודדות עם איום הרחפנים ופיתוח רובוט פורץ דרך להתמודדות עם אירועי טרור בלתי קונבנציונלי – הרובוט היחידי מסוגו בעולם, שהוצג בכנס שרי בטחון הפנים הבינלאומי נגד הטרור שכינס השר ארדן השנה לראשונה בירושלים.

השר ארדן תיאר לשר הפנים הגרמני את מרכזיותה של ההסתה מצד גורמים אסלאמיים קיצוניים ומצד הרשות הפלסטינית בגל הטרור האחרון. השר ארדן ציין את החקיקה בגרמניה המחייבת את הרשתות החברתיות בהסרת תכנים מסיתים וכן ציין בפניו את פעילותו לקידום חקיקה דומה בישראל. השר ארדן הדגיש שהמדינות הדמוקרטיות בעולם חייבות לפעול יחד כדי לקבוע את האיזון הנכון בין חופש הביטוי ברשת לבין הצורך להילחם בהסתה וטרור.

שר הפנים הגרמני סיהופר אמר לשר ארדן בפגישה כי: "ישראל וארה"ב הם שתי השותפות הכי חשובות לנו. אני נפעם מהדרך שבה אתם מתגברים על האתגרים הבטחוניים הקשים ביותר. זכותה של ישראל להתקיים היא חלק מסיבת הקיום של גרמניה ולכן אנחנו ננקוט בצעדים ממשיים כדי להאבק ב BDS".

השר סיהופר הודיע לשר ארדן כי גרמניה מתכוונת להציב נציג לענייני בטחון פנים קבוע בישראל על מנת להדק את שיתוף הפעולה בין המדינות. השר ארדן בירך על היוזמה.

יצוין כי בשנתיים האחרונות נקטה גרמניה במספר צעדים נגד ה-BDS כגון ביטול שידורים מתוכננים של הופעות הזמר ופעיל ה-BDS רוג'ר ווטרס, חקיקת חוקים לאי שיתוף פעולה של הממשל עם ארגוני BDS וארגונים אנטי ישראלים, ביטול הפגנות, מיצגים ואירועים של גורמי BDS בשטחם של מוסדות ציבוריים.

כמו כן, הפרלמנט הגרמני העביר החלטה לפיה גרמניה לא רואה בעין יפה פגיעה בקיומם של חיים יהודים בגרמניה או הטלת ספק בזכות הקיום של מדינת ישראל. לפי ההחלטה, נכללות גם הצהרות אנטישמיות המוצגות כביקורת על מדיניותה של מדינת ישראל אך בפועל הם ביטוי לשנאת העם היהודי ודתו. כחלק מהצעת ההחלטה אישר הבונדסטאג את מינויו של ממונה למאבק באנטישמיות אשר יהיה אמון על המאבק באנטישמיות במדינה ועל הקשר עם הארגונים היהודים בגרמניה, תחת שר הפנים הגרמני.

באפריל 2018 הודיע אווה בקר, סגן ראש עיריית פרנקפורט, כי בכוונת עיריית פרנקפורט לעבוד רק עם בנקים להם אין קשרים עסקיים עם ארגוני BDS אנטישמיים ועוד.

בין המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל לבין משרד הפנים וגופי אכיפת החוק הגרמניים מתקיים שיתוף פעולה אינטנסיבי ופורה. שיתוף הפעולה מתקיים בתחומים מגוונים כגון: המאבק בפשיעה (כולל פשיעה מאורגנת, פשיעת סייבר, מאבק בהברחת סמים, פשעי הונאה), בתחום החלפת הידע והמידע (לדוגמה: בתחום הזיהוי הפלילי, החבלה, והמאבק בטרור), בתחום המחקר והפיתוח ובמיוחד בתחום הטכנולוגיות ללוחמה בטרור.

במסגרת הסכם ההבנות בין המשרד לבטחון הפנים למשרד הפנים הגרמני הוקמו שלוש קבוצות עבודה אשר נפגשות על בסיס קבוע בתחומים של אכיפת החוק, טכנולוגיות ללוחמה בטרור ומלחמה בטרור.



0 תגובות