גיבורת השבת: אבא שלי מתפלל!

    קלמן טלר No Comments on גיבורת השבת: אבא שלי מתפלל!

    בכל שבוע מתפרסם מכתבה השבועי של גבירות השבת | השבוע: התפילה שריגשה וההצלחה במזיגת השוקו

    המחברת של רחל | רחל ספסטג בסיפור מיוחד
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבוע טוב מורתי, איך עברה שבת?

    טוב, אז אצלי עברה מעולההה.

    לפני שהדלקנו נרות נרדמתי לשנייה ואז קמתי להדליק נרות. התפללתי עלי ועלייך ואת הטלפון שכחתי על השולחן בחדר. כיון שכבר הדלקתי נרות – הוא נשאר שם. הייתי נוראאאא עייפה לכן ישבתי בסלון ונרדמתי. בשעה 6 קמתי, עזרתי לערוך שולחן לקידוש ואכלנו. אחרי הארוחה הלכתי לחדר לברך ברכת המזון וכשסיימתי יצאתי מהחדר וישבתי בסלון. סוף סוף אף אחד לא הדליק מכשיר צפייה לכן חשבתי לנצל את זה ולדבר איתם.

    סיפרתי להם מה עבר עלי כל השבוע, אבל רק את הדברים המצחיקים שהיו לי בבית הספר. ואז אחותי בירכה על המים, ובמקום לומר 'אמן' יצא לי 'אומן' וכולנו צחקנו. לאחר מכן אחי הדליק מכשיר צפייה וניסיתי שלא להסתכל למרות שזה היה משהו מאד מעניין. זה היה ניסיון שעמדתי בו ואני שמחה בכך.

    בשעה 11 עליתי לישון ואמרתי קריאת שמע. קמתי בשעה שבע בבוקר אז הלכתי לשטוף פנים שטפתי את הפה ונטלתי ידיים. הלכתי להתפלל וסיימתי בשעה 8. הם קמו וחיכיתי בסלון והנה הם כן מתפללים למרות חשבתי שלא. אמנם רק ברכות השחר עד אדון עולם אבל שמחתי מזה שההתחזקות שלי השפיעה על המשפחה שלי. חשבתי שאבא שלי רק מניח תפילין בבוקר, מסתבר שהוא גם מתפלל בשבת. זה שימח אותי מאד. החלטתי לקום מאוחר יותר בשבתות כדי שירגיש יותר נוח.

    אחי פתח את המקרר והוצאתי את השוקו. הפעם עשיתי את זה מהר כדי שאספיק לקחת לפני שהוא יחזיר אותו והספקתי. אחר כך ישבנו בסלון וכנראה מהשינה ישנתי לא נכון וכאבה לי מאד הרגל, כך שלא יכולתי לרקוד כהרגלי.. אמרתי, לא נורא, הכל לטובה. כנראה שהיום לא צריך לרקוד. ישבנו בסלון ואף אחד לא הדליק את המכשיר למזלי, לכן ישבנו ודיברנו. אחר כך התעורר לי חשק גדול ללמוד אנגלית. ידעתי שזו עצת היצר אבל זה היה מוזר, שהרי תמיד אין לי חשק ללמוד אנגלית ופתאום דווקא בשבת יש לי חשק. הוצאתי את הספר, פתחתי אותו, התחלתי לקרוא ואז אמרתי, דיי, זהו. אני לא רוצה ללמוד בשבת. בסוף, בגלל זה אני אכשל במבחן.

    החזרתי את הספר והטלפון היה שם על השידה. הסתכלתי עליו וזה לא עשה לי כלום. התפלאתי מאד. בעבר, רק הייתי מסתכלת עליו היה רצון גדול לקחת אותו. עכשיו אני הסתכלתי ואפילו אין לי יצר קטן לקחת אותו, ברוך ה'. בשעה 12 עזרתי לערוך שולחן וכשסיימנו לאכול עזרתי לפנות. פיניתי הכל לבד, וכל מה שקשור למקרר השארתי על השולחן ואמרתי: פיניתי לבד, תעזרו במה שנשאר…

    הלכתי לחדר לברך, הייתי צמאה ושכחתי למלאות לעצמי מים. למזלי היה בארון שישיית בקבוקי מים ולא הייתי צריכה לפתוח את המקרר. כולם הלכו לישון צהרים ולכן לא היה מישהו שיעיר לי כמו תמיד, למה את שותה מבקבוק ולא מהמקרר. בשעה 3 אחי ניכנס למקלחת ואמר, את תיכנסי אחרי, כי רק אני הייתי ערה. לא יודעת איזו מחשבה קפצה לי לראש כשאמרתי: אני לא יכולה להיכנס להתקלח. הוא שאל למה? אמרתי אמממ…. קר לי כעת. ככה משכתי את הזמן עד שיצאה השבת. אמרתי 'ברוך המבדיל' ונכנסתי להתקלח.

    לאחר מכן הלכתי לאכול וכיוונתי לסעודת מלווה מלכה. בירכתי ברכת המזון, הפעלתי מכונה וסייעתי לאמא שלי לעשות דברים במחשב, כי רק אני יודעת את התוכנה הזאת. והנה רק עכשיו פתחתי את הטלפון.

    שבת רביעית שאני שומרת בשלמות, ברוך ה'!



    0 תגובות