ליברמן לתושבי עזה: הפעילו לחץ על חמאס

    קובי פינקלר 1 Comment on ליברמן לתושבי עזה: הפעילו לחץ על חמאס

    שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר בגבול הדרום והתייחס למתיחות הנמשכת: "תושבי עזה חייבים להבין שכל עוד בצד שלנו יש בלוני תבערה ויש שריפות, גם שם בצד שלהם החיים לא יחזרו לשגרה ולנורמליות"

    ליברמן בסיור צבאי צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
    13:08
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on "שיר השירים": נפתלי קמפה והרב שלמה רוזנשטיין מתכוננים לשבת | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים היום (ראשון) סיור והערכת מצב במעבר כרם שלום, יחד עם מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו-רוקון.

    ליברמן אמר: "סיימנו הערכת מצב לגבי העברת סחורות כאן במעבר כרם שלום. תושבי עזה חייבים להבין שכל עוד בצד שלנו יש בלוני תבערה ויש שריפות, גם שם בצד שלהם החיים לא יחזרו לשגרה ולנורמליות. ראינו אתמול את היום הרגוע ביותר, אולי מאז ה-30 במרץ. לכן המסר שלי לתושבי עזה הוא: אחריות, והמפתח בין היתר זה הלחץ שאתם, תושבי עזה, תפעילו על הנהגת החמאס".

    לדבריו: "אם יימשך המצב כפי שהיה אתמול, ביום שלישי נחזיר כאן בכרם שלום את החיים למתכונת הרגילה וגם את מרחב הדיג נחזיר לאותם מרחקים כפי שהיו קודם. אבל המפתח זה שקט, רגיעה, אפס בלוני תבערה, אפס חיכוך על הגדר ואפס רקטות או חס וחלילה ירי. אני מקווה שמחכים לנו יומיים רגועים".

    כשנשאל השר ליברמן האם ישראל עושה צעדים לעזור לתושבים בעזה, ענה: "אנחנו גם היום, למרות המצב המורכב ולמרות התבערה והשריפה שראינו במקומות כאלו ואחרים אצלנו, עדיין ממשיכים להעביר מזון ותרופות. איננו יכולים לעשות מעבר לכך וכמו שאמרתי לגבי ייצוא סחורות, טובין, חקלאות, טקסטיל, כל הדברים האלו, אך ורק במידה ויישמר שקט מוחלט בצד שלנו, לא בלונים, לא עפיפונים ולא פרובוקציות".

    בנוגע להכנסת פועלים עזתיים לישראל, אמר: "אין כרגע שום כוונה להכניס פועלים, אנחנו רחוקים מכך, וכמו שאמרתי הכל תלוי בצד השני. בימים אלו עוברות בממוצע כ-140-143 משאיות ביום. בשיא היו עוברות פה 1,000-1,100 משאיות ביום. אז זה כל ההבדל ושכל אחד בצד השני יעשה את החישובים שלו", אמר ליברמן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שר הבטחון…
      במקום להפגיז כדי לפתור הבעיה, מתחנן לתושבי עזה..
      מוג לב