הרשימה הערבית וחכי"ם ממרצ והמחנ"צ מציגים חוק לאום אלטרנטיבי

איתי גדסי 1 Comment on הרשימה הערבית וחכי"ם ממרצ והמחנ"צ מציגים חוק לאום אלטרנטיבי

הרשימה המשותפת תציג היום את גרסתה ל"חוק הלאום": לפי ההצעה, העברית והערבים הן השפות הרשמיות של המדינה; דגלה, המנונה וסמליה יבטאו את זיקתה של המדינה ליהודים וערבים

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצל הדיונים הסוערים סביב "חוק הלאום", הרשימה הערבית המשותפת מעלה היום להצבעה במליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק היסוד שיזם ח"כ יוסף ג'בארין. מדובר בהצעה אלטרנטיבית להצעת "חוק הלאום" מטעם הרשימה, אליה גם הצטרפו חברי הכנסת מוסי רז ועיסאווי פריג' (מרצ) וזוהיר בהלול (מחנ"צ).

החוק קובע, כי "מדינת ישראל היא מדינתם המשותפת של כלל אזרחיה, וכל מוסדותיה ומשאביה ישרתו באופן מלא ושוויוני את כלל האזרחים במדינה". מטרתו של החוק, כפי שקבוע בסעיף הפותח, "לעגן את ערכיה של המדינה כמדינה דמוקרטית ורב-תרבותית, המקיימת שוויון אזרחי, תרבותי ולאומי גמור בין כלל אזרחיה".

לעניין השפות הרשמיות, החוק קובע, כי "העברית והערבית הן השפות הרשמיות של המדינה, הזוכות למעמד שווה בכל הפעילויות של הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת, והרשות השופטת ובעת מילוי תפקידיהן על-פי כל דין". החוק גם מתנה את תקפותם של החוקים, צווים ותקנות, בכך "שיוצאו לאור, יודפסו ויפורסמו בו זמנית בשתי השפות הרשמיות".

לעניין הסמלים, החוק קובע, כי "המנונה, דגלה, וסמליה של המדינה ייקבעו בחוק ויבטאו את זיקתה השווה של המדינה לאזרחיה היהודים והערבים". החוק גם קובע, כי "המיעוט הערבי במדינה זכאי לייצוג הולם ואפקטיבי בכל רשויות השלטון של המדינה, בכל מוסדותיה ובכל מוקדי קבלת ההחלטות בה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הייתי רוצה שאיימן עודה וחבריו יציעו הצעה דומה לרשות הפלסטינית, די נמאסתם לכו הביתה הערבים משתמשים בדמוקרטיה בשביל לכבוש כל חלקה טובה ולהפוך אותה לגרועה