"השבר הסורי עיראקי" באיחוד האירופי עולה שלב

    שלמה ריזל No Comments on "השבר הסורי עיראקי" באיחוד האירופי עולה שלב

    האיחוד האירופי עובר סערה: מה גרם לקנצלרים גרמניה אנגלה מרקל לומר כי גורלו של האיחוד האירופי תלוי ביכולת להתמודד עם האתגרים סביב המחלוקת על ההגירה?

    דגל האיחוד האירופי צילום: סרגיי אטל, פלאש 90
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר באיחוד האירופי. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אומרת כי גורלו של האיחוד האירופי תלוי ביכולתו להתמודד עם האתגרים סביב המחלוקת על ההגירה. בנאום בפני הפרלמנט לקראת פסגת האיחוד שתתקיים בבריסל הזהירה מרקל מפני מצב שבו "אף אחד לא יאמין יותר בערכים שהפכו אותנו לחזקים".

    דבריה של מרקל נאמרים על רקע המתחולל במדינתה בשבועות האחרונים, לאחר ששני מהגרים רצחו נערה יהודיה, הפרלמנט בגרמניה נכנס לסחרור פוליטי. שר הפנים הגרמני החליט להקשיח את חוקי ההגירה וביקש לקבוע כי כל אדם שמגיע לגרמניה גם אם הוא מדמשק, כל עוד אין לו מסמכים שמוכיחים שהוא משם, הוא לא מתקבל. החלטה זו מנוגדת לנוהל הגרמני שקיבל על איש שביקש מקלט, גם אין בידו הוכחות למקום מוצאו.

    המחבל העיראקי שרצח את הנערה היה אמור להיות מגורש מגרמניה, אבל הבירוקרטיה הגרמנית נתנה לו עוד קצת זמן.

    שר הפנים רוצה שהגירוש יהיה במיידי והוא נתן למרקל 'אולטימטום' של שבועיים להחליט אם היא מקבלת את דבריו או שהוא מחליט על כך ללא הסכמתה.

    מרקל ומקרון רוצים לגלגל אחריות מסוימת בנושא המהגרים על איטליה, אבל באיטליה היו בחירות לאחרונה והממשלה החדשה לא ששה לשתף פעולה עם האיחוד האירופי.



    0 תגובות