זועבי: "אנחנו לא יכולים להסכים עם קיומה של מדינה יהודית"

    איתי גדסי 1 Comment on זועבי: "אנחנו לא יכולים להסכים עם קיומה של מדינה יהודית"

    חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) אומרת כי בחזון שלה לא נמצאת כלל מדינה יהודית: "התכנית הפוליטית של מפלגתי – שתי מדינות אך אף לא אחת מהן יהודית"

    צילום: Flash90
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) אומרת, כי מבחינתה אי אפשר להסכים לקיומה של מדינה יהודית.

    בנאום שנשאה בפני קהל בכנס שעסק בסכסוך הפלסטיני, השיבה במענה לשאלה מהקהל, מהו החזון שלה בנוגע לפתרון שתי המדינות, כי: "החזון שלי הוא צדק ושחרור", אמרה והוסיפה: "אני לא רוצה להכניס את זה לנוסחה של מדינה אחת או שתיים, קודם כל זה צדק ושחרור". כך בתיעוד שהביא אתר NRG.

    בנוסף, אמרה זועבי: "גם אם מדברים על פתרון שתי המדינות, אף לא אחת מהן יכולה להיות מדינה יהודית" אמרה וחזרה על דבריה: "אפילו אם מדברים על שתי מדינות מדובר שתיהן חייבות להיות דמוקרטיות. אנחנו לא יכולים להסכים עם קיומה של מדינה יהודית. זה לא עניין של מדינה אחת או שתיים, זה עניין של צדק" אמרה.

    "זו הטרמינולוגיה בה אנו חייבים להשתמש" אמרה לקהל.

    לאחר דבריה אלו, אמרה זועבי, "אבל זו שאלה תיאורתית מאחר ו'עכשיו, סיימו את הכיבוש'".

    זועבי אמרה כי זו גם התכנית הפוליטית של מפלגתה – שתי מדינות מופרדות אך אף לא אחת מהן יהודית "אנחנו מדברים על שתי מדינות מופרדות. אחת – מדינת כל אזרחיה שהיא לא ציונית ולא יהודית, בגבולות 1948, ולצידה מדינה פלסטינית".

    (תמונת אילוסטרציה • צילום: פלאש 90)



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גם אני תומך ברעיון שתי מדינות אבל בנוסח כזה:מדינה יהודית ולצידה גן חיות מורחב הכולל בתוכו יונקים ציפורים דורסים חנין זועבי ועוד כמה מינים של פלסטינים {מגודר כמובן}