"התייצבות ראשונה" מחוץ ללשכות הגיוס 

    איתי גדסי 1 Comment on "התייצבות ראשונה" מחוץ ללשכות הגיוס 

    בעקבות פעילות ממושכת של "ועד הישיבות": בחורי הישיבות יסדירו את מעמד "תורתו אומנותו" בסמוך לישיבותיהם

    צילום: אתר צופים ברשת
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קורת רוח מרובה בקרב ראשי הישיבות עם קבלת הבשורה על הקלה משמעותית ללומדי התורה שתורתם אומנותם מישיבות הדרום, בהליכי הסדרת מעמדם כבני ישיבות. זאת בעקבות השתדלותם העניפה של הנהלת ועד הישיבות בהכוונתם של מרנן גדולי ישראל נשיאי וראשי הוועד שליט"א.

    בימים אלו הוחל במהלך תקדימי וראשוני בו תלמידי הישיבות הקדושות הלומדים במוסדות התורה שבדרום הארץ שנקראו לצו ראשון לשם הסדרת מעמד "תורתו אומנותו", במבנה עירוני שבסמוך למרכזי התורה, לשם יגיעו במרוכז. בכך מתייתר ומבוטל זימונם להתייצב בלשכות הגיוס כפי שהיה נהוג עד עתה מאז נתקבל הסדר "תורתו אומנותו" ההיסטורי.

    אתמול היו אלו מאות בני הישיבות מהישובים תפרח, נתיבות, אופקים והסביבה, שהגיעו במרוכז באופן מוסדר למבנה עירוני שיועד לכך בעיר נתיבות, כשבמקום נכחו נציגי "ועד הישיבות" ששקדו על הצלחת ההליך על הצד הטוב ביותר, כאשר היום יתקיים הסדר זה לתלמידי הישיבות שבעיר אשדוד שקיבלו הודעה מיוחדת על כך.

    יצוין כי מהלך זה מצטרף להסדר שהושג אף הוא באחרונה לאחר מאמצים גדולים ואודותיו התבשרו בהיכלי התורה – באשר להתייצבות מרוכזת של תלמידי כל ישיבה כקבוצה מרוכזת בלשכה האיזורית לשם הסדרת הטפסים וקבלת הדיחוי, כשאליהם מצטרף נציג מסגל הישיבה וצוותה, דבר שלעצמו יש בו משום תיקון מבורך. דא עקא שעל בני הישיבות הלומדים בישובי הדרום נערם קושי בהסדרת הדבר מפאת ריחוק הלשכה האיזורית הממוקמת בעיר באר שבע, וכעת יוכלו אף הם להסדיר בנקל ובאופן נכון וראוי את התיצבותם.

    ראשי הישיבות שהיו בסוד ההליכים במשך התקופה האחרונה, בירכו על הצלחת המהלך כשהם מציינים את גודל החשיבות שבדבר והביעו את תודתם באוזני הרב הגאון רבי חיים אהרן קאופמן שליט"א יו"ר "ועד הישיבות" את תודתם על מאמציו ואת סיפוקם המרובה מהתיקון הגדול שהושג.

    (תמונה: אתר צופים ברשת)



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה החגיגה? שימו לב! מדובר פה אך ורק לגבי ההתייצבות הראשונה, ובכלל איך מסתדרת האדיבות החשודה הזו עם העובדה שכעת יצאה הוראה מהצבא שאין אפשרות לבנות סמינרים להגיש במרוכז תצהיר דרך הסמינר, אלא על כל תלמידה לבא בעצמה ללשכת הגיוס, דבר שנאסר בתוקף על ידי כל גדולי ישראל? נראה אם כן שמדובר בתרגיל יחסי ציבור של הצבא שגם הוא יכול להשתנות תוך רגע!