חיים יהודיים וכשרים בנאפולי \ קובי פינקלר

    קובי פינקלר No Comments on חיים יהודיים וכשרים בנאפולי \ קובי פינקלר

    טיול בנאפולי הקסים אותו אבל מהפכת האוכל הכשר שהגיע עד לפתחו, הקסימה אותו לא פחות \\ קובי פינקלר חזר ממסע מרתק וטעים

    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדרך לנאפולי, איי יון נראים בצורה מושלמת מגובה שלושים אלף רגל. אפילו הגשרים המחברים בין האיים יוצרים תמונה מרשימה. המים תכולים במיוחד. לאורך מסלול הטיסה מישראל לנאפולי עושה המטוס דרכו מעל הים התיכון בחלקיו היפים. המלצה שלי. קחו טיסת יום וגם מושב ליד החלון.

    שלוש שעות של טיסה שנותנות שיעור גאוגרפיה מאלף.

    מול היציאה משדה התעופה החביב של נאפולי מתנשא לו הווזוב. הר הגעש שהחריב את פומפי.

    אל הסיפור הזה של הר הגעש עוד נגיע.

    חביב אמרנו על שדה תעופה? כן. הכניסה מהירה מאד. מבט בן שניה משוטר משטרת הגבולות, החתמת הדרכון ואתם בפנים.

    אנחנו עושים דרכנו בדרך הנוף הנפלאה, אמלפי, (Amalfi) לאורך חופיה המערביים של נאפולי בדרך דרומה לאמלפי. יש האומרים שדרך זו היא אחת מעשרת הדרכים היפות בעולם. כ 250 ק"מ דרומית לרומא, בחבל קמפניה (Campania). זו דרך הנושקת למפרץ הנושא שם עיירה עתיקה הסמוכה למימיו. העיירה היתה ממלכה בפני עצמה, וכללה מלכים ורוזנים בתקופות הקדומות. הדרך מפותלת עקב המיפרצונים הרבים ועוברת בין עיירות וכפרים ציורים הנתלים על המצוקים הנופלים לים. אם אתם באוטובוס תיירים שבוע בצד הימני של הרכב. כך תיראו טוב יותר את הנוף.

    כל כמה ק"מ עוצרים בצד הדרך לוגמים מיץ תפוזים טרי או פרי ים תיכוני אחר, משביעים עיננו בנוף וממשיכים הלאה לעוד תצפית. העין לא מפסיקה מלשבוע. על השובע הגשמי נדבר בהמשך. גם לו חשיבות רבה בטיול הזה.

    בעיירה הקסומה פשוט לשוטט במדרחוב ובסמטאות היוצאות ממנו, לטעום מהלימונצ`לו הכשר, הכל בינות לבתים עתיקים, אנשים מסבירי פנים ואהבה לישראל. אפילו שמות סוגי הפירות המיועדים למכירה מושמעים בקול רם ונכתבים בעברית.

    מהרגע הזה עושים את הדרך חזרה לנאפולי ולבית הכנסת היחיד בעיר.

    חיים יהודיים בנאפולי
    בית כנסת אחד יש בעיר הזו, כשהקומה הראשונה נחנכה בשנת 1864 הודות לתמיכה מהברון רוטשילד. סיפורו של בית הכנסת מחזיר אותנו לימי דון יצחק אברבנאל ולנוסע המפורסם בינימין מטולדה. בכניסה הנוכחית לבית הכנסת שני לוחות זיכרון משיש: האחד לזכר 14 היהודים שנספו בשואה, והשני לזכר דריו אסקרליי שתרם להשלמת רכישת המבנה. בית הכנסת שוחזר בשנת 1992 הודות לסיוע ממשלתי. במקום מתקיימות תפילות רק בשבת ובמועדי ישראל והקהילה מקבלת סיוע דתי מהבסיסים האמריקניים בסביבות העיר.

    180 יהודים חיים פה ואין מסעדה כשרה. אבל פתרון לאוכל הכשר יש ויש. חכו.

    ממשיכים בטבע
    בנמל נאפולי (ניו פוליס העיר החדשה לאחר חורבן פומפיי מלבת הר הגעש) עולים על מעבורת מהירה (המלצה-שבו למעלה על הסיפון ) וכעבור חמישים דקות מגיעים לקפרי. עיירה תיירותית מקסימה. אוטובוס קטן מעלה אותנו מקפרי לאיה קפרי. כל בתי קפרי והמפרץ פרוסים בפניכם.

    מי שרוצה להגיע במיוחד למערה הכחולה (דומה לנקרות ראש הנקרה) צריך לברר מראש האם המערה פתוחה – זה תלוי במזג האוויר ובתנאי הים. גאות ושפל הם תופעה מורגשת כאן.

    כאשר יורדים מהספינה בנמל בקפרי, שבו בנחת כמה דקות להרגע. אח"כ עלו לאוטובוס הקטן לאנה קפרי. תצפית על החוף הצפוני של האי קפרי והנמל. משם ניתן לעלות ברכבל להר מונטה סולרו ולהשקיף על הנוף. הירידה בחזרה מאותה נקודה לקפרי ומשם לנמל. למי שמבקר במערה, ניתן ממנה לעלות ישירות לאנה קפרי, ולעשות את הסיור בכיוון הפוך.
    חזרה במעבורת ואנחנו שוב בנאפולי.

    מהפכת האוכל הכשר. שירות בינלאומי חדש ומהפכני לתיירים שומרי כשרות.
    מעתה, תוכלו להזמין אוכל כשר וטעים גם למלונות "רגילים" שאינם כשרים, ברחבי אירופה.
    אתר כושר בוקינג החדש, מאפשר הזמנת חדרים במלונות אירופאים כולל ארוחות ערב, בוקר וסנדוויצ'ים איכותיים וטעימים למשך היום, ובכך פותר למעשה את הצורך שהיה נחוץ עד כה: להביא מהארץ מזון כשר וקופסאות שימורים…

    ברוך פדר, בעל חברת התיירות תור עולם, שהקים את המיזם החדש יחד עם שותפים, יוזם ומפעיל נופשים כשרים למהדרין בחו"ל כבר למעלה מעשרים שנה. החברה בראשותו מתמחה בהכשרת בתי מלון וארגון חופשות כשרות ברחבי אירופה והוא זיהה את בעיית זמינות האוכל הכשר בעולם כבעיה המרכזית לנוסעים שומרי תורה ומצוות. "מהפכת השמיים הפתוחים והטיסות המוזלות הובילו למצב שיותר ויותר שומרי כשרות, מנצלים את מחירי הטיסה הנמוכים כדי לצאת לחופשות בחו"ל", הוא מחדד "גם כשלא מדובר בנופש מאורגן וכשר".

    איך זה עובד? חמש ארוחות גורמה קיימות במיזם: ארבע בשריות ואחת פרווה. בכל קופסה קיימת ארוחה הכוללת מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח. חלק מהמנה שנדרש עבורה חימום נמצא בכיסוי כפול – המאפשר שימוש גם בתנור מטבח לא כשר במלון. הלקוח מקבל קופסה הכוללת ארוחת ערב מכובדת מזינה ואיכותית, פלוס ארוחת בוקר ארוזה לשימוש בבוקר, ערכות מלאות של כלים חד פעמיים, ואפילו שני סנדוויצ'ים למהלך היום. העלות: הוגנת בהחלט – פחות מ 50 יורו לקופסה.

    את האוכל מכינה חברת "הרמוליס" המפוארת בלונדון, תחת כשרות ארגון הכשרות המהודר "כדתיא". עד כה הצטרפו למיזם מספר בתי מלון באירופה, בשלב ההרצה כל הזמנה של חדר במלון הכולל ארוחה – איננה מאושרת מיד. במהלך 24 שעות הבאות מטפלת החברה בקשר מול המלון, מתאמת את שינוע הארוחה ומגדירה את הלו"ז, בסיומו חוזרת אל הלקוח, מאשרת את ההזמנה ומחייבת אותו בתשלום. כושר בוקינג מספקת באופן דומה ארוחות לקבוצות בכל רחבי אירופה, במחיר הוגן ובשירות מצוין. בתקופת ההרצה יפעל השירות ביעדים מוגבלים כמו ברצלונה, קראקוב, וורשה ולונדון.

    מלון וקניון בלוע של הר געש
    המלון, בו אנו ממוקמים הוא סיפור בפני עצמו. כמה דקות נסיעה ממרכז העיר וחצי שעה מהנמל, ממוקם לו מלון מרשת הולידי אין, שכולו בתוך לוע של הר געש מלאכותי. לראות ולא להאמין. מגרשי חניה עצומים לבאי הקניון ( בשתי קומות של "הר הגעש", קניון אדיר מימדים בכל קנה מידה), ושילוב בין השניים הוא בהחלט מתאים. לא מבזבזים זמן לקניות. יוצאים מדלת הלובי ואתם בקניון.

    אז, גם ראינו את קפריס ואיה קפריס וחזרנו בחיים, גם מצאנו חיים יהודיים ובשילוב אוכל כשר להמדרין זה בהחלט מקום ראוי. ותמיד טוב לחזור לארץ הקודש.



    0 תגובות