קצבאות הנכים יעלו: גם לילדים

    איתי גדסי No Comments on קצבאות הנכים יעלו: גם לילדים

    יועלו קצבאות לילדים נכים: הביטוח הלאומי גיבש עבור שר העבודה והרווחה חיים כץ את התקנות לעדכון הקצבה | הקצבה תשולם רטרואקטיבית מינואר 2018

    הביטוח הלאומי • אילוסטרציה צילום: מיטל כהן, פלאש 90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך להעלאת קצבת הנכות, שעוגנה בחוק שנכנס לתוקפו ב-1/3/2018, ובמסגרת ההסכמות של שר העבודה והרווחה חיים כץ עם האוצר הוקצו 150 מליוני ש"ח לטובת הגדלת קצבאות ילד נכה.

    במסגרת התיקון המוצע לפעימה הראשונה שעומדת על 50 מליון ש"ח לשנת 2018, קצבה לילד נכה בשיעור של 50% תעלה ב-151 ₪ ותעמוד על 1249 ₪ ואילו קצבה לילד נכה בשיעור המירבי, (188%) תיגדל ב-200 ₪ ותעמוד על 4701 ₪. כיום מקבלים קצבה ברמה הנמוכה כ- 19,000 ילדים ואילו ברמה הגבוהה כ-7000 ילדים.

    הגדלת הקצבה לילדים המקבלים אותה ברמה הנמוכה באה לתקן עיוות, שכן לקבוצה זו לא שולמה תוספת קח"ן עד היום וההחלטה להגדיל את הקצבה לילדים ברמת הזכאות הגבוהה תסייע למשפחות בהעסקת מטפל לילדים המוגדרים סיעודיים.

    כאמור מדובר באופן חלוקת הפעימה הראשונה ובפעימה הנוספת הצפויה בשנת 2020, יוקצה סכום בסך 100 מיליון ₪ להעלאות נוספות של קצבת ילד נכה.

    טיוטת תקנות שיעגנו את חלוקת הסכום לילדים הנכים תופץ היום ע"י הביטוח הלאומי להערות הציבור.

    שר העבודה והרווחה חיים כץ: "העלאת קצבת ילד נכה מגיעה בעקבות ההחלטה ההיסטורית של ממשלת ישראל להגדיל את קצבאות הנכים. ההתחלה היא טובה והיעד הסופי היה ונותר- קצבה בגובה שכר המינימום".

    מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר: "אנחנו מביאים בשורה לאלפי משפחות, ואני מקווה שבפעימות הבאות נוכל להגדיל את הקצבאות גם לילדים הזכאים לקצבה בשיעור 100%. הביטוח הלאומי רואה בהשקעה ובטיפוח הילדים בגיל הצעיר משימה חשובה ביותר העשויה לקדם אותם לקראת חיים עצמאיים ככל הניתן".



    0 תגובות