נעים מאד, נפתלי בנט, מנהל משברים בכיר \\ אפרים דוד

אפרים דוד 3 Comment on נעים מאד, נפתלי בנט, מנהל משברים בכיר \\ אפרים דוד

נדמה כי מי שניהל את המשבר הנוכחי היה דווקא שר החינוך נפתלי בנט שבהצהרותיו, כך נראה, ראש הממשלה נתניהו הבין כי הבחירות הן לא משאלת לב בהישג יד

בנט צילום: תומר נויברג, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אז כן, כפי שכבר הבנתם, ב"עיתוני הבוקר", עדיין לא פורסם המתווה והפשרה וה"בשורה" שהממשלה הזו ממשיכה, לפחות כך נראה, עד לתעלול הבא של ראש הממשלה ושר הביטחון.

רק אתמול בשעת לילה מאוחרת, הושגה הפשרה על כך שתקציב המדינה יאושר בתמורה להעברת חוק הגיוס באופן חלקי כך שבמושב הבא של הכנסת הוא יאושר ויקודם ביתר שאת.

מפליא לראות איך בנימין נתניהו, זה שאוהב לספר לנו על ממשלותיו היציבות מרעיד את ממשלתו על אחד מאבני יסודותיה. חוק הגיוס הוא לא סטאר-טפ ולא המצאה מאתמול.

לאחר שבג"ץ פסל אותו הדיבורים אודות ועדה בראשות השר לוין כבר היו נשמעים מיותרים. נכון, חוק גיוס הוא מורכב וצריך לדון בו אבל כשרוצים, אפשר לעשות את זה במהירות. אולי נתניהו רצה את המשך מצב הביניים בכדי להחזיק בחוק הגיוס כערובה לקיום ממשלתו?

אולי. אבל בכל מקרה כשאמר נתניהו בשבוע שעבר כי "ינסה" לפתור את המשבר זה היה מצחיק. נתניהו? נתניהו שלנו? י-נ-ס-ה? באמת?!

"כשנתניהו רוצה משהו הוא משיג" נאמר פעם בסביבתו של נתניהו. על דברים שרצה להשיג.

היה גם משהו מוזר בתנאים שהציב נתניהו לחרדים במוצאי השבת. התניה שליברמן יסכים למהלך העברת חוק הגיוס? בואו נתחיל מזה שגם אם ליברמן לא מסכים ופורש מהממשלה, הקואליציה ממשיכה להתקיים. זה קרה בחודשיה הראשונים של הממשלה אז ליברמן היה בספסלי האופוזיציה והפריח הצהרות ביטחוניות חדשות לבקרים.

וחוצמיזה, נתניהו? ממתי אתה זקוק לאישורי ליברמן לכל מהלך? רוצה ממשלה יציבה? תקרא לליברמן ותסביר לו שההתנהלות שלו עוד מחוק המרכולים מרגישה מגוחכת ומלאת ניסיון להוסיף בסקרים למפלגתו מנדט או שניים.
ואחרי כל המריחה הזו ואחרי כל ההצהרות הללו אתמול בלילה הגיעו לפשרה. פשרה שהיתה מקובלת על מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

למה נתניהו רוצה בחירות עכשיו, הסבירו לנו המון. למה הוא לא רוצה? אן לדעת. ייתכן והוא רוצה לצלוח את סוף כהונת הממשלה ואז לצאת בקמפיין שיהיה אחד מהשניים. או שיגישו כתב אישום כנגדו ואו אז זה יהיה קמפיין "אני מאשים" עם התאמות.

או, שהוא יצא בלא כתב אישום ואז זה יהיה קמפיין "אמרתי לכם" מהאגדות.

כך או כך נראה שמה שגרם לו בעיקר לרדת מעץ הבחירות עליו עוד היה אתמול בצהריים, היו הצהרותיו של שר החינוך בנט שמפלגתו הצטיירה כמי שניסתה להוביל לפתרון.

בנט, שהבין שמדובר ב"משבר מדומה" מצד נתניהו, כפי שכינה זאת שוב ושוב, אמר כי בחירות אלו פרסונליות ולא מהותיות. נתניהו הבין שחוק הבחירות לא יקבע תאריך יעד כרצונו אלא כרצון שותפותיו לקואליציה בנט וכחלון שאיך נאמר, הם פחות ישמחו להסכים עם תאריך שנח לראש הממשלה כמו יוני – לאחר חגיגות העברת השגרירות, נאום יום העצמאות ה-70 ועוד – אלא בתאריך שמתאים להם. את הסיטואציה הזו כנראה לא לקח נתניהו בחשבון בתחילת המשבר.

ככה זה שאתה מנסה לערבב ושוכח שיש עוד מרכיבים בעוגה.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    הכל נכון, אבל גם אצל בנט זה נובע מאינטרסים, מה שהניע אותו בסיפור הזה זה לא עודף אהבת חרדים, כל ח"כ חרדי שמנסה קצת לעזור לחינוך החרדי, מכיר את המשבר המדומה של בנט שאומר שהוא רוצה לעזור אבל זה תלוי באוצר, בדיוק כמו שעשה עכשיו נתניהו שימוש בליברמן (האפסנאי בשירות מקוצר שהפך בן לילה לבטחוניסט מנופח).
    אם בנט באמת רוצה להיות אח, הוא צריך לקבל אותנו כמו שאנחנו, חרדים עם השקפת עולם של חרדים ואורח חיים של חרדים בדיוק כמו לפני שלושים וארבעים שנה, וכן גם לנו יש מרכיבים בעוגה שמגיעים לנו בלי התניות לשינוי אורח החיים!
    מה הלחץ של בנט? אנחנו לא חותרים שכל המדינה תלך לכולל ואף אחד לא יעבוד, אנחנו מאמינים שכמו שהיה מאז ומתמיד לומדי התורה של שבט לוי ושבט יששכר (ביחד 16% מהגברים בעם ישראל) שהיו עסוקים בתורה בלי הפרעות ובלי השפלות, כי זה היעוד של עם ישראל להעמיד בראש את התורה ולומדיה וזה מה ששמר והבטיח מאז ומתמיד שלום, ביטחון ושפע לעם ישראל, זה מה שאנחנו מאמינים בו, ובנט, הוא לא מאמין בזה? לשיטתו שבט לוי ויששכר היו משתמטים? נקווה שלא, ונקווה שיתפכח ואז יהיה באמת אח! בכל מקרה כיום, אנחנו רחוקים מהמספר -16% לומדי תורה בעם ישראל, רוב הציבור החרדי עובד (שעור הנשים החרדיות שעובדות דומה לנשים הלא חרדיות, ושעור הגברים החרדים העובדים נמצא עם פער של פחות מ-20% מול גברים לא חרדים) ומשלם מיסים ישירים ומיסים עקיפים בסכומי עתק, ובכל זאת לא מקבל אפילו חצי מחלקו היחסי באוכלוסיה, הציבור החרדי לא צורך שירותי תרבות וספורט, לא צורך משאבים שהמדינה מוציאה על מלחמה באלימות וסמים (כל שנה המדינה מקציבה כחמש עשרה מיליארד שקל למלחמה בפשע- תחשבנו כמה כסף חוסכים הבעלי תשובה והעולם החרדי למדינה בחינוך האיכותי על ברכי הדת והמסורת ),לא צורך בידור ובילוי שהמדינה מתקצבת, ואפילו לא נהנה כמעט במאומה ממערכת המשפט (עלות של מליארדים ולהיפך רק סובל ממערכת זו…), אינו מוציא מטבע מקומי על נסיעות בחו"ל כמו כל ישראלי ממוצע(רוב החרדים נופשים בארץ ובזה משלמים עוד מיסים בעצם הצריכה), ומנגד החרדים מביאים המון מטבע זר לארץ מתרומות מחו"ל, ואלפים רבים מתנדבים בארגוני סיוע וחסד (הארגונים ההתנדבותיים החרדים כמו זק"א, הצלה, יד שרה, עזר מציון, לב לאחים, יד לאחים, בית התבשיל וכו'ועוד לא הזכרנו את אלפי התלמידי חכמים מהם נהנים כל שכבות האוכלוסיה שעצה ותושיה ותמיכה בכל רבדי בחיים ורובם כלל לא מתוקצבים, כל אלו חוסכים לקופות המדינה מיליארדי שקלים בשנה ובעצם עושים את שהיא צריכה לעשות.) , הדבר העיקרי שהציבור החרדי יכול כן לצרוך ממשאבי המדינה, זה חינוך, ומתוך שישים מליארד בתקציב השנתי של משרד החינוך (שני בגודלו אחרי משרד הביטחון) השר בנט עוצר את התקציב לחרדים ומנדב פירורים עלובים בטענה שמשרד האוצר לא נותן לו מספיק כסף לחרדים! די לגזל ועושק החרדים! די להתעמרות!

    1. למה כ"כ קצר לא יכלת להאריך קצת? 🙂 😉