בליכוד דורשים: חקירה ל"יש עתיד"

    איתי גדסי No Comments on בליכוד דורשים: חקירה ל"יש עתיד"

    בהמשך לפרסום באתר קול חי כי יש עתיד שלחה הודעות אישיות לאזרחים כשחוק המרכולים עמד לפני העלאה להצבעה, היום (רביעי) פנו בליכוד למשרד המשפטים בדרישה: לפתוח החקירה כנגד "יש עתיד" על שימוש במאגרי מידע

    יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד ויו"ר הסיעה, עפר שלח
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תנועת הליכוד פנתה היום למשרד המשפטים בדרישה לפתוח בחקירה נגד מפלגת "יש עתיד", זאת בגין חשד לכאורה לשימוש שלא כדין במאגרי מידע. פניית הליכוד הגיעה בעקבות הודעות דואר אלקטרוני שנשלחו בימים האחרונים על ידי "יש עתיד", תחת הכותרת: "הולכים לסגור לך בשבת את העיר".

    היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עו"ד אבי הלוי, פנה היום לראש הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, נגד מפלגת "יש עתיד" ויושב הראש שלה ח"כ יאיר לפיד בגין חשד, לכאורה, לשימוש שלא כדין במאגרי מידע והפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות, תשנ"ו-1996.

    "השבוע פורסם באמצעי התקשורת, כי ח"כ יאיר לפיד, יו"ר "יש עתיד", שלח הודעת דואר אלקטרוני לאלפי אזרחים, שכותרתה "הולכים לסגור לך בשבת את העיר". באחד מאמצעי התקשורת פורסמה תגובתו של אזרח, שנכלל בין האלפים שקיבלו את הודעת הדואר, שהביע פליאה על כך שפרטיו האישיים נכללו במאגר המידע שבו נעשה שימוש לשליחת הודעתו של ח"כ יאיר לפיד", כתב עו"ד הלוי במכתבו.

    "נסיבות המקרה מעלות חשד, לכאורה, לכך שהודעתו של ח"כ יאיר לפיד נשלחה תוך שימוש, שלא כדין, במאגרי מידע והפרתן של הוראות חוק הגנת הפרטיות שביקשו להגן על פרטיותם של אזרחי המדינה", הוסיף עו"ד הלוי.

    בפנייתו ציין עו"ד הלוי כי אין זה המקרה הראשון שבו "יש עתיד" עושה שימוש, שלא כדין, במאגרי מידע. נזכיר כי "יש עתיד" נקנסה בעבר על ידי משרד המשפטים בסכום של עשרות אלפי שקלים בגין שימוש, שלא כדין, שעשתה במאגר מידע בשליחת דיוור ישיר לניצולי שואה במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה- 20.

    עו"ד הלוי ציין במכתבו כי "לאור חשיבותו הרבה של אינטרס השמירה על הפרטיות והישנותו של המקרה אנו מבקשים מכבודו לפתוח לאלתר בבדיקת התלונה".

    ביש עתיד הגיבו לפניית הליכוד למשרד המשפטים ואמרו: "בנוגע לפנייה של הליכוד למשרד המשפטים בדרישה לחקור את יש עתיד על שימוש לא חוקי במאגרי מידע, לשכת נתניהו הפסיקה כנראה לנהל את ענייני המדינה כי היא עסוקה מדי בהפצת שקרים ובניסיונות להכפיש. לא יעזור להם ואף אחד כבר לא קונה את השטויות שהם מנסים למכור מרוב לחץ. לגבי העניין עצמו: כל המיילים הנשלחים מיש עתיד נשלחים לאנשים שביקשו לצרף אותם לרשימות התפוצה שלנו ולכתובות מייל ממאגרי מידע הרשומים כחוק. בכל מייל מצוין כי ניתן לבקש להסיר את הכתובת מרשימת התפוצה".

    כזכור, באתר קול חי פורסם כי אזרחים רבים התלוננו ברשתות החברתיות כי יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד שיגר אליהם מייל תחת הכותרת "הולכים לסגור לך בשבת את העיר", מייל העוסק בחוק המרכולים שיעלה בשבוע הבא במליאת הכנסת.

    דדי מרקוביץ', עורך ברשת ב' צייץ בטוויטר: טוב, קיבלתי ספאם מיאיר לפיד. ואף אחד לא קורה לי *דוד* חוץ מבבנק, אז מסד הנתונים דלף, נמכר או שאין לי מושג איך יאיר לפיד שאני לא מכיר אישית שלח לי מייל אישי שנפתח ב'דוד, הולכים לסגור את השבת בעיר שלך'".

    גולש אחר תהה: "שלום יאירלפיד, אשמח לדעת מאיפה יש לך את כתובת המייל שלי?…שנדבר על שימוש לא חוקי בדאטהבייס???"

    הגולש מוטי כתב: "איזה בזוי יאיר לפיד חודר לפרטיות של אנשים כדי לקושש קולות".

    גולש אחר הגיב למייל של יאיר לפיד במייל חוזר ושאל "מר יאיר לפיד, תודה על המייל חסר המשמעות עבורי. מעולם לא נרשמתי למאגר המידע שלכם, אשמח לדעת מאיפה קיבלת את המייל שלי. מה מספר המאגר ואיזה עוד מידע יש בו".

    במייל ששלח יאיר לפיד לאזרחים שונים נכתב: "הולכים לסגור לך בשבת את העיר. לא יהיו חנויות, ואם תצאו לטייל בשבת לא יהיו חנויות נוחות בתחנות הדלק. יתלו על העיר שלט "סגור", וזהו. לא כי הפרעת למישהו. לא כי גרים לידך תושבים חרדים שזה מפריע להם. לא כי מישהו התלונן. יסגרו לך את העיר כי המפלגות החרדיות רוצות להראות שהן יכולות להגיד לחילונים ולמסורתיים מה לעשות ואיך לחיות. ונתניהו, בגלל החקירות שלו, מתקפל ונכנע להם בכל דבר.

    לפיד הוסיף "אני אוהב את השבת. יש לי שולחן שבת וארוחת שבת. יכול להיות שהם שונים משולחן השבת של דרעי או גפני. אז מה? אני לא כופה עליהם את השבת שלי, הם לא יכפו עלי את השבת שלהם. במקום שהיהדות תהיה הבסיס המשותף שלנו, הם הופכים אותה לסלע המחלוקת. ובשביל מה? בשביל לסגור חנויות בשכונות ובערים שהם במילא לא גרים בהן? להכריח בשביל להכריח, לכפות בשביל לכפות? אנחנו ניאבק בחוק הזה בכל כוחנו בכנסת, בבית המשפט, ברחובות ובכיכרות.

    "זו לא מלחמה על דת, זו מלחמה על חופש, ועל זכות הבחירה, ועל זה שאף אחד לא יגיד לנו איך לחיות. יאיר לפיד"

    מיש עתיד נמסר בתגובה: כל המיילים שנשלחים מיש עתיד נשלחים לאנשים שביקשו לצרף אותם לרשימות התפוצה שלנו. אך הוסיפו כי המיילים נשלחים גם ל"כתובות מייל ממאגרי מידע הרשומים כחוק". "בכל מייל מצוין כי ניתן לבקש להסיר את הכתובות מרשימת התפוצה".

    נציין כי לפני כחצי שנה, בעקבות תלונות שהתקבלו במשרדי הרשות להגנת הפרטיות, הרשות ביצעה הליך פיקוח מקיף, הכולל עריכת חיפושים וחקירות מחשב במשרדי מפלגת יש עתיד והעמותה. על פי ממצאי ההליך, במהלך הבחירות לכנסת ה20, הגב' קולט אביטל, יו"ר עמותת "מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל", העבירה ליושב ראש המטה של מפלגת יש עתיד לבקשתו, קבצים הכוללים רשומות שמכילות מידע אישי רגיש ומזוהה על ניצולי שואה. זאת, ללא הסכמה מפורשת של הניצולים, תוך פגיעה בפרטיותם ובניגוד לחוק הגנת הפרטיות.

    בהמשך, יש עתיד השתמשה במידע לצורכי תעמולה ולשם פניות בדיוור ישיר לניצולי שואה לקראת הבחירות לכנסת ה-20.

    לנציגי יש עתיד והעמותה נערך שימוע במסגרתו הוזמנו להגיב לטענות נגדם. לאחר תום הליך זה, הוחלט כי כלל הגורמים פעלו בניגוד לחוק, ועל כן הוטלו עליהם קנסות מנהליים.



    0 תגובות