כחלון, גפני וביטן סיכמו: חוק מיסוי דירה שלישית יאושר פעם נוספת

    איתי גדסי 2 Comment on כחלון, גפני וביטן סיכמו: חוק מיסוי דירה שלישית יאושר פעם נוספת

    יממה אחרי החלטת בג"ץ נגד חוק מיסוי דירה שלישית, הצהרות גפני כי יבחן את הנושא וההערכות כי אין רוב לאישור החוק מחדש – מסכמים היום שר האוצר ויושב ראש ועדת הכספים, כי החוק יובא לדיון ולאישור מחודש בוועדה. הויכוח: האם הדיון יתקיים בהקדם או רק במושב החורף שייפתח אחרי החגים

    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר משה כחלון, יושב ראש הקואליציה דוד ביטן, ויושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני, סיכמו היום לחזיר את "חוק מיסוי על דירה שלישית" לדיון חוזר בוועדת הכספים.

    לאחר הדיון, החוק יעלה מחדש, בתקופה הקרובה, לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. עם זאת, בין הצדדים נותר ויכוח אחד פתוח: האם הדיון יתקיים בהקדם או רק במושב החורף שייפתח אחרי החגים.

    כזכור, אמש ביטל בג"ץ את החוק והחזיר אותו לדיון בכנסת. שר האוצר משה כחלון פנה אמש (א) ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, וביקש ממנו לכנס את הוועדה כדי לחוקק מחדש את החוק למיסוי דירה שלישית, חוק שבג"ץ פסל אמש ברוב קולות. בכנסת עדיין מעריכים כי אין רוב בקואליציה להעברת החוק מחדש. גפני אמר אמש, כי יבחן את הדברים לאחר שיתייעץ עם גורמים שונים וילמד את החלטת בג"ץ.

     

    שר האוצר משה כחלון הביע "צער ואכזבה עמוקה" מהחלטת בג"צ ואמר כי ימשיך להיאבק במשקיעים. "אני בטוח שיש איתי עשרות אלפי זוגות צעירים שהיום התאכזבו יחד איתי מההחלטה. זה לא הקושי הראשון בדרך. עברנו מאבקים עם בעלי ממון, עם בנקים, ועם אינטרסנטים שלא רוצים שמחירי הדירות ירדו ושהזוגות הצעירים יתרחקו מדירה. אני מתחייב להמשיך להיאבק במשקיעים. לא יעלה על הדעת שאדם אחד יחזיק 6 דירות ולאחר לא תהיה דירה ואפילו לא חלום לדירה. נמשיך להיאבק למען הזוגות הצעירים בכל הדרכים העומדות לרשותנו", אמר כחלון.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אולי עדיף שיתחיל לבנות משהו במקום לעשות חוקים נגד משקיעים, וסתם כך מגיע לו שבג"צ דפק אותו כי הוא זה שכל הזמן שמר על הבג"צ.

      1. כחלון . אסור להכיל את חוק מיסוי על דירה שלישית רטרואקטיבית. זה פשע וגזלה. אנשים חסכו כל חייהם בשביל הפנסיה ובשביל שלילדים שלהם יהיו דירות כאשר הם יתחתנו. גם אנחנו דואגים שלילדים שלנו ולמשפחתם יהיו דירות.
        אף פעם לא הרגשתי שמישהו רוצה לגנוב לי את מה שחסכתי ועמלתי כל חיי.