אושר בקריאה ראשונה: זיהוי אוטומטי של מיקום הפונים למוקד 100

    איתי גדסי No Comments on אושר בקריאה ראשונה: זיהוי אוטומטי של מיקום הפונים למוקד 100

    השר לביטחון פנים גלעד ארדן: היום אנחנו נמצאים שלוש שנים מיום חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון. מה היה קורה אם המוקדן היא רואה באותו רגע מאיפה התבצעה השיחה? יכול להיות שהדברים היו נראים אחרת. אין דוגמה טובה יותר להמחיש את חשיבות החוק

    15:45
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on פניה לפרקליטות: חשד לעבירות כלכליות בחברת בסדנו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק למניעת הטרדות של מוקדי חירום.

    במוקד החירום של משטרת ישראל  מתקבלות כ־ 9 מיליון פניות מדי שנה. רוב הפניות למוקד במצבי חירום מתבצעות באמצעות טלפון נייד, כאשר הפונה נמצא פעמים רבות במצב של מצוקה ולחץ רב ולעתים אף בסכנת חיים. בשל כך, מתקשה לעתים המתקשר למסור את נתוני המיקום המדויקים שלו.

    בהתאם למצב החוקי הקיים, משטרת ישראל אינה יכולה לקבל נתוני מיקום של מתקשרים באופן אוטומטי אלא רק על פי צו של בית משפט או על פי היתר של קצין מוסמך, אם הדבר נדרש למטרה מהמטרות המנויות בחוק.

    בהצעת חוק זו מוצע לקבוע הסדר המאפשר למשטרת ישראל לקבל באופן אוטומטי יחד עם נתוני השיחה, גם נתוני מיקום של המתקשר אל מוקד החירום. באמצעות קבלת נתוני מיקום, יוכלו כוחות החירום, במקרים שבהם הדבר נדרש, לאתר את הפונה ולהגיע אליו בתוך זמן קצר, ועל ידי כך לסייע להצלת חיי אדם או להגנה עליהם, וכן לסייע באירועים הדורשים טיפול משטרתי דחוף.

    בארה"ב האיכון מבוצע בשני שלבים. רשויות החירום משתמשות בטכנולוגיית ID Cell כשלב ראשון באיכון, ולאחר מציאת האנטנה שקלטה את השיחה, הם מבקשים ממפעיל הרשת הסלולרית של הטלפון לספק מידע /GPS GNSS לאיכון מדויק של המתקשר.

    בבריטניה נעשה שימוש בשיטה היברידית, המערבת כמה טכנולוגיות איכון יחד )GPS/WIFI וכו'( וכשהמתקשר מאוכן – נשלחת הודעת SMS למרכזיית מוקד החירום עם כל הפרטים הנחוצים על אודות מיקום המתקשר.

    נתוני המיקום ישמרו במאגר ייעודי ונפרד. שימוש בנתונים ייעשה רק אם עלה חשש בעובד המוקד להתרחשות אירוע הדורש טיפול מיידי ויש צורך בצפייה בנתון המיקום. נתוני מיקום שלא נעשה בהם שימוש ימחקו מן המאגר אחרי 14 ימים על ידי המשטרה.

    על מנת לשקף את תכלית ההסדר המוצע, מוצע לתקן את שם החוק כך שיקרא: "חוק מוקדי חירום (שיפור השירות), התשע"ו-2016

    השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן הזכיר כי בדיוק היום אנחנו נמצאים שלוש שנים מיום חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון. מה היה קורה אם המוקדן היא רואה באותו רגע מאיפה התבצעה השיחה? יכול להיות שהדברים היו נראים אחרת. אין דוגמה טובה יותר להמחיש את חשיבות החוק.

    השר הדגיש כי אדם שלא יהי מעוניין שהמיקום שלו יהיה גלוי למשטרה יוכל להתקשר למוקד 110 של המשטרה שלא יהיה חשוף למיקום של המתקשר.

    ח"כ נורית קורן: "הגשתי הצעת חוק שיהיה ניתן לפנות למוקד 100 גם באמצעות מסרון. אם הנערים החטופים היו שולחים מסרונים הסוף היה יכול להיות אחרת. הדבר עובד והמשטרה עושה שימוש לקבלת מענה מחרשים. יש פתרון וצריך לקדם אותו.

    בעד הצעת החוק הצביעו 30 חברי כנסת, לא היו מתנגדים.



    0 תגובות