כצפוי: תרזה מיי נשארה בראשות בריטניה • פחות צפוי: הפסד צורב במספר הקולות

    שלמה ריזל No Comments on כצפוי: תרזה מיי נשארה בראשות בריטניה • פחות צפוי: הפסד צורב במספר הקולות

    על אף ניצחונה קשה, לכאורה, למיי לחייך הבוקר • בניגוד לסקרים בתחילת הדרך, התוצאות היו רעות – הפסד של מושבים רבים לעומת רווח גדול של יריבה – קורבין הקיצוני – שזכה ב-30 מושבים נוספים • ומה יהיה גורל הברקזיט?

    16:40
    26.04.24
    קובי פינקלר No Comments on חשד לפיגוע דקירה ברמלה: בת 18 במצב קשה, המפגע נוטרל| מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תוצאות בבריטניה: ראש הממשלה, תרזה מיי, ניצחה בבחירות וגברה, כצפוי, על מפלגת הלייבור הליברלית בראשות איש השמאל הקיצוני, ג'רמי קובין. מיי זכתה ב-315 מושבים בפרלמנט, ג'רמי קובין זכה ב-261 מושבים. את 69 המושבים הנותרים לקחו המפלגות הנוספות שהתמודדו בבחירות.

    כזכור, תרזה מיי החליטה לצאת לבחירות. היא היתה סבורה כי היא תרוויח עוד מספר קולות רב, ע"פ הערכות באותו הזמן דובר על כ-60 מושבים נוספים, כל זאת כדי לעשות משא ומתן מוצלח מול האירופאים על זכויות בריטניה במהלך האקזיט עליו הצביעו הבריטים. בפועל, היא הפסידה 16 מושבים בפרלמנט ואילו קורבין, יריבה הקיצוני משמאל, לא הפסיד אף מושב אלא הוסיף למפלגתו 30 מושבים.

    ההערכות כעת מדברות על שתי אופציות כאשר אחת מהן סבירה יותר והיא הקמת ממשלת מיעוט צרה, זאת תוך כדי תמרון בין חברי מפלגתה, מיי תעדיף את האופציה הזו ככל הנראה על פני האופציה השניה – בחירות חוזרות.

    חשוב לציין, כי התוצאות מצידה של מיי באות למרות הפיגועים, מאחר ומיי נחשבת לשמרנית יותר. אפשר לזקוף זאת לזכות הקמפיין הלא מוצלח שלה וחוסר היכולת של מיי להגיב נכון על אירועי הטרור שהתרחשו בשבועות האחרונים במדינה. לעומתה, קורבין ידע היטב לנצל את אירועי הטרור הללו לטובת הקמפיין שלו ובמהלך מסע הבחירות על רקע האירועים הללו הוא דאג להזכיר את הוראתה של מיי עת כיהנה כשרת הפנים להורדת מספר השוטרים בבריטניה.



    0 תגובות