צפו • מירון כל השנה: אנשי מירון מדברים

    עמית דניאל No Comments on צפו • מירון כל השנה: אנשי מירון מדברים

    באורח פלא של ממש: רגע לפני לג' בעומר התכנסו באולפני קול חי כל אנשי מירון המובהקים ביותר • מיוחד

    צילום: הפקת התכנית
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כאשר שואלים בסמוך לל"ג בעומר את נאמני מירון האם הם מתרגשים? הם משיבים: עבורנו הציון של רבי שמעון בר יוחאי, התפילות, הפיוטים, השירים, הניגונים והריקודים במירון הם קיימים ונמשכים בכל ימות השנה ולא תעלה על הדעת שבת בלי שירי בר יוחאי ושמחה בלי ניגוני וריקודי מירון.

    כדי להמחיש זאת, התכנסו באולפנים של רדיו קול חי בירושלים ובבני ברק ושיתפו, בהנחייתו של הרב חיים הורביץ ובהפקתו של דוד קליגר, איש מירון בעצמו, את המאזינים בחוויות המירוניות שלהם בהיבטיה השונים.

    מוסא ברלין, הראש והראשון של הכלייזמרים המנגנים במירון, סירב לבקשתם של אליעזר שפר ומתיהו (מטס) חשין לגלות את הניגון שהוא ינגן בהדלקה של רבי יוחנן הסנדלר זיע"א בליל ל"ג בעומר. אבל לפי המידע העובר בהתלחשויות מפה לאוזן, הניגון המוקדש לזכרם של הרוגי המפולת במירון בשנת תרע"א – 1911 מורכב מהשילוב המיוחד שיש ברבים מניגוני מירון, ניגונים חסידיים ושירי צוענים מהרי הקרפטים, פיוטים של עדות המזרח, שירי החלוצים בעלייה השנייה, ודֶבּקות ערביות, דרוזיות וצ'רקסיות.

    את ההדלקה על הציון של רבי יוחנן הסנדלר ידליק זו השנייה דוד שפר נ"י, בנו של ר' אברום שפר ז"ל, שהדליק את ההדלקה הזו 50 שנה ברציפות ונכדו של הר' צבי הרץ ז"ל, שהדליק את ההדלקה הזו 70 שנה ברציפות.

    אם אתם רוצים לשמוע את ניגוני מירון ממקור ראשון, אתם מוזמנים לשעה 2 אחר חצות לשמוע את מוסא ברלין וחיליק פרנק מנגנים בקלרינט ומלווים בדוד וינקרנץ – אקורדיון, כאשר סביבם עוד עשרות פרחי כליזמר, שלומדים את ניגוני מירון ממקור ראשון והקהל מסביב נהנה מהלקאח (עוגות) והבראנפן (ארק גלילי) שמחלק דוד שפר וארבעס (גרגרי חומוס) שמחלק צבי קניג, ואילו מתתיהו (הקונסול) חשין יוצא בריקוד מול אליעזר (לוזר) שפר לצלילי הניגון רַחֵם.



    0 תגובות