מפת הדרכים – מירון תשע"ז: כל מה שהעולה מירונה צריך לדעת

בנצי לייזרוביץ 2 Comment on מפת הדרכים – מירון תשע"ז: כל מה שהעולה מירונה צריך לדעת

משטרת ישראל פרסמה קובץ הנחיות מפורט למאות האלפים שיגיעו לחגוג במירון: מה הם הכבישים שייסגרו, מה הם צבעי כרטיסי הנסיעה בתחבורה הציבורית – ומדוע הרבנים קוראים לציבור לצאת למירון רק 4 שעות אחרי שבת

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשטרה משלימה את היערכותה לקראת האירוע הגדול ביותר במדינת ישראל – הילולת הרשב"י במירון במוצאי שבת פרשת אמור, ל"ג בעומר, כשלאתר הרשב"י אמורים להגיע במהלך יומיים – מאות אלפי בני אדם.

המשטרה פרסמה היום הודעה מיוחדת, בה היא מפרטת את ההיערכות המיוחדת לקראת ההילולא, כאשר גם השנה ההגעה למירון תיעשה רק בתחבורה ציבורית. את אתר הרשב"י יאבטחו אלפי שוטרים, בפיקודו של ניצב אלון אסור מפקד מחוז הצפון של המשטרה.

"נעשה כל שביכולתנו כדי שהמוני בית ישראל יוכלו לממש את רצונם וכמיהתם לעלות לציונו של רבי שמעון בר יוחאי במירון. עם זאת, מאחר ומדובר באירוע שבו משתתפים מאות אלפי אנשים, המשטרה מייחסת חשיבות עליונה להיערכותה המבצעית במטרה לאבטח את שלומם של הבאים ולהקל עד כמה שניתן את ההגעה והיציאה במקום", נאמר בהודעת המשטרה.

בהיבטי התנועה תינתן עדיפות לתחבורה ציבורית שבפיקוח משרד התחבורה, אלו יצאו מכל רחבי הארץ בתשלום. הורדה ואיסוף הנוסעים המגיעים עם אוטובוסים של תחבורה ציבורית תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים.

היערכות התחבורה הציבורית

נציין, כי רבנים ואישי ציבור קראו לציבור ולחברות התחבורה הציבורית שלא להוציא נסיעות למירון במוצאי שבת, אלא רק ארבע שעות לאחר צאת השבת, כדי למנוע חילולי שבת מיותרים של הנהגים ושל כוחות הביטחון.

לפי הודעת המשטרה, האוטובוסים בתחבורה הציבורית מהערים הקרובות יצאו לכיוון מירון שעה אחר צאת השבת. האוטובוסים בתחבורה הציבורית בערים המרוחקות יצאו לכיוון מירון שעתיים לאחר צאת השבת. במשטרה מבקשים מהנוסעים לשים לב לצבע כרטיס נסיעה, על-פי צבע הטרמינל.

מדובר בחלוקה של ארבעה צבעים שיסייעו בהנחיה מדויקת של קהל האלפים שיגיע בתחבורה הציבורית לסוגיה. לשם כך נבחרו הצבעים, אדום, צהוב, כחול וירוק כאשר כל צבע מסמן אזור טריטוריאלי והיסעים. סימון בצבעים שונים של הטרמינלים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם, באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, זאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו.

שני החניונים שממול מירון יסומנו כדלהלן: צהוב לאוטובוסים המגיעים לישובים מרוחקים – כולל כרטיס הנסיעה שיהיה צהוב; כחול יסמן את האוטובוסים והחניון להיסעים מישובים קרובים לנוסעים עם כרטיס כחול; כרטיס אדום יסמל את ההגעה של השאטלים, הן הורדה והן עליה והנסיעה באמצעות כרטיס אדום. ירוק יסמל את הטרמינל החדש שיופעל סמוך לשער הירוק (חניון באיאן).

כל האוטובוסים והשאטלים יגיעו עם הנוסעים אל מעגל התנועה בכניסה למירון ואל השער הירוק ושם ירדו הנוסעים . החברות שאינן מוסדרות יגיעו תחילה אל חניונים מרוחקים (עין הוזים ופרוד) – צבע אדום. כל הנוסעים משני החניונים יוסעו באמצעות שאטלים מהחניונים ועד לנקודת ההורדה במעגל התנועה בכניסה למירון. בחזור: הנוסעים שבידם כרטיסים בצבע צהוב וכחול יצעדו לחניונים המסומנים בצבע הזה. בעלי הכרטיסים האדומים שירדו בכניסה למירון יעלו באותו מקום על האוטובוסים שיחזירו אותם לחניונים המרוחקים. נוסעים בעלי כרטיסים ירוקים יחזרו לנקודת ההורדה על יד השער הירוק. יצויין, כי השנה לראשונה יציאת האוטובוסים מצפת למירון תעשה ב-4 מוקדים שיפורסמו ע"י חברות האוטובוסים. החזרה תעשה לנקודה אחת.

הכבישים ייסגרו

הצירים המובילים למירון ייחסמו לתנועה החל מיום שישי, ערב שבת קודש פרשת אמור בשעה 07:00 בבוקר ועד ליום ראשון בלילה. מדובר בכבישים הבאים: כביש 65 – מצלמון לכיוון קדרים, כביש 85 – בין צומת ראמה לבין צומת עמיעד לשני הכיוונים, כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון, כביש 89 – מצומת חירם ועד מח' אליפלט לשני הכיוונים (דרך צ. ג'יש), כביש 886 – מצומת דלתון ועד כיכר עין זיתים, כביש 8900 – מצומת יער בירייה ועד כיכר עין זיתים, יציאה מצפת לכביש 89. כניסה / יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900 מכיוון ראש פינה בלבד. תיתכן חסימת כביש 65 – מגולני לכיוון קדרים וכביש 85 – מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים.

מפת התמצאות מירון

נכים, בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "פרוד" שם יעלו להסעת "עזר מציון" עד לציון או לחילופין, לחניון עין הוזים דרך מחלף אליפלט. השנה לראשונה פעילות עזר מציון תעשה עד 12 בלילה ביום א'.

מהמשטרה נמסר, כי תושבים המתגוררים בסמוך למירון, יורשו לנסוע בצירים החסומים לרכב פרטי, זאת רק לאחר הצגת תעודת זהות בלבד שבו רשומה הכתובת. אזרחים אחרים שהזמינו חדרי אירוח יתבקשו להציג לשוטרים את אישורי הרישום למלונות/צימרים. למירון עצמה תותר כניסת רכבים עד יום שישי בשעה 12:00 בצהרים. עם זאת, התנועה לכלל הצימרים בישובים באזור תותר רק מצומת חנניה.

כאן באתר "קול חי" ובשידורי האקטואליה ב"קול חי" – נעדכן בימים הקרובים, עד ל"ג בעומר, על כל ההתרחשויות לקראת ההילולה הגדולה.



2 תגובות

מיין תגובות