משה דגן על המבחנים שהחלו היום: "אפשר להתגאות במערך הבחינות"

    התחייבנו על 90 יום ובע"ה נעמוד בפרק בהזמן שלקחנו על עצמנו
    עמית דניאל 2 Comment on משה דגן על המבחנים שהחלו היום: "אפשר להתגאות במערך הבחינות"

    מנכ"ל הרבנות הראשית, משה דגן, שוחח עם מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" בעקבות מבחני ההסמכה שהחלו הבוקר • על מערך הבחינות "אפשר להתגאות" • אחוז הנבחנים שעוברים בהצלחה "מעל 70%" • וגם, כמה בודקים יש ל-3,500 נבחנים?

    מנכ"ל הרבנות הראשית, משה דגן
    התחייבנו על 90 יום ובע"ה נעמוד בפרק בהזמן שלקחנו על עצמנו
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל הרבנות הראשית, משה דגן, שוחח עם מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" בעקבות מבחני הרבנות שיערכו השבוע והחלו הבוקר "למעלה מ-9,000 נבחנים בשנה" אמר.

    "במהלך השבוע נעשה למעלה מחמישה עשר מבחני הסמכה לרבנות הראשית" אמר דגן והוסיף " אנו עדים לגידול דרמטי בכמות הניגשים למבחנים. יש למעלה מ-3,500 השבוע. בשנה יש למעלה מ-9,000 נבחנים. זה קצב גידול במספר הנבחנים".

    על סוגי במחנים שיערכו השבוע, הוא מפרט "יש תעודת 'ידין ידין', 'יורה יורה', 'רב תושב', 'רב שכונה'. יש למעלה מ-300 נבחנים ל'יורה יורה'" באשר לכמות בודקי המבחנים הוא אומר "יש למעלה מ-60 בודקי בחינות כדי לעמוד בהיקפים. יצאנו לדרך ואני מאמין שלא תהיה שום בעיה בהמשך. המבחן הוא פתוח ולא בשיטה אמריקאית וכדו'. הנבחן צריך לשבת ולכתוב במשך שש, שבע שעות. צריך להגיע ולראות את הרצינות של הנבחנים".

    "אנחנו עושים שתי בדיקות על כל בחינה" הוא מציין ואומר כי חלוקת הבוחנים היא בצורה מסודרת לפי נושאים "לכל בודק יש תחום מסוים ויוצא שהמקסימום לבודק זה 200. התחייבנו על 90 יום ובע"ה נעמוד בפרק בהזמן שלקחנו על עצמנו" אמר.

    "מי שלמד בצורה מסודרת, למד בצורה מעמיקה ויסודית, אני מאמין שהוא יוכל לעבור את המבחן" אמר ובאשר לשקיפות הבחינה והסרת חשש מהטיה כלפי נבחנים, ציין "הבוחנים מקבלים מבחנים עם מספר. אין שם על המבחן והבוחן לא יודע מי הנבחן שהוא בודק. אחרי זה אנחנו עושים את השיוכים. הבוחן לא יודע שום שיוך. שהשקיפות תהיה גבוהה ולא תהיה שום הטיה. הרבנות יכולה להתגאות במערך בחינות שלה" אמר.

    בנוגע לאחוז הנבחנים שעוברים את מבחני ההסמכה אומר מנכ"ל הרבנות הראשית, משה דגן "אחוז המעבר הוא מעל 70".

    האזינו:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כותרת המשנה "אחוז הנבחנים שעוברים בהצלחה "מעל 70%" , אינה נכונה, אלא כמות העוברים את המבחן בציון כל שהוא הוא 70%. יש 3 רמות עבר למי שקיבל ציון 65, עבר בהצלחה, ועבר בהצטיינות למי שקיבל ציון 90 ומעלה,