גלריה • רבני הדור הבא: כ- 250 רבנים הוסמכו ל"יורה יורה"

    קלמן טלר No Comments on גלריה • רבני הדור הבא: כ- 250 רבנים הוסמכו ל"יורה יורה"

    בטקס מרגש שהתקיים בבית הכנסת ישורון בירושלים, קיבלו כמאתיים וחמישים רבנים תעודת 'יורה יורה' במעמד הרבניים הראשיים לישראל | גלריה נרחבת

    הרבנים הראשיים במעמד צילום: פוטו אריאל
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס חגיגי ורב רושם שהתקיים היום (ה') בבית הכנסת 'ישורון' בירושלים קיבלו כ- 250 נבחנים תעודת הסמכה ל"יורה יורה" מטעם הרבנות הראשית לישראל.

    בין האישים החשובים שלקחו חלק בטקס, נכחו הרב הראשי לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט"א, השר לשירותי דת ח"כ דוד אזולאי ומנכ"ל הרבנות הראשית לישראל הרב משה דגן.

    הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף בירך את הרבנים והתייחס לאחריות של הרב במילוי תפקידו. "כמה סמלי הדבר שאתם מקבלים את התעודות בחודש אלול, סמוך לראש השנה, צריך הרבה יראת שמיים לאדם שמורה הוראות בישראל".

    במהלך דבריו הנחה הראשון לציון את הרבנים בעצות להתמודדות עם שאלות הלכתיות שרב קהילה נשאל ואופן ההתייחסות לכל שאלה.  ובירך את הרבנים מקבלי התעודות ואמר ש"תזכו להפיץ תורה ואורה בכל הארץ, העם צמא לתורה שלכם".

    בסיום דבריו אמר "בימים אלו, ימי הרחמים והסליחות, עם ישראל זקוק למליצי יושר בבואו ליום הדין. מה יותר מליץ יושר מאשר לראות מאות יהודים כשרים עוסקים בתורה לשם שמיים? כמה נחת יש לבורא עולם בשעה זו".

    הרב הראשי לישראל נשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו בירך את הנוכחים ואמר: "התעודה שאתם מקבלים היום, היא תעודה שמביעה הערכה על המאמץ שהשקעתם במשך השנים האחרונות בלימוד ההלכה לאסוקי שמעתא אליבא דהלכתא".

    בסיום דבריו אמר הרב לאו כי "עם ישראל שואף ורוצה לשמוע תורה, עם ישראל הוא עם מאמין ותפקידכם כעת הוא לחזק את המורשת ואת לבבות עם ישראל. אני מאחל לכם שחלילה לא תטעו בדבר הלכה ולא תצא תקלה תחת ידכם, תזכו להפיץ תורה ולסיעתא דשמיא".

    השר לשירותי דת ח"כ דוד אזולאי ציין לטובה את גיוון הנבחנים שהגיעו מכל העדות והמגזרים, בעלי כיפות סרוגות ושחורות, אשכנזים ומזרחיים, כולם יחד, בירך את הרבנים מקבלי התעודה וציין את הקושי וההתמדה הנדרשת במעבר המבחנים וקבלת תעודת ההסמכה. "אתם התשובה לאלו המלעיזים המבקשים להשחיר את פני היהדות. כאן יושב קהל קדוש, שכל אחד מהם טרח ועמל רבות עד שהגיע לקבל את התעודה, בזכות ולא בחסד", אמר השר.

    מנכ"ל הרבנות הראשית נשא דברי ברכה וסקר בפני הרבנים את השיפורים האחרונים שהוכנסו במחלקת הבחינות וציין כי חל גידול דרמטי במספר הנבחנים ברבנות הראשית לישראל והשנה נבחנו כ- 10,000 נבחנים. עוד ציין כי ההכרה בתעודות ההסמכה בכל המוסדות הרשמיים בארץ ובעולם מוכיחה את חשיבותה.

    בדבריו ציין המנכ"ל גם כי "זהו יום מיוחד ומרגש עבור כולנו, בדיוק היום, ט"ז באלול הוא יום הולדתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, הוגה ומייסד הרבנות הראשית לישראל, 'נולדו' לנו כ- 250 רבני שכונה מוסמכים".

    עוד הוסיף מנכ"ל הרבנות: "אתם כעת מייצגים את הדור הבא של הרבנים בכלל ושל הרבנות הראשית בפרט, מצופה מכל אחד ואחד מכם לייצג את היהדות ואת תורתנו הקדושה בארץ ובעולם בגאון ולתפארת, ולפעול בכל מקום בדרכי נועם ובקידוש שם שמים על ידכם."

    לאחר הדברים עברו מאות הרבנים החדשים לקבל את תעודות ההסמכה מידי הרבנים הראשיים ולהתברך בשנה טובה.  את הטקס הנחה דובר הרבנות הראשית עו"ד קובי אלתר.

    הרבנים הראשלצ

    הרבנים

    משה דגן הרבנות

    דוד אזולאי

    הראשלצ הרבנים

    הרב לאו דוד אזולאי

    הרב לאו הרבנים

    קרדיט צילום: פוטו אריאל



    0 תגובות