נציגי הרבנות נפגשו עם האפיפיור ברומא

    איתי גדסי No Comments on נציגי הרבנות נפגשו עם האפיפיור ברומא

    משלחת הרבנות הראשית והוותיקן במסר משותף: "מחרימים כל פגיעה או חילול מקום קדוש או בית תפילה של כל דת"

    הרבנים במפגש
    10:47
    16.04.24
    ידידיה מאיר No Comments on "והיה כי ישאלך בנך": בשורה טובה או רעה?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במפגש שנתי של משלחת הרבנות הראשית לישראל עם האפיפיור שהתקיימה היום בוותיקן נחתם הסכם הבנות בין דתי הקורא להבנה הדדית, כבוד ולחיזוק הדיאלוג והקשר בין היהדות לנצרות.

    הוועידה הנערכת מידי שנה זאת הפעם ה- 15, התכנסה כעת במלאות חמישים שנה ל"נוסטרה איטאטה", הסכם היסטורי המסדיר את יחסיה של הכנסייה הקתולית עם היהודים המגנה בחריפות "שנאה, רדיפות וגילויי אנטישמיות המכוונים נגד יהודים בכל עת ועל ידי כל אדם".

    במפגש נחתם מסמך היסטורי שגובש בין שני נציגי הדתות  שבו מביעים היהודים והנוצרים כאחד הצהרות על ערכי יסוד משותפות. ונאמר בו  "על אף ההבדלים התיאולוגיים בין דתותינו, שבלתי ניתנים לפישור, היום אנו רואים בקתולים שותפים, בעלי ברית קרובים, במסע לעולם טוב יותר, עם שלום, צדק חברתי וביטחון".

    בסיום הוועדה המשותפת נחמה ההצהרה והוקראו בין היתר הדברים הבאים "אנו מחרימים חד משמעית כל פגיעה בכל אדם באשר הוא בשל אמונתו או דתו. וכן בפגיעה ו/או חילול מקום קדוש או בית תפילה של כל דת".

    על המסמך חתם בשם הרבנות הראשית לישראל מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן, בנוסף חתמו נציגי ועידת רבני אירופה (CER) והסתדרות הרבנים של רבני אמריקה (RCA). מטעם הרבנות הראשית לישראל השתתפו עוד יו"ר הוועדה וחבר מועצת הרבנות הרב רצון ערוסי, הרב דוד רוזן ומנכ"ל הרבנות לשעבר עודד וינר.

    נציגי המשלחות הדגישו שעל אף השוני וההבדלים הגדולים באמונות בין שתי הדתות אנו כולנו מצווים על ידי הבורא למנוע שפיכות דמים ופגיעה בבני אדם שכולם נבראים בצלם אלוקי וקראו גם במסמך וגם בדבריהם בפני האפיפיור לשיתוף פעולה בין דתית במאבק נגד אלימות ובפרט בניצול הדת לרעה למטרות  אלה.

    בסיום של ההצהרה האפיפיור, בירך על דברים אלה והסכים אתם ואיחל לנוכחים ולעם היהודי בכלל שנה טובה.



    0 תגובות