מרן הרב אוירבך: "יש בלבול גדול לא ישאר זכר ליהדות"

    'מעמד היסוד, הקמת רשת גני ילדים בעצמאות חינוכית על טהרת הקודש - ירושלים - בני ברק - מודיעין עילית, והרחבת בתי החינוך הבלתי תלויים בנשיאות מרן רבינו ראש הישיבה
    מנדי אושר 25 Comment on מרן הרב אוירבך: "יש בלבול גדול לא ישאר זכר ליהדות"

    כנס יסוד לרשת גנים ארצית שאינה תלויה במימון המדינה הגר"ש אוירבך:• לדבריו: "המצב כה הידרדר עד שדברים שהיו פשוטים פעם לילד בן תשע אני רואה שלא מובנים היום לבני תשעים" • השתתפו שורה של רבנים וראשי ישיבות הכפופים להנהגתו של הגר"ש צפו:

    'מעמד היסוד, הקמת רשת גני ילדים בעצמאות חינוכית על טהרת הקודש - ירושלים - בני ברק - מודיעין עילית, והרחבת בתי החינוך הבלתי תלויים בנשיאות מרן רבינו ראש הישיבה
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש התקיים בביתו של מרן הרב אוירבך כנס יסוד לרשת גנים ארצית שאינה תלויה במימון המדינה, הגנים יחלו את רישומם בפעימה ראשונה בערים ירושלים בני ברק ומודיעין עילית, כשבתכנית, המשך התרחבות אל ערים נוספות.

    בכינוס היסוד שהתקיים תחת הכותרת 'מעמד היסוד, הקמת רשת גני ילדים בעצמאות חינוכית על טהרת הקודש – ירושלים – בני ברק – מודיעין עילית, והרחבת בתי החינוך הבלתי תלויים בנשיאות מרן רבינו ראש הישיבה שליט"א. י"ט בשבט התשע"ז, השתתפו שורה של רבנים וראשי ישיבות הכפופים להנהגתו של הגר"ש אוירבך: ראש ישיבת פוניבז הגר"ש מרקוביץ, הגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז,הגרב"ש דויטש מראשי ישיבת קול תורה, הגר"י זלושינסקי מראשי ישיבת פוניבז, ראש ישיבת בית מאיר הגר"צ רוטברג, ראש ישיבת גרודנא הגר"מ שמידע, משגיח ישיבת כנסת יצחק חדרה הגר"ט נוביק, משגיח ישיבת קול תורה הגרב"צ בורדיאנסקי, גאב"ד מסורת הגר"צ פרידמן, רבה של שכונת בין וגן הגר"ע אוירבך, ר"י בית דוד הגר"צ שינקר, ר"י חכמת שלמה ב"ב הגר"ב בירנבוים, הגר"א מיטלמן, ומשגיח ישיבת דעת אליהו הגרא"י אונא.
    את מעמד היסוד פתח ראש הישיבה הרב אוירבך שנשא דברים על הקרירות הגדולה שמשתלטת בשיטתיות על מערכות החינוך בכל הגילאים וגם בגני הילדים, שם על פי הנחיות גורמי החינוך הרשמיים משמיטים דברים בסיסיים בחינוך היהודי השורשי. ישנם אנשים שנכנסים מזה לקפאון ומשלימים עם המצב וישנם אף כאלה שזה הופך אצלם גם ללכתחילה, אבל לא צריכים להיבהל, כי תמיד חובתינו להתגבר ולפעול כדי שהחינוך הטהור יחזור לתלם וכפי שראינו וקיבלנו מדור לדור. לדבריו: "יש בלבול גדול, חושבים שהכונה בזאת התורה לא תהיה מוחלפת, מדובר בתורה אחרת, אבל מדובר בדברים פשוטים, לא ישאר זכר ליהדות חס וחלילה"
    המצב כל כך התדרדר בענייני החינוך והיהדות, עד שאני רואה היום כי דברים שהיו פשוטים פעם לילד בן תשע, אני רואה שלא מובנים היום אצל בני תשעים.
    בסיום דבריו, בירך וחיזק את ידיהם של הרב חיים רוחמקין חבר מועצת עיריית בני ברק מטעם סיעת 'בני תורה' ואת הרב 'יהודה רבי' מנהל בית הספר בית יעקב החדש בירושלים, שנטלו על שכמם את עול הניהול של רשת הגנים החדשה, שכאמור לא תיהנה מתקציב המדינה.
    אחריו נשאו דברים גאב"ד מסורת הגר"צ פרידמן שאמר בדבריו כי מספיק שרואים כמה השקעה ומאמצים מכוונים אל הפעוטות מצידם של גורמי החינוך החילוניים בהטמעת מסרים כפרניים ואנטי תורניים, בכדי להבין כמה חשוב לעמוד בפרץ ולהתגונן מהם על ידי הקמת מסגרות ללא דריסת רגל מצידם של גורמי החינוך הממשלתיים, משגיח ישיבת חדרה הגר"ט נוביק הסביר כי קיימת היום חולשה גדולה באמונה בכלל ישראל והיא זו משפיעה על החילוניים שמבקשים כעת להשפיע גם על תינוקות של בית רבן שלנו את חוסר האמונה והכפירה בבורא עולם. אחריהם נשא דברים ראש ישיבת בית מאיר הגר"צ רוטברג שעמד על כך שתיקון הפרצות בחינוך הדור הצעיר היא חובת השעה ממש.


    25 תגובות

    מיין תגובות
    1. 25

      כמו שאנחנו מכירים כל המוסדות "על טהרת הקודש" של הרב אויערבך ואנשיו מקבלים תקציבים בשיטת הדלת המסתובבת. הדברים ידועים לכל המבינים בנושאי התקציבים השונים. אני מאמין שהרב אויערבך עצמו לא בעניינים ולא יודע מה באמת קורה בשטח.

      1. אתה סתם זורק דברים שאין לך שום מושג בהם? על איזה דלת מסתובבת אתה מדבר? אולי תסביר לכולם איך זה עובד, כדי שנוכל לבחון אם אתה מדבר דברים הגיוניים או דברים מסיתים מתוך קנאה!

        1. במוסד שלו בברכפלד העבירו השנה את כיתות א' לשלטון המדינה (המוכר שאינו רישמי) כנגד המקובל שם בכל השנים בהנחיית הגרי"ש זצוקללה"ה והוסיפו לקבל על כך תקציבים כדי לממן את הת"ת בשיטת הדלת המסתובבת אולי זה עובר למוסדות אחרים, מי יודע,

      2. נניח שכן, אין בכך כל בעיה כל זמן שרשמית לא כפופים למשרד החינוך, אנחנו לא בדעה שזה כסף טמא כמו סטמאר, אדרבה לקחת מהם כמה שיותר

        אבל רק בצורה שלא תהיה להם רשמית שליטה על המוסדות ועל החינוך ושלא יוכלו להתערב לנו בחינוך

      3. אני בשטח
        ואני אומר לך שאתה שקרן מופלג

    2. 24

      נמאס כבר מההפצצה של קול חי על כל מה שעושים ולא עושים בפלג הקנאי שנהיה כמו "העדה החרדית" "וסאטמר", מפגינים לא לוקחים כסף מהמדינה וכו' וכו'. כמה שילמו לכם על ההפצצה הזו במשך כמה וכמה ימים. הציבור הרחב לא רוצה לשמוע ולראות מהם, ובטח ובטח לא במינונים כאלו!!!!!!!!!!!!!!!.

      1. חצוף!!! מי אתה שתפטור את כל דברי הרבנים הגאונים שליט"א באמירה מטומטמת "פלג קנאי" בשם איזה ציבור רחב אתה מדבר?
        מי אתה שתנסה לסתום את הפה לרבבות יראי השם בני עליה?
        מוטב שתשתוק!

      2. שאמרו: גדולה שנאה ששונאין עמי הארץ לתלמיד חכם, יותר השנאה ששונאין עובדי כוכבים את ישראל, (פסחים מט, בהשוני הזה של התלמיד חכם — שהוא מבין שגם אותו מחייב מה שמחייב את התלמיד חכם, — מעיק על לבו, ולכן הוא שונא אותו.

      3. אתה צודק. שמא לא תטריח את לבך החלוש, לראות שוב ושוב את הדברים המרגיזים הללו, ואל תכנס לאתר קול חי. כלך לך אצל גרינצייג בבחדרי חרדים או אצל גלסנר בקול ברמה, ותשמע שם דברי טירוף והסתה כאשר עם לבבך.

    3. 23

      מי שמכיר את ר שמואל יודע שאי אפשר לעבוד עליו [הוא שם לב לכל דבר]

      1. כן. הוא שם לב לביאליק ושייקספיר…

    4. 22

      הכל בגלל שילד בן 9 היום נחשף לזוועות של איפון ויודע דברים שפעם בגיל 90 לא ידעו, חייבים רשת גנים לילדים בני 9 שיודעים את מה שלא יודעים בני ה 90, ואז אפשר לקבל תמיכה של איחוד מוסדות, כדי שעל ידי הילדים האלה יישאר 'זכר' ליהדות, הם כבר יודעים איך לגלוש ובחיפוש למצוא 'זכר' ליהדות

    5. 21

      אני למדתי בגרודנא וזכורני שכל היראי שמים שאף פעם לא קמו לשחרית ולא נכנסו לסדר מוסר הם היו בעלי ההשקפה הטהורה שהסבירו למה למה הוא גדול והוא לא הם גם היו אלימים מטבעם הכל לשם שמים {לא השמים שלי}

      1. מעשי ילדות מהסוג שראית לא מתחלקים שחור לבן בין הפלג לפלג הנורברגי…

    6. 20

      אל תערבו את גאון הדור ביצרים והשעמום שלכם

    7. 19

      אני חושב שמי ששונא כאן זה הפלג הירושלמי

      1. איפה ראית שנאה? עצם הכותרת שלך היא מלבה שנאה! למה אתה קורא לזה פלג? ולמה ירושלמי? מדובר ברבבות רבות בכל הריכוזים החרדים בארץ! מדובר בציבור החרדי האמיתי והמקורי שהיה כאן וישאר כאן בע"ה כציבור המרכזי החרדי! מה שלא בטוח לגביך ולגבי הפלג הנורברגי

    8. 18

      לא יעזור אי אפשר להתעלם בציבור גדול שלכאורה גדולה יותר מחסידות גור

    9. 17

      מזכיר את השיכור שחושב שכולם נוסעים בנתיב ההפוך…. מי הם הבני תשעים שלא מבינים לדעתו מה שילד אמור להבין?
      ואולי הם צודקים ופשוט הוא זה שלא מבין ורואה את כל התמונה? – חומר למחשבה

      1. אם לא שמת לב יש קצת זלזול בדבריך מי אתה חסר שכל

    10. 16

      שאלה קטנה: מה קרה עכשיו? הרי הגר"ש שליט"א מדבר על אנשים בני תשעים זה אומר חינוך קלוקל של עשרות שנים אז למה רק עכשיו פותחים מוסדות, מה אם עשרות השנים האחרונות תחת הנהגתם של כל גדולי ומאורי הדור זיע"א?

    11. 15

      אגב, שכחתם ב'קול חי' לסקר את הכנס שנערך בת"ת של 'בני תורה' במודיעין עילית, מה קרה לאתר איך שכחתם לסקר דבר כ"כ חשוב?? או שעל זה לא קבלתם כסף….

    12. 14

      מבקשים מכל המשכילים הלייצנים להרגע אם כואב לכם שהרב לא מוכן ללכת כצאן לטבח רוחני תכנסו לאתרים של כפירה והשכלה ןתרוואת נפשיכם

    13. 13

      יוסף ככה התחילו כולם כשהרבי מסטמאר צעק שבסוף הם התערבו ולאחרונה זה התקיים ובעבור בצע כסף מוכנים למכור להם את נשמות הילדים אם אתה לוקח לבסוף גם תושפע הם יותר פיקחים והם לא נותנים סתם יש להם סבלנות