- רדיו קול חי - -

מרן הרב אוירבך: "יש בלבול גדול לא ישאר זכר ליהדות"

אמש התקיים בביתו של מרן הרב אוירבך כנס יסוד לרשת גנים ארצית שאינה תלויה במימון המדינה, הגנים יחלו את רישומם בפעימה ראשונה בערים ירושלים בני ברק ומודיעין עילית, כשבתכנית, המשך התרחבות אל ערים נוספות.

בכינוס היסוד שהתקיים תחת הכותרת 'מעמד היסוד, הקמת רשת גני ילדים בעצמאות חינוכית על טהרת הקודש – ירושלים – בני ברק – מודיעין עילית, והרחבת בתי החינוך הבלתי תלויים בנשיאות מרן רבינו ראש הישיבה שליט"א. י"ט בשבט התשע"ז, השתתפו שורה של רבנים וראשי ישיבות הכפופים להנהגתו של הגר"ש אוירבך: ראש ישיבת פוניבז הגר"ש מרקוביץ, הגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז,הגרב"ש דויטש מראשי ישיבת קול תורה, הגר"י זלושינסקי מראשי ישיבת פוניבז, ראש ישיבת בית מאיר הגר"צ רוטברג, ראש ישיבת גרודנא הגר"מ שמידע, משגיח ישיבת כנסת יצחק חדרה הגר"ט נוביק, משגיח ישיבת קול תורה הגרב"צ בורדיאנסקי, גאב"ד מסורת הגר"צ פרידמן, רבה של שכונת בין וגן הגר"ע אוירבך, ר"י בית דוד הגר"צ שינקר, ר"י חכמת שלמה ב"ב הגר"ב בירנבוים, הגר"א מיטלמן, ומשגיח ישיבת דעת אליהו הגרא"י אונא.
את מעמד היסוד פתח ראש הישיבה הרב אוירבך שנשא דברים על הקרירות הגדולה שמשתלטת בשיטתיות על מערכות החינוך בכל הגילאים וגם בגני הילדים, שם על פי הנחיות גורמי החינוך הרשמיים משמיטים דברים בסיסיים בחינוך היהודי השורשי. ישנם אנשים שנכנסים מזה לקפאון ומשלימים עם המצב וישנם אף כאלה שזה הופך אצלם גם ללכתחילה, אבל לא צריכים להיבהל, כי תמיד חובתינו להתגבר ולפעול כדי שהחינוך הטהור יחזור לתלם וכפי שראינו וקיבלנו מדור לדור. לדבריו: "יש בלבול גדול, חושבים שהכונה בזאת התורה לא תהיה מוחלפת, מדובר בתורה אחרת, אבל מדובר בדברים פשוטים, לא ישאר זכר ליהדות חס וחלילה"
המצב כל כך התדרדר בענייני החינוך והיהדות, עד שאני רואה היום כי דברים שהיו פשוטים פעם לילד בן תשע, אני רואה שלא מובנים היום אצל בני תשעים.
בסיום דבריו, בירך וחיזק את ידיהם של הרב חיים רוחמקין חבר מועצת עיריית בני ברק מטעם סיעת 'בני תורה' ואת הרב 'יהודה רבי' מנהל בית הספר בית יעקב החדש בירושלים, שנטלו על שכמם את עול הניהול של רשת הגנים החדשה, שכאמור לא תיהנה מתקציב המדינה.
אחריו נשאו דברים גאב"ד מסורת הגר"צ פרידמן שאמר בדבריו כי מספיק שרואים כמה השקעה ומאמצים מכוונים אל הפעוטות מצידם של גורמי החינוך החילוניים בהטמעת מסרים כפרניים ואנטי תורניים, בכדי להבין כמה חשוב לעמוד בפרץ ולהתגונן מהם על ידי הקמת מסגרות ללא דריסת רגל מצידם של גורמי החינוך הממשלתיים, משגיח ישיבת חדרה הגר"ט נוביק הסביר כי קיימת היום חולשה גדולה באמונה בכלל ישראל והיא זו משפיעה על החילוניים שמבקשים כעת להשפיע גם על תינוקות של בית רבן שלנו את חוסר האמונה והכפירה בבורא עולם. אחריהם נשא דברים ראש ישיבת בית מאיר הגר"צ רוטברג שעמד על כך שתיקון הפרצות בחינוך הדור הצעיר היא חובת השעה ממש.