אושרו תקנות לפיקוח על איכות המזון במוסדות חינוך

איתי גדסי 2 Comment on אושרו תקנות לפיקוח על איכות המזון במוסדות חינוך

מחלוקת הובילה לפיצוץ ביחסי הסיעות ש"ס ויהדות התורה, לאחר שח"כ מרגי אישר את התקנות לפיקוח על איכות המזון במוסדות החינוך • מרגי: "אם השר ליצמן וסגן שר החינוך פרוש אישרו את התקנות, גם אני מאשר"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה אמש את התקנות לפיקוח על איכות המזון ולתזונה נכונה במוסדות חינוך. התקנות הותקנו ע"י שר החינוך לפי חוק לפיקוח על איכות המזון ולתזונה נכונה במוסדות חינוך.

התקנות שאושרו בוועדת החינוך נועדו לוודא כי יסופק או ימכר לתלמידים במוסדות החינוך מזון איכותי, העונה על צורכיהם התזונתיים והבריאותיים, מבחינת הכמות, הגיוון והאיזון, כפי שמפורט בתוספות לתקנות שאושרו היום. התקנות יכנסו לתוקפן שלושה חודשים מיום פרסומן. החוק חל על כל מוסדות החינוך.

אישור התקנות הוביל לויכוח עז בין סיעת ש"ס ליהדות התורה, כשחבר הכנסת מרגי הודיע בוועדה כי יאשר את התקנות למרות התנגדות נציג איגוד מנהלי הישיבות שלמה ברילנט. מרגי אמר כי "אם שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך פרוש אישרו את התקנות, אין סיבה לעכב את ההצבעה". והתקנות אכן אושרו. כשלאחר מכן הגיש חבר הכנסת יעקב אשר מדגל התורה רוויזיה על ההצבעה וביקש לקיים הצבעה חוזרת במועד אחר.

על פי התקנות, בכל שנה ולא יאוחר מה-1 בספטמבר על ספק המזון (מי שעוסק במכירה או בהספקה של מזון, בתמורה או שלא בתמורה) להודיע בהודעה פרטנית בכתב למנהל המוסד החינוכי אילו מאכלים או תפריטים בכוונתו לספק.  מנהל המוסד החינוכי יידע את ההורים אילו מאכלים יסופקו במוסד החינוך.  עוד מתייחסות התקנות לנושא התאמת המזון לתלמידים בעלי צרכים תזונתיים מיוחדים – הספק יהיה רשאי לספק מנות מיוחדות מותאמות לתלמידים בעלי צרכים תזונתיים מיוחדים לפי הצהרה שימסרו ההורים ובאחריותם.

דוגמאות למאכלים ומשקאות אסורים לשתייה: משקאות דיאטטיים, ברד, משקאות אנרגיה, משקאות מתוקים וממותקים, מיני מאפה עשירים בשומן כגון בורקס ומלאווח, מנות אישיות מתועשות להכנה מהירה, מזונות עשירים במלח, ממרחים עתירי שומן, מזונות שעברו טיגון, בשר מעובד, מזון עשיר בסוכר ועוד. בנוסף, מפורטים מרכיבי ארוחות העשר בגני ילדים, ארוחות צהריים צמחוניות בגני ילדים, ארוחות צהריים בשריות בגני ילדים וארוחת צהריים בשרית וצמחונית בבתי ספר.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי ברך על אישור התקנות ואמר כי ועדת החינוך תבצע מדי שנה מעקב אחר אכיפת החוק.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    זה הדבר היחידי שמרגי יודע לעשות1 רק להוסיף ולהקשות ברוצדרות על גבי פרוצדרות נגד החינוך החרדי! שום סיוע ועזרה נגד העושק שמשרד החינוך עושק את החינוך החרדי במוכש"ר והפטור עם פחות מ- 10% תקצוב!
    וגם לא תיקון האפליה של המוכש"ר החרדי מול מוסדות המוכש"ר הנוצרי להם סייע מר מרגי ביד נדיבה! מדובר בח"כ חילוני בכל הנוגע לגישתו כלפי ציבור חרדי!

  2. 1

    לכבוד יו"ר וועדת חינוך
    כבוד הח"כ יעקב מרגי
    מושב שדה-צבי
    שלום וברכה
    א.נ.
    הנדון : אפליה כנגד תלמידי החינוך החרדי במדינת ישראל
    מכתב זה נשלח אליך כיו"ר וועדת חינוך המגלה דאגה יתירה לשיפור תנאי הילד החרדי במקום לימודיו ,והואיל וכפי הנראה אינך מודע ואינך חש בעובדה כי ילדי החרדים מקבלים פחות מ- 10% תקצוב לעומת ילדי מושב שדה צבי בו הנך מתגורר!
    אולי עם 2 ילדים (וכלב?) אתה לא מבין את המשמעות, אבל משפחה ממוצעת עם למעלה מ- 5 ילדים הנאלצת לממן מכיסה 90% מחינוך ילדיה, כי המדינה לא מכירה בזכותם לחינוך יהודי לפי אמונתם, זו מציאות קשה מנשוא, (ובהקשר לידיעה החדשותית כאן, לידיעתך – כל פרוצדרוה המעמיס ומסבכת את ההתנהלות של מוסד חינוך חרדי נטול אמצעים, בלי תיקון המצב וגיבוי תקציבי זהו עוול משווע! וזועק לשמיים)

    לידיעתך,
    בימים הללו פורסמה הודעת משרד החינוך כי מעתה הוא יוסיף מידי חודש עשרות אלפי ש"ש לכל כיתה במוסדות המוכש"ר, אלא שלתדהמתנו התוספת ניתנה אך ורק למוסדות הנוצריים,כלומר, לתלמידים הלומדים במוסדות הכנסייתים. אפליה פשוטה ,ברורה וצורבת –
    לילד בבית ספר נוצרי – יש תוספת .לילד בבית ספר חרדי – אין.
    זה מכבר יצר משרד החינוך אפליה בין ילד לילד במוכש"ר ,שכן בעקבות שביתת בתי הספר בשנה שעברה הם (הנוצריים) קיבלו באופן חד פעמי 3,200 ₪ לתלמיד שהם 50 מיליון₪ , והנה עתה ,מעמיק המשרד בעשרות מונים את האפלייה של המגזר החרדי במוכש"ר.
    למרות שסיעת ש"ס בכלל ואתה כח"כ המשמש בתפקיד יו"ר וועדת חינוך ,משמעותיים מאוד ליציבות הממשלה הנוכחית , מרשה לעצמו משרד החינוך לפעול לאי שוויון בחלוקת המשאבים ולאפליה ופגיעה בציבור החרדי ,התלמיד החרדי במוכש"ר הם השקופים האמיתיים בקדנציה הזו, הוא נאלץ להסתפק בפירורים ומופלה לרעה ,ואילו התלמיד הנוצרי מקבל תקציבי עתק אך ורק בשל דתו.
    איש אינו יכול לקבל אפליה על רקע דתי כשהמשמעות של להיות יהודי חרדי במדינת ישראל היא פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת בתקציבי החינוך של ילדיך .לצערנו ,חברי הכנסת החרדים אינם נלחמים כפי שהם יודעים ויכולים כנגד מציאות בלתי נתפסת .במדינת היהודים ,יהודים מופלים לרעה כבמדינות אירופה בימים של אנטישמיות ופוגרומים. " עולם הפוך ראיתי "
    איך נוכל לקבל פגיעה פעם אחר פעם בילדים תמימים .כשמגיעים לחינוך ילדים חרדים ,משרד החינוך אוטם את העינים ,את הפה ואת האוזניים כדי לא לראות את הקיפוח ,לא להאזין לקולות המופלים ולא לזעוק לנוכח האפליה שהוא עצמו גרם ומקבע ומחזק.
    עקרון השיוויון מחייב גם את משרד החינוך .גם תלמידים חרדיים ראויים לקבל את השירותים הבסיסיים שמגיעים להם כאזרחים שווי זכויות ,כשזה קורה והסיעות החרדיות אינן מרימות קול ומשתמשות בכוחן ? אנה אנו באים ?
    אנו מבקשים כי תפעל בכל הכח להסדיר השוואת זכויות מוסדות המוכש"ר החרדים שלא יופלו לרעה אל מול הנוצרים, אנא תקן את העוול הזועק לשמים ותבורך בכל מילי דמיטב!