הצלה אוקראיינה ציין 10 שנות פעילות והחברים בארץ חגגו

    צבי הדס 1 Comment on הצלה אוקראיינה ציין 10 שנות פעילות והחברים בארץ חגגו
    10:05
    26.04.24
    הרב אריאל שחר No Comments on קדושת חול המועד \\ הרב אריאל שחר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהשתתפות עשרות ידידי הארגון ואישי ציבור נערך הדינר 'מושב הידידים' לרגל ציון עשר שנות פעילות של ארגון 'הצלה אוקראינה' בראשותו של הרב הלל כהן הי"ו.

    כידוע, 'הצלה אוקראינה' הפך לכתובת מרכזית לכל דבר ודבר הקשור לעזרה רפואית והצלת יהודים ברחבי אוקראינה, ומלווה משך כל ימות השנה את הבאים להשתטח על קברי הצדיקים ברחבי אוקראינה.

    את המושב הנחה בטוב טעם הרב יעקב זלברמן הי"ו שכתושב אוקראינה בעבר זכה להכיר את הפעילות של 'הצלה אוקראינה' והיטיב להביא לתודעת הידידים את הצורך הרב בנושאים אלו.

    בהתרגשות רבה קיבלו המשתתפים את פניו של האדמו"ר ממכנובקא בעלזא שליט"א שטרח להגיע ל'מושב הידידים' להביע את הערכתו ליו"ר הרב הלל כהן שיחי', האדמו"ר שליט"א האציל מברכותיו לעוסקים במלאכת הקודש, ולכל המסיייעים.

    במהלך האירוע הוקרנה מצגת מיוחדת שהופקה במיוחד עבור ארוע זה, בשילוב סיפור אישי מפעים, על נס ההצלה שארע עם אחד שחייו ניצלו ב"ה הודות לפעילותם של 'הצלה אוקראינה'.

    שיאם של רגעים היה עת עלה יהודי תושב שדרות וריגש את המשתתפים בסיפורו המרטיט, בו חווה אף הוא נס הצלה אישי. טלטלה אחזה במשתתפים עת נשא קולו ואמר 'לולא הרב הלל כהן היקר לא הייתי עומד ומדבר כאן היום, ותודה לקב"ה ששלח שליח כמו ר' הלל היקר'.

    לאחמ"כ נשא דברי ברכה סגן שר החינוך מאיר פרוש שאף העיד שזה לו כמה פעמים – רק בשנה וחצי האחרונים – בהם ראה בחוש את נחיצותה של פעילות 'הצלה אוקראינה' בראשות הרב הלל כהן הי"ו.

    דברי נעילה נשא הרב פנחס בונקר שליט"א מגדולי המשפיעים בקהילת ברסלב בביתר עילית. בדבריו אמר למשתתפים שמכיר אישית כמה וכמה מקרים שנעזרו ע"י הצלה אוקראינה, ועל כן מצווה להירתם למען ארגון קדוש זה, כי אפילו בשביל מקרה אחד זו זכות להציל נפש יהודי, בפרט במקום נידח כמו אוקראינה שידוע ששירותי הרפואה במקום זה הם מהגרועים ביותר בתחום.

    לסיום הודה יו"ר 'הצלה אוקראינה' הרב הלל כהן שיחי' לכל המשתתפים שכיבדו את המעמד בנוכחותם, ובכך נרתמו למען ארגון קדוש זה העושה ימים ולילות למען כל יהודי ויהודי באשר הוא.

    בסיום הארוע הגיעו למקום נציגים מטעם חסידות ויזניץ והעניקו לרב הלל כהן מתנה קאפה ענקית עם תמונות מסיקור הפעילות של הצלה אוקראינה למען חסידות ויזניץ בעשור האחרון.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הלל כהן יהודי צדיק כל בעיה שצצה למבקרים באוקריאנה באה איליו והכל לשם שמים