הרב רווח במכתב חריף: "סניף יש חסד איננו בחזקת כשר לפסח"

    אבי יעקב 12 Comment on הרב רווח במכתב חריף: "סניף יש חסד איננו בחזקת כשר לפסח"

    בהמשך לפרסום באתר קול חי על בעיות כשרות בסניף יש חסד באלעד ומכירת מוצרים ללא כשרות לפסח ומוצרים שאינם למהדרין, מפרסם הבוקר הגאון רבי שניאור זלמן רווח מרבני העיר, אזהרה לציבור לא לסמוך על כשרות הסניף "וחובה לבדוק כל מוצר ומוצר". בדבריו תוקף הרב רווח את הנהלת הרשת וכותב: "למרות כל הפניות בכל הדרכים המוצרים עדיין שם. ולכן עקב חוסר שיתוף הפעולה מצד הסניף, יש לידע כי הסניף איננו 'בחזקת כשר לפסח' כלומר אין כל מוצריו מאושרים לפסח"

    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך לפרסום באתר קול חי על תקלות בכשרות לפסח של חלק מהמוצרים ברשת יש חסד, פרסם הבוקר (חמישי) הגאון רבי שניאור זלמן רווח, ראש המכון למצוות התלויות בארץ ומרבני העיר אלעד – הודעה ואזהרה לציבור ולפיה, הסניף של יש חסד באלעד "איננו בחזקת כשר לפסח וחובה לבדוק כל מוצר ומוצר".

    אתמול (רביעי) פרסמנו באתר קול חי, תלונות שהגיעו למערכת, ולפיהן, בסניף יש חסד באלעד, נמכרים מוצרים עם בעיות כשרות לפסח. מוצר מסויים נמכר ללא כל סימון כשרות, כשלדברי מפקח כשרות מבד"צ בית יוסף, יש חשש להימצאות חמץ במוצרים שאינם מסומנים ככשרים לפסח.

    ,

    באדיבות המצלם

    בנוסף היו תלונות על כך, שמוצרים שונים דוגמת חפיסות שוקולד, נמצאים על אותו מדף באריזות זהות, כאשר חלק מהמוצרים בכשרות מהדרין וחלק אחר, בכשרות רבנות בלבד, וזאת ללא כל סימן זיהוי על המדף או על המוצר, מה שגורם למכשלה למי שמקפידים על כשרות מהדרין ומכירים את הסניף כמיועד לציבור המהדרין.

    חיפשו מהדרין קיבלו רבנות. שוקולד רבנות בסניף מהדרין של יש חסד

    ללא קרדיט

    חמור מכך, בעקבות פניית קול חי לנציגים בסניף, הובטח שידווחו על כך למנהל הסניף והמוצר ללא סימון הכשרות לפסח יוסר לאלתר וכך אף דיווחנו לתועלת הציבור. אולם מסתבר כי המוצר עדיין על המדף ולשאלת הנציגים בסניף, מדוע הוא לא הוסר – השיב נציג שנמצא בקופה הראשית "זה לא אחריות שלי. שההנהלה תתמודד עם התקלות שלה ותיקח אחריות".

    תגובות רבות הגיעו למערכת קול חי בעקבות הפרסום. התגובות כללו דיווחים על בעיות דומות של בלבול והצבת מוצרים בכשרות רבנות בלבד, בסניפים נוספים של רשת יש חסד בערים חרדיות, ובלי כל סימון ועדכון הציבור על כך.

    הבוקר כאמור, פרסם הגרש"ז רווח מכתב בנושא תחת הכותרת – הודעה ואזהרה לציבור השומר על טהרת הכשרות.

    במכתב שפורסם והופץ לתושבי העיר כותב הרב רווח:

    "לאחר שקיבלתי כמה פניות מתושבי העיר אלעד, על בלבול גדול הנמצא על מדפי המזון ברשת השיווק 'יש חסד' ברחוב ניסים גאון באלעד.

    "ולאחר בדיקה של חד מן חברייא, אשר מתאמץ על טהרת השולחן בביתו, ונכשל במוצרים שאינם עולים לפי מנהג אבותיו, או אף גרוע מזה. נעשתה בדיקה יסודית, ומתברר כי על מדף אחד נמצאים מוצרים כשרים לפסח עם בד"ץ מסוים, ולידו בד"ץ אחר לאוכלי קטניות, ולידם מוצר שלישי בדומה לראשונים ללא כל בד"ץ כלל וכלל, אלא כשרות רבנות בלבד, ובעיר שהרשתות אמורות לתת שירות מסודר לרוב ככל תושביה, מן הראוי שתעשה הפרדה ראויה, ובולטת לבל יוטעו צרכנים, במה שאין נהוג בביתם, אם לא לאוכלי קטניות, או רובם המקפידים על כשרות מהדרין.

    "ויותר מכך נמצאו סוכריות, ללא כל כיתוב המאשר כי המוצר כשר לפסח כלל וכלל, והמוצר כבר בבדיקה כמה ימים. ועוד כמה מוצרים מסופקים שאין עליהם כל מידע ברור לפסח.

    "ולמרות הפניות אל הנהלת הרשת והסניף, לפחות לסמן בבירור ולהפריד, לבל יוטעו צרכנים. ואת כל המסופקים להוריד לחלוטין עד שיוברר הדבר בבירור, וייכתב הודעה האם זה כשר ומי נותן הכשרות וכו'. בפועל למרות כל הפניות בכל הדרכים המוצרים עדיין שם.

    "ולכן עקב חוסר שיתוף הפעולה מצד הסניף, יש לידע כי הסניף איננו 'בחזקת כשר לפסח' כלומר אין כל מוצריו מאושרים לפסח, וחובה לבדוק כל מוצר ומוצר שאכן חותם 'כשר לפסח' המתאים ללקוח חתומה כדבעי על המוצר. יש לנהוג כך גם כאשר קונים שני מוצרים בדומה, וזאת מחמת שהם מחזיקים מוצרים דומים, ברמות כשרות שונה.

    יהי רצון שלא תצא תקלה תחת ידינו שלא נכשיל ולא נכשל".

    פנינו להנהלת רשת יש חסד בבקשת תגובה על תקלת הכשרות החמורה, עד לרגע זה לא התקבלה כל תגובה.

    באתר קול חי נמשיך ונעקוב אחרי הפרשה ונעדכן בהתפתחויות ובתגובות.



    12 תגובות

    מיין תגובות
    1. 12

      זה לא רק יש חסד זה כל סופר היום כבר מזלזלים בזה ולא עוברים על כל החנות לראות אם זה לא חמץ אני לא מדבר על כשרות מהודרת חמץ ממשי נמצא במדפים בחנויות צריך לבדוק כל דבר אני בעצמי כמעט קניתי מעדן שמעל היה כריות חמץ מוחלט בפסח שומו שמים

    2. 11

      לצערי זה קורה במקומות נוספים
      היום נכנסתי לסופר … מסוים באלעד והסתכלתי על סוכריות סודה ולהפתעתי לא הופיעה כשרות לפסח, הראתי לעובד אז הוא הוריד מהמדף,
      לא רוצה לחשוב כמה אנשים קנו את החמץ הזה, ושלא נדע מה עוד לא בדקו.

      מקרה נוסף, לפני חודשיים בערך נכנסתי בעיר חרדית לחנות פיצוחים ולקחתי בקבוק יין ולהפתעתי זה היה יין של היתר מכירה,
      כמה חשוב לבדוק כל מוצר לפני שקונים ולא לסמוך על הנהלת החנות שלא יכולה לעקוב אחרי הכשרות של כל המוצרים שנמצאים בחנות.

    3. 10

      כאילו שרק שם יש בעיות. שכל אחד יבדוק מה הוא קונה וזהו. אלה חנויות לביזניס, לא לחסד

    4. 9

      אתמול, יום רביעי חול המועד רכשתי ביש חסד מודיעין עילית מחית תפוחי עץ גדולה של טעמן, אכלנו כמעט הכל, היום בעלי הלך לרכוש צנצנת נוספת ושם לב שזה לא כשר לפסח כלל!!, גם לא הכשר בסיסי, הם הורידו מהמדפים…

    5. 8

      אכן עשויות באדאץ אינם כשרויות של התורה

    6. 7

      יש חסד רמת שלמה ירושלים מכרו בשר לא כשר לפסח במקפיא, וגם שתייה ללא כשרות

    7. 6

      גם בסניף יש חסד ברמת שלמה – אותה הבעיה

    8. 4

      קצת מריח שמישהו רוצה להתאבד בקלונו של השני, צריך לשלוח לכף זכות ולא לקטול. בדרך כלל זה לקוח שלקח לפני החג שהיו מדפים גם וגם ובסוף השאיר בקופה, ואז הקופאית סידרה ובטות טעתה, מכיר את המנהל מילה אחת והכל מסתדר, די כבר עם המנהג הזה…

    9. 3

      בושה וחרפה זה מנהלים חרדים איפה הפחד שציבור שלם יאכל דברים שקרובים לחמץ או חמץ גמור

    10. 2

      בבדיקת חמץ בדקנו והיו כמה מוצרים בלי כשרות לפסח שנקנו כמה ימים לפני כן בסופר גדול בבני ברק (לא יש חסד…)

    11. 1

      לא מבין מה רוצים מהסניף. גם אני אם הייתי מנהל סניף לא היה לי זמן ולוגיסטיקה מטורפת שצריך כדי להתחיל לעבור מוצר מוצר מבין עשרות אלפי מוצרים ולהתחיל לסווג ולקטלג ולהוציא או לא להוציא. לכן רוב הסופרים מכסים באופן כללי את האיזור שהם יודעים שהוא חמץ מובהק – וכל השאר – רבותיי הנכבדים – תואילו לבדוק בעצמכם את המוצרים שאתם מכניסים הביתה ! אני לא חרדי. רק דתי לייט אבל אני מאוד מאוד מקפיד על כשרות לפסח ומקפיד לאכול רק מצות עבודת יד כל החג. אני לא בונה על זה שסניף מכריז על עצמו כשר לפסח או לא. זה שטויות והבלים. כל מוצר שאני לוקח לידיים אני בודק אותו ! בודק את הכשרות. איזה כשרות. בודק אם זה כולל את פסח או לא. ואם לאוכלי קטניות או לא. הסניף לא צריך לעשות את זה במקומכם. אתם אמורים לעשות את זה בעצמכם. עצלנים !