ככה פותחים את 'בין הזמנים': נופים משגעים, כרמי יין וזיתים

בקבוץ רבדים כשהוא מרוחק רק 40 דקות מתל אביב, באר שבע וירושלים, סמוך לגדרה, מציע עידן אופן לרוכבים מגוון מסלולים בנוף מרהיב של שדות ירוקים, מטעי פירות, טבע פראי ושרידי העיר הפלישתית עקרון.
כתב וצילם: קובי פינקלר No Comments on ככה פותחים את 'בין הזמנים': נופים משגעים, כרמי יין וזיתים

בלב אזור תיירותי בפתחה של שפלת יהודה, בתחומי המועצה האזורית שורק, מצויים מקומות בילוי, לינה, טיולים והיסטוריה, שבילים לרוכבי אופניים, נופים משגעים, כרמי יין וזיתים המעטרים מושבים, קיבוצים חוות ויקבים • מוזמנים לטייל עם קובי פינקלר

בקבוץ רבדים כשהוא מרוחק רק 40 דקות מתל אביב, באר שבע וירושלים, סמוך לגדרה, מציע עידן אופן לרוכבים מגוון מסלולים בנוף מרהיב של שדות ירוקים, מטעי פירות, טבע פראי ושרידי העיר הפלישתית עקרון.
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"כרם היה לידידי ויטעהו שורק.."

בלב אזור תיירותי בפתחה של שפלת יהודה, בתחומי המועצה האזורית שורק, מצויים מקומות בילוי, לינה, טיולים והיסטוריה. שבילים לרוכבי אופניים, נופים משגעים, כרמי יין וזיתים המעטרים מושבים, קיבוצים חוות ויקבים.

כדי להכיר את האזור בצורה היותר טובה, התחלנו בסיור אופניים בקיבוץ רבדים. אפילו קפה כשר למהדרין תקבלו בסופו של הסיור.

עידן אופן

בקבוץ רבדים כשהוא מרוחק רק 40 דקות מתל אביב, באר שבע וירושלים, סמוך לגדרה, מציע עידן אופן לרוכבים מגוון מסלולים בנוף מרהיב של שדות ירוקים, מטעי פירות, טבע פראי ושרידי העיר הפלישתית עקרון.

טיולים לכל המשפחה, ימי כיף לקבוצות וחברות, והכל בשילוב ארוחות בשטח, רחצה במעיין ואטרקציות נוספות. ניתן לשכור במקום אופני שטח לכל הגילאים, כסאות אחוריים ונגררים מסוגים שונים לילדים ופעוטות וכן רכבי גולף.

עידן הלל, הבעלים של המקום, רוכב אופניים ופורץ שבילים מנוסה, עוסק בתחום האופניים כבר למעלה מ-30 שנה וכאמור, בתום הרכיבה תוכלו לנוח עם ישיבה מהנה בבית הקפה המציע מגוון כריכים, סלטים, שקשוקות וקינוחי פירות המוכנים במקום. לפרטים נוספים והזמנות התקשרו ל 050-7481238

ממול בשטח של קיבוץ חפץ חיים, שהופרט בינתיים החווה של חוה.

אין כמו בעלי החיים ההולכים על ארבע, העופות והזוחלים למיניהם השונים, כדי לרומם מצב רוח כל שהוא. כל טיול לגן חיות כל שהוא, לפארק שבעלי חיים מצויים בו בצורה או אחרת מביא עמו את הנופך המיוחד לו. פינה נחמדה חדשה וישנה זו לצד זו "החווה של חוה" בקיבוץ חפץ חיים שבתה הפעם שוב את ליבנו.

שנים רבות עסקה חוה, בעלת המקום בחינוך ילדים בגיל הרך "אבל תמיד כשהיה צורך בהמחשה כל שהיא הקשורה בבעלי חיים קשה היה לעשות זאת "היא מספרת " איך מסבירים לילד או אפילו למבוגר מהו העול הקשור לפרה אדומה ככתוב "אשר לא עלה עליה עול". בחווה נותנים לילד להתנסות בכך, מדגימים מהו העול וממילא יוצאים נשכרים מכל הכיוונים. גם טבע, גם בלי חיים וגם לימוד לשמו". היא מסכמת.

סיפורם המיוחד של בעלי החיים בחווה שובה את הלב. באחת מפינות החמד בחווה (וכמוה יש רבות) ניתן להבחין בשקנאי הגדול. זהו שקנאי מתורבת שההוראות הניתנות לו נשמעות כמו הוראות הניתנות לילד קטן.

"תפתח פה גדול", אומרת לו חוה והוא כמו ילד טוב וממושמע פותח את הפה ונענה להאכלה מידיהם של המבקרים.

בפינה אחרת גומע עופר קטן את המרחק ממקום רביצתו עד לגדר בכמה שניות לאחר שהוא שומע את הקריאה "אורי" . זה השם שהדביקו לו בחווה. מגוון אדיר של בלי חיים, בעלי כנף, זוחלים, בהמות, עופות מים וחיות בר ממלאים כל פינה.

המרכז הזואולוגי באבו כביר תרם אף הוא את תרומתו למקום והביא לכאן עשרות בעלי כנף דורסים כולם פגועים על מנת שכאן יטפלו בהם בצורה הטובה ביותר. עוד במקום: רכיבה על חמורים , חליבת עזים , רכבת לרפת , אפיית פיתות ועוד.. וכשמביטים באוח או בתנשמת מקרוב לתוך העיניים הגדולות והבוהקות יודעים היטב להבחין בין עופות הלילה לעופות היום.

בקרוב, כך מבטיחים לנו, יביא לכאן גם פרה אדומה כדי שתשלים את מגוון בעלי החיים המופיעים בתנ"ך.

בנוסף פועל במקום "מוזיאון החלוץ החרדי", שהקימה בתה של חוה, קרן חמיאל. במוזיאון הקטן אך המיוחד, תמונות ופריטים מחיי החלוצים החרדים , ואפילו שיטות לעיבוד הקרקע בשנת השמיטה. פשוט ללמוד על פועלם של האנשים שהגיעו לכאן ובנו פה את ביתם. טל' 08-8593876.

מדרשת הארץ ומצוותיה

מדרשת הארץ ומצוותיה המוקמת בקיבוץ חפץ חיים, מתמחה בהעברת חומרי לימוד יהודיים וחקלאיים. אלה מועברים בצורה חווייתית ומוחשית, המאפשרת לכל קבוצת מבקרים התנסות חד פעמית ובלתי נשכחת.

במסגרת הסיורים התורניים ניתן למצוא הדרכה בתוך דגם ענק של המשכן וכליו וכן תוכניות לימודיות. בסיורים החקלאיים ניתן למצוא (בעונה): קטיף תפוזים בפרדס, הפקת שמן זית, קציר חיטים, הפקת יין ועוד.

לכל סיור מצורפת גם נסיעה על גבי טרקטור ועגלה בה ניתן להתרשם בנופי הקיבוץ והרפת המקומית. 08-8593936/870

לצידם של אלו פועל בימי האביב והקיץ. פארק מים ובו מגלשות מים, בריכת גלים, בריכת שחיה למבוגרים וקטנים וכן מזנון/מסעדה.

פארק המים פתוח למשפחות ברחצה נפרדת לציבור הדתי/חרדי. טלפון: 08-8593939

לא הרחק משם באחד משבעת הישובים החרדים באזור בתחום המועצה האזורית נחל שורק, סיור עששיות במושב יסודות. דב פישר מוציא מכאן סיורי לילה לאור עששיות וכן סיורים חווייתיים במושב. . 054-8421565

והיכן אוכלים?

או ב"קפה קפה"בתחנת פז בין צומת מסמיה למכללת אחוה, צומת מסמיה. בעל המסעדה יהודי ממגורשי גוש קטחף, הקים כאן לפני חמש שנים עסק לתפארת. מאכלים איכותיים וכשרים למהדרין. פשוט תענוג. טלפון: 08-8602827 או בעידן אופן ברבדים.

ב׳בין הזמנים׳ יוצאים כל העסקים של המועצה במבצע: כל המועצה מגרדת – רוכשים באחד העסקים ומקבלים כרטיס גירוד כל כרטיס זוכה והפרסים מדהימים! – ארוחות משפחתיות בקפה קפה , משקפי שמש , כניסות לחווה ולעידן אופן ועוד.

ב-16/8-17/8 יתקיים פסטיבל שורק במועצה עם מגוון הצגות והופעות חינם.שיא הפסטיבל הופעה של חנן בן ארי.

השנה שוב, המועצה האזורית יואב שבשפלת יהודה, תקיים את פסטיבל 'בית גוברין' שיציע בין היתר מגוון רחב של סיורים, טיולים, אירועי תרבות, קולינריה, אמנות, פעילויות ניווט, צפרות, מרכז מבקרים, הופעות אמנים מובילים באמפי הרומי ועוד.

כל הפעילויות והאטרקציות שיתקיימו במסגרת הפסטיבל, מתאימות לילדים, מבוגרים, צעירים וכמובן לכל המשפחה. מהפעילויות ללא תשלום אך בהרשמה מראש וחלקן בתשלום דמי כניסה. עוד במסגרת הפסטיבל, ייהנו המשתתפים מהנחות שונות שיינתנו בכל בית עסק, מומלץ להתעדכן.

פרטים נוספים ניתן לקבל גם בטלפון: 08-8500711



0 תגובות