מנהלי המוסדות: "אין לנו אחריות על בטיחות הילדים"

"אנחנו מבחינתנו לא עושים רישום ולא עוזרים לצהרונים כי נמאס לנו להיות פרייארים ולהפסיד כסף כדי שמישהו אחר יגזור קופון על הילדים"
יעקב גרודקה No Comments on מנהלי המוסדות: "אין לנו אחריות על בטיחות הילדים"

לפני כחודשיים אתר 'קול חי' חשף את משבר הצהרונים במגזר החרדי, שמאיים על פתיחתם של רבים מהצהרונים בשנת הלימודים החדשה • ראשי המאבק מאיימים: "מדובר בחוסר אחריות והפקרות" • ההורים: "מאבק שעוסק רק בכסף"

אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"אנחנו מבחינתנו לא עושים רישום ולא עוזרים לצהרונים כי נמאס לנו להיות פרייארים ולהפסיד כסף כדי שמישהו אחר יגזור קופון על הילדים"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כחודשיים חשפנו כאן באתר 'קול חי' את המשבר בתחום הצהרונים במגזר החרדי, שמאיים על פתיחתם של רבים מהצהרונים בשנת הלימודים החדשה, ומסתבר שגם עתה, יותר מתמיד, עלולים אלפי הורים למצוא עצמם ללא צהרונים לילדיהם בערים החרדיות.

גנים חרדיים מתאגדים נגד משרד החינוך; צהרונים בסכנת סגירה

הצהרונים הפועלים במסגרת תוכנית ציל"ה של משרד החינוך מופעלים כיום באמצעות שבעת זכיינים שמורשים לכך. הזכיינים מפעילים את הצהרונים החל מהשעה 13:30 ועד 16:00 מידי יום, כאשר מרבית הצהרונים בערים החרדיות מופעלים מתוך גנים פעילים פרטיים.

עד היום, מאז המעבר של הצהרונים לרשות משרד החינוך, שילמו הזכיינים את משכורות הגננות בצהרונים, אולם את עלות החשמל, שירותי המזכירות, הניקיון והציוד, השאירו לכאורה על חשבונם של מפעילי הגנים הפרטיים.

בחודשים האחרונים התאגדו בעלי גנים בערים חרדיות כמו מודיעין עילית, אלעד וערים נוספות, והחליטו שלא עוד.

אחד מבעלי הגנים המובילים אומר לאתר 'קול חי' כי "לא ייתכן שאני אשלם מכיסי את החשמל, את הבלאי של הציוד, אטפל בגביה מהורים, לחפש מחליפות לגננות, רישום ועוד, בעוד שאני לא מקבל על כך שום דבר. עם כל הכבוד – אנו לא מוכנים לעבוד בחינם, בעוד שאחרים גוזרים קופונים".

ציל"ה, צהרונים

ואכן, השבוע פרסמו בעלי הגנים תחת השם 'איגוד הבעלויות' מכתב בו הם מודיעים להורים כי לא יהיו אחראים להפעלת הצהרונים וכי אין הם יודעים להגיד מה תהיה הרמה הרוחנית של הצהרונים. כמו כן טוענים באיגוד הבעלויות כי הילדים שישהו בצהרונים שכן ייפתחו, יהיו ללא פוליסה ביטוחית.

"אנחנו מבחינתנו לא עושים רישום ולא עוזרים לצהרונים כי נמאס לנו להיות פרייארים ולהפסיד כסף כדי שמישהו אחר יגזור קופון על הילדים", אמר היום אחד העסקנים לאתר 'קול חי'.

ב'איגוד הבעלויות' אף מותחים ביקורת על חברי הכנסת החרדיים שלטענתם מגבים את זכייני הצהרונים שלדבריהם זוכים ללובי חזק. "כשההורים ימצאו עצמם בלי צהרונים בערים החרדיות – כדאי שיפנו ויאשימו את חברי הכנסת החרדיים".

הורה חושש אמר היום לאתר 'קול חי' כי "המלחמה הזו בין מנהלי המוסדות למפעילי הצהרונים – עוסקת רק ב'מי ירוויח יותר', בסופו של דבר, זה יפגע בנו, ההורים. לא יתכן שמנהלי המוסדות יעשו שרירים על חשבונם של אלפי הורים וילדים", אמר בכאב.



0 תגובות