משרד הכלכלה: נשבר שיא היעד לתעסוקת נשים חרדיות ל-2020

    "ילד עני הוא ילד עני ולא חשוב איפה הוא מתפלל, תיזהרו עם ההפרדות האלה", אמר אלאלוף. "מתחיל להיווצר שיח אלים, כתוצאה מההתייחסויות הדיפרנציאליות. באים ואומרים: כשמוציאים את הערבים מהנתונים, הכל בסדר. נו באמת"
    איתי גדסי No Comments on משרד הכלכלה: נשבר שיא היעד לתעסוקת נשים חרדיות ל-2020

    עם זאת, בקרב נשים וגברים ערבים וכן בקרב גברים חרדים טרם הושג היעד: 32.3% בשנת 2015 בקרב נשים ערביות לעומת יעד של 41% לשנת 2020, 51.2% בקרב גברים חרדים לעומת יעד של 63% ו – 76.1% לעומת 78% בגברים ערבים

    יריד תעסוקה
    "ילד עני הוא ילד עני ולא חשוב איפה הוא מתפלל, תיזהרו עם ההפרדות האלה", אמר אלאלוף. "מתחיל להיווצר שיח אלים, כתוצאה מההתייחסויות הדיפרנציאליות. באים ואומרים: כשמוציאים את הערבים מהנתונים, הכל בסדר. נו באמת"
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, אשר סקר את יישום המלצות דו"ח הוועדה למלחמה בעוני במשרד הכלכלה והתעשייה, הציגה המשנה למנכ"ל והממונה על התעסוקה במשרד, מיכל צוק, נתונים לפיהם היעד הכללי לשיעורי תעסוקה בגילאי עבודה (25-64), אשר נקבע לשנת 2020 הוא 76.5%, ובשנת 2015, הגיע כבר ל- 76.9%, בעיקר בשל עלייה משמעותית בתעסוקת נשים חרדיות: מ- 61.5% בשנת 2010 ל- 73.1% כבר בשנת 2015, בעוד היעד לשנת 2020 עמד על 63% בלבד.

    עם זאת, בקרב נשים וגברים ערבים וכן בקרב גברים חרדים טרם הושג היעד: 32.3% בשנת 2015 בקרב נשים ערביות לעומת יעד של 41% לשנת 2020, 51.2% בקרב גברים חרדים לעומת יעד של 63% ו – 76.1% לעומת 78% בגברים ערבים.

    צוק אמרה בדיון: "הממשלה לא הגדירה לנו יעד כמותי להוצאה מעוני על פיו נימדד, ולכן אנחנו מציבים לעצמנו יעדים גבוהים מאלה שהממשלה מסתמכת עליהם: האם האדם עובד או לא עובד. אנחנו ממשיכים במאמצים, הכוללים הכשרות מקצועיות, הקמת וחיזוק מרכזי תעסוקה ועוד". צוק ציינה כי תקציב ההכשרות המקצועיות למבוגרים זינק בשנת 2016 ל- 115 מיליון שקלים, לעומת 50 מיליון בלבד בשנת 2015. "השנה הזאת היא שנת מפנה", אמרה.

    חברי הכנסת אלאלוף וכהן יצאו נגד חלוקה למגזרים בהצגת נתוני העוני. "ילד עני הוא ילד עני ולא חשוב איפה הוא מתפלל, תיזהרו עם ההפרדות האלה", אמר אלאלוף. "מתחיל להיווצר שיח אלים, כתוצאה מההתייחסויות הדיפרנציאליות. באים ואומרים: כשמוציאים את הערבים מהנתונים, הכל בסדר. נו באמת", אמר כהן.

    ראש מינהלת תעסוקה במשרד הרווחה, ד"ר שלי נורדהיים, ציינה כי בשנתיים האחרונות פיתח המשרד תפקיד חדש; עובד סוציאלי תעסוקתי: "אין לכך תקדים בעולם. נדרשת עבודה טיפולית על מנת להוציא אנשים לעבודה". חברי הכנסת אלאלוף וכהן יצאו נגד המהלך: "צריך להכשיר את העובדים הקיימים, ולא לדרוש תקנים חדשים", אמר אלאלוף. "בשביל מה זה?", תהה כהן, "מחר נגלה שהמציאו עובד סוציאלי לטיפול מיוחד בנכות רגל ימין".

    יו"ר הוועדה אלאלוף סיכם את הדיון ואמר: "סוף סוף יש במשרד הכלכלה מדיניות מודעת עוני. יש צורך להשקיע עוד, ולדווח על התקציבים התוספתיים שאתם דורשים לשם כך בשנים הבאות. אנחנו בדרך הנכונה, אך זה לא סוף הדרך. לא ייתכן ששני בני זוג שעובדים לא מצליחים לצאת מהעוני. אנחנו חייבים להתייחס לצרכיהן של האימהות החד-הוריות ולצמצם העסקת עובדים זרים. המלחמה בעוני היא מלחמה מתמדת".



    0 תגובות