בדיחות על גיוס ועל טוהר המחנה: כך מאתרים אנשי תקשורת חרדים

ולי ההוכחה הגדולה ביותר היא זה שאנחנו מדברים עליה. מעט מאוד מודעות דרושים מצליחות ליצור באזז ושיח פומבי, והנה, העבודה במקרה הזה נעשתה
משה נתנאל ~ תמונת אילוסטרציה 1 Comment on בדיחות על גיוס ועל טוהר המחנה: כך מאתרים אנשי תקשורת חרדים

מודעה "מגניבה" של תאגיד השידור הישראלי, מעוררת את חמת זעמם של אנשי תקשורת חרדים • "גיבורים בני החיל מביניכם, יקומו ויעשו מעשה, ישלחו מייל עם קורות חיים, ויראו ישועות"

עיתונאים | אילוסטרציה
ולי ההוכחה הגדולה ביותר היא זה שאנחנו מדברים עליה. מעט מאוד מודעות דרושים מצליחות ליצור באזז ושיח פומבי, והנה, העבודה במקרה הזה נעשתה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היכן עובר הגבול בין יצירתיות המלווה בקריצה הומוריסטית לבין זלזול מעליב ופוגעני? נראה שהתשובה תשתנה מאדם לאדם לפי רגישותו ולפי תכונות נפשו. ולמרות שקשה להניח את האצבע על מיקום גבול מדויק, לטעמם של אנשי תקשורת חרדים, המודעה הבאה עוברת אותו.

בימים אלו נשלמים ההכנות לקראת תחילת שידורי תאגיד השידור הישראלי. התאגיד, הוקם על חורבות רשות השידור קשישת השנים, ונועד להיות ערוץ תקשורת ציבורי המותאם לעידן הנוכחי, ולא פחות חשוב מכך, ישודר חינם, ללא כל טרדת האגרות המייגעת.

לקראת הפעלת ערוץ התקשורת הענק, גויסו לא מעט אנשי תקשורת בכירים וזוטרים כאחד, על מנת שיאיישו את התפקידים הרבים הנחוצים לו. השבוע, הופצה ברשת מודעה, הקוראת לחרדים להגיש מועמדות לעבודה בתאגיד.

ואיך מציעים לחרדים להצטרף? במודעת פאשקוויל ל"גיבורים בני החיל מביניכם, יקומו ויעשו מעשה, ישלחו מייל עם קורות חיים, ויראו ישועות".

2016-06-23-PHOTO-00000310

בעיני לא מעט אנשי תקשורת ששוחחו עם אתר 'קול חי', המודעה צורמת ביותר. "עם כל הכבוד, וקשה לחשוד אותנו על מחסור בחוש הומור, המודעה עוברת את גבול הטעם הטוב", אומר עיתונאי ותיק. "לשחק במונחים דתיים ולהשתעשע בענייני גיוס והפרדה זה אפעעס, לא דבר שמשכנע ברצינות כוונות".

איש תקשורת אחר טען כי הניסוח לגמרי מלבד על אי הרצינות שבעצם הפניה. "איך הם כתבו באתר? 'אומרים עלינו שאנחנו לא מגייסים חרדים. אז אומרים' – זו מודעה שנראית רק לשם שיוכלו לנפנף בה. הרי כבר רוב החוזים נחתמו בה, האנשים גויסו, וכעת העניינים ממש לפני סיום, אילו תפקידים בדיוק הם מייעדים לחרדים?" תהה.

למרות הטענות, לא כולם תמימי דעים עם הביקורת. "אני רואה בזה קריאיטיב טוב, מעט חצוף אבל בהחלט בגבולות הטעם הטוב", אומר איש מערכת שבועון חרדי. "אולי ההוכחה הגדולה ביותר היא זה שאנחנו מדברים עליה. מעט מאוד מודעות דרושים מצליחות ליצור באזז ושיח פומבי, והנה, העבודה במקרה הזה נעשתה".

יצוין כי בימים האחרונים החלו להישמע קולות רבים הקוראים לבחינת המינויים בתאגיד השידור הציבורי. ח"כ מירי רגב טענה כי הרדיו של התאגיד עלול להדיר מזרחיים, ואילו ח"כ איתן כבל הודיע כי יכנס את ועדת הכלכלה לדון במינויים.

למרות פנייתנו, לא התקבלה תגובת תאגיד השידור.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    נראה לי שאחד העיתונאים שלמדנו אצלנו והלך לרעות בשדות זרים נסח את המודעה.
    מודעה יפה. אבל רק פתי יתפתה למודעה זו וילך אליהם.
    ואם הוא הלך אז מה נלין עליו במחננו נשאר רק חכמים ולא פתאים.
    שה' יחזיר בתשובה את כולנו.

    אמן.