"גדול מה שעשה שמעון יוחאי במותו ממה שאני עשיתי 32 שנה"

    לגוף יש כוחות מיוחדים. יש רגש ויש שכל. כואב לנו ובכינו אבל צריך לדעת לחזור למציאות והיא שהקב''ה עושה את הטוב ביותר לכל בנאדם
    אבי יעקב 4 Comment on "גדול מה שעשה שמעון יוחאי במותו ממה שאני עשיתי 32 שנה"

    עם קומו מהשבעה על מות בנו שוחח הרב מיכאל לסרי עם מוטי לביא על פטירת בנו • "שכחנו שיש לאדם נשמה והשמחה הגדולה היא שהקב"ה מחתן נשמות" • ואיזה פסוק בתהילים המליץ הגר"י זילברשטיין?

    לגוף יש כוחות מיוחדים. יש רגש ויש שכל. כואב לנו ובכינו אבל צריך לדעת לחזור למציאות והיא שהקב''ה עושה את הטוב ביותר לכל בנאדם
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב מיכאל לסרי ששכל את בנו בטביעה בערב חג השבועות שוחח הבוקר עם מרדכי לביא בתכנית מהדורת הבוקר על ההתמודדות הקשה.

    "קודם צריכים לדעת בצורה ברורה וחד משמעית, זה כואב ולא פשוט שאדם מאבד את אחד מבניו, בן מאוד מיוחד בכל התחומים. באו אלי אנשים שהתמודדו ודיברנו על כך שאדם שלא עובר טירונות לא יכול לתפוס רובה, שדברים קורים בפתע פתאום ואנשים לא מוכנים מבחינת אמונה אז הם מתרסקים. אמונה לשון אימון, אם אתה מתאמן אתה תעמוד במשימה".

    והרב ממשיך: "כשאתה בונה את עצמך על דברים שהם הבל הבלים אתה מתרסק, אבל אם אתה תקוע באמונה שלמה חזקה – הולך להרצאות ומתפלל לקב"ה להצליח, אז ברגע מבחן אתה לא שחוק ויודע להתמודד".

    ובנימה אישית: ששמענו על מה שקרה והיה צריך תפילות ולרוץ לברזילי והרופא אומר שהמצב קשה, אמרתי לו שאני נוסע והילדים יישארו. אשתי הייתה עם אמה שלה בשערי צדק ונשארה שם למצוות כיבוד אם, אני נסעתי להיות עם 400 איש בדימונה לזיכוי הרבים, זה הדבר היחיד שיכל לעזור לו".

    "רבי יצחק זילברשטיין בא אלינו ואמר 'שמעתי מה שאמרתם ובאתי לומר שקיימת פסוק מתהילים "צרה ויגון אמצא ובשם ה' אמצא" למנף לזיכוי הרבים'. גדול מה שעשה שמעון יוחאי במותו יותר ממה שאני עשיתי 32 שנה. איזה חג שבועות הוא עשה לאנשים, כמה התחזקות וכמה קבלות טובות".

    מאיפה הכוחות?
    לגוף יש כוחות מיוחדים. יש רגש ויש שכל. כואב לנו ובכינו אבל צריך לדעת לחזור למציאות והיא שהקב"ה עושה את הטוב ביותר לכל בנאדם.

    מה הטוב ביותר? שילד צדיק נעלם מהעולם?
    השאלה הזו נובעת מזה שאנחנו תקועים בנושא הגוף. שכחנו שיש לאדם נשמה והשמחה הגדולה היא שהקב"ה מחתן נשמות. עוד כמה שנים אני וגם אתה לא פה, הכל פה דמיון מה שנשאר זה רק נשמות.

    איזה דברים ייחדו את יוחאי?
    הסיפורים ששמענו עליו בשבעה מיוחדים. תמיד היה עוזר לכולם. הרב בת"ת אמר לי 'לא זוכר שמעולם באו אלי טענות שהוא רב עם מישהו'. בישיבה ראיתי תמונות מטיולים 'תמיד הוא סוחב דברים, איש של נתינה'. מעולם לא ביקש כסף לצרכיו, אם הצענו הוא לקח. בחור ישיבה אמר לי שהוא נשאר בישיבה עד היום בזכות הבן שלך.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      בכתבה מופיע פסוק מהתהילים באופן שגוי, וצריך להיות כך: צרה ויגון אמצא. ובשם ה' אקרא (תהלים קטז, פסוקים ג-ד).

    2. 3

      הרב לסרי מחזק במיוחד.

    3. 2

      תיראו מה זה אדם עם אמונה לא נופל לא נכנס לדיכאון הוא לוקח את זה במובן הכי טוב שיכול להיות בעולם דברים שלא חשבנו עליהם בחייים!!!!!!! פתאום הוא בא ומאיר לנו את מה שלא רינו אף פעם !!!!!!
      תנחמו מהשמיים !!!!!