"קרה לי נס. ניצלתי מהחינוך הממ"ד": הרב לסרי בראיון מיוחד

אבי רוזן 12 Comment on "קרה לי נס. ניצלתי מהחינוך הממ"ד": הרב לסרי בראיון מיוחד

הגאון הרב מיכאל לסרי, בשיחה אישית לאבי רוזן, חושף לראשונה פרטים על הבריחה שלו עם משפחתו ממרוקו באישון לילה | על הפעיל שהציע לאביו להעביר אותו מחינוך מסורתי דתי לחינוך תורני "אני אוד מוצל מאש" | על פעילות הקירוב הראשונה שלו | על הקשר המיוחד עם באבא אלעזר זצוק"ל והבדיחה ששמע ממנו | ועל הרגעים הקשים כשקיבל את הידיעה הראשונה שבנו ז"ל טבע בים ומסע החיזוק בעקבות האסון

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מזכה הרבים המרצה הנודע, הגאון הרב מיכאל לסרי, הגיע לאולפן שיחה אישית עם אבי רוזן מנכ"ל קבוצת קול חי וחשף את סיפורו האישי המרתק. הרב העלה זכרונות מגיל 6 כילד שנולד וחי בעיר קזבלנקה במרוקו וחזר אל הימים בהם נאלצו להתמודד עם עוינות השכנים הגויים: "במלחמת ששת הימים היינו סגורים בבית בעקבות איומי השכנים הגויים שצעקו כל הזמן שינקמו ביהודים. יום אחד ההורים שלי קיבלו מידע שהולכים לעצור את אבא שלי על ייצור ערק בניגוד לחוק – באותו לילה המשפחה ארזה הכל וברחנו ממרוקו. למחרת בבוקר הגיעו השוטרים ולא מצאו אותנו. ב"ה ניצלנו".

הרב מיכאל לסרי הוסיף וסיפר בהתרפקות על החיים החדשים כשעלו לארץ והתגוררו ברמלה: "למרות כל הדיבורים שהכינו אותנו במרוקו וחלמנו על ארץ ישראל – כשהגענו לארץ זו הייתה הרגשה מיוחדת".

על החיים החדשים בארץ ובבית הספר הישראלי תיאר הרב לסרי בצבעוניות: "הייתי ילד שמחפש פרובוקציות.. למדנו ברמלה בבית ספר. יום אחד הגיע פעיל קירוב של אותם ימים הרב ניסים שובע וביקש מההורים שלי לשלוח אותי למתיבתא וזכיתי להכיר את הרב דוד אללוף, שידע לזהות ולטפל כמו שצריך. למדתי אצלו בהתחלה בנתניה ואחר כך בבני ברק. כל מה שאני היום – הכל בזכות הרב אללוף".

הרב שזוכה לפופולאריות רבה בכל חלקי עם ישראל מספר ברגעים של גילוי לב, על המעבר שלו מחינוך ממלכתי דתי אותו הוא מתאר במילים קשות, אל החינוך החרדי: "אני מגדיר את עצמי אוד מוצל מאש"…. על לימודיו ישיבת פורת יוסף: "חכם רבי שלום כהן היה כמו אבא שלנו. ראינו דמות של מלאך".

על פעילות הקירוב הראשונה סיפר הרב: "בהפסקת צהרים בכולל בבת ים, אספנו את ילדי השכונה החילוניים ולימדנו אותם מושגים ביהדות". סוד ההצלחה בפעילות קירוב ובכלל הוא לדבריו: "בן אדם צריך לדעת שהוא כלום ובלי תפילה לקב"ה, שום דבר לא יעבוד. זה סוד ההצלחה – תפילה ובקשה לפני הפעילות ותפילה להודות לה' אחרי הפעילות".

על שילוב השמחה והצחוק בשיחות והרצאות אמר מזכה הרבים הרב מיכאל לסרי: "ראיתי שאנשים נמשכים ונפתחים הלבבות כשמדברים בחיוך ובשמחה".הרב חשף לראשונה פרטים חדשים על הקרבה לה זכה אצל האדמו"ר הבבא אלעזר אבוחצירא זצוק"ל והבדיחה שסיפר לו הבבא אלעזר, אותה הוא מספר מאז לציבור.

הוא סיפר על הפעילות בבתי הכלא עם אסירים: "הרבי מחב"ד אמר פעם – אתה צריך להיות בכלא, כדאי שתלך לתת שם הרצאות מאשר בנסיבות אחרות". אך מנגד כאשר הוא מתמקד בהרצאות ופעילות בשלום בית וחינוך ילדים: "כל הבעיה בזוגיות היא אחת – אנשים צריכים ללמוד ולעבוד על החיבור של הנשמות שלהם. כל הזוגיות הופכת להיות אחרת. חינוך הילדים שלהם ייראה אחרת".

וגם רגעים מטלטלים בהם חוזר הרב לסרי לאסון הקשה בו שכל את בנו הבחור שמעון יוחאי ז"ל שטבע בים. על ההתמודדות המדהימה ומסע החיזוק וההתעוררות של הרב בעקבות הטרגדיה: "כשבן אדם נמצא בכוננות ויודע שהכל מאיתו יתברך וכל מה שה' עושה זה לטובתנו – מקבלים כוחות".

האזינו>>>



12 תגובות

מיין תגובות
  1. 11

    כותרת מטעה.
    הממד ברמלה בפועל הוא לילדים ממשפחות מסורתיות שביהס מאפשר להם לשמור על זיק של יהדות
    הרב לסרי

  2. 10

    מכל הסיפור המופלא הזה יציאה הכותרת הכי בזויה שהיא גם לא מדוייקת.
    בתור אדם חרדי אני משתגע איך ערוצי התקשורת שלנו משתתפים פעולה בשנאה בתוך עם ישראל.
    מוסיפים שמן לשנאת ישראל.

    ברור שהרב לסרי כשאמר על עצמו "אוד מוצת מאש" הוא התכוון לכל האווירה שהוא חי בה ברמלה ולא דווקא על החינוך של הממ"ד.

    בעלי לשון הרע לא מקבלים פני שכינה, זה על אדם אחד כל שכן על ציבור שלם, וכל שכן שמדובר על הוצאת שם רע.

  3. 9

    אמיתי נעשה לי נס ניצלתי מהחינוך החרדי .עברתי מסלול שלם ישיבת הסדר כולל רבנות שליחות ניהול רב קהילה וכו תרמתי לעם ישראל ועוד אתרום אין כל סתירה .

    1. שלום לכבודו שרשם שניצל מהחינוך החרדי וכו . רציתי להרגיע אותך , כשהרב לסרי אמר שהוא ניצל מהחינוך הממלכתי דתי הוא לא מתכוון לסגנון של ישיבת הסדר או סגנון תנועת אריאל, אלא לסגנון של ממלכתי דתי חלש מאוד מבחינה רוחנית , שלא משתדלים לשמור את ההלכה היהודית בצורה טובה וכו .מה שכן ,חבל שזה מה שבחרו לרשום בכותרת הראיון, ודי למבין

    2. אשריך צדיק, שזכית ללמוד תורה וגם לקיים את המצווה החשובה ביותר בימינו, להילחם על ארץ ישראל בדור הגאולה ולא חלילה להיות כפוי טובה שכופר בהחלטת ה' להעלות אותנו חזרה לארץ אבותינו ולתת לנו הזדמנות להקים פה מדינה יהודית עם הכי הרבה לימוד תורה שהיה בהיסטוריה של עם ישראל.

  4. 8

    עם כל הכבוד. ואני מכבדת רבנים ותורתם אבל אני למדתי שיש הלכות לשון הרע. ונראה לי שלפחות הכותרת שצדה את עיני היא הבגדר הוצאת לעז על ציבור שלם ומערכת הלימוד שלהם, ולא משנה לאיזה סקטור אני שייכת והיכן למדו ילדי. חכמים הזהרו בדבריכם. לדעתי ראוי לשנות את הכותרת ומוטב שעה אחת קודם. בברכה

  5. 7

    מקנא בעולם הבא של הר לסרי

  6. 5

    מדהים!
    אין מילים!

  7. 4

    אני מציע שכל ציבור יסתכל קודם כל עצמו. כבר אמרו גדולים ממני –