נכדת הרב אלישיב עוכבה על ידי פקח, התלמידות נותרו בדד

    במשך למעלה משעה וחצי עיכב הפקח את המורה, ועל אף שלטענת המורה שיחררו אותה השוטרים לדרכה, סירב הפקח לשחרר אותה, ורק לאחר זמן ממושך שיחרר אותה לדרכה תוך שהוא מציין כי ישלח לביתה דרישת קנס על סך 1000 שקלים
    יוסי צלניקר 4 Comment on נכדת הרב אלישיב עוכבה על ידי פקח, התלמידות נותרו בדד

    קבוצת תלמידות שבאו להתברך אצל הרבנית קולדצקי השתכשכה באגם בפרק מרום נוה • פקח עיכב את המורה עד לבוא שוטר • התלמידות נותרו ללא השגחה וגם העסקנים לא הצליחו לעזור • "הבת שלי חזרה עם טראומה מהטיול"

    צילום: דר' אבישי טייכר
    במשך למעלה משעה וחצי עיכב הפקח את המורה, ועל אף שלטענת המורה שיחררו אותה השוטרים לדרכה, סירב הפקח לשחרר אותה, ורק לאחר זמן ממושך שיחרר אותה לדרכה תוך שהוא מציין כי ישלח לביתה דרישת קנס על סך 1000 שקלים
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מורה חרדית עוכבה בידי פקח עירוני במשך למעלה משעה וחצי לאחר שתלמידות כיתתה השתכשכו במימי אגם המים בפארק מרום נווה שעל גבול רמת גן בני ברק.

    האירוע אירע לפני ימים בודדים. קבוצת תלמידות כיתה ה' באחד מבתי הספר בשכונת רמות בירושלים הגיעה לבני ברק על מנת להתברך מפיה של הרבנית קולדצקי. בסיום ברכתה של הרבנית, פנו התלמידות לפארק מרום נווה שם שיחקו להנאתן.

    התלמידות נכנסו בין היתר להשתכשך במימי אגם המים בפארק, לאחר שלא ראו כל שילוט על איסור. שכנים חילוניים שהיו במקום החלו לצעוק לעברן כי הדבר אסור, ועל כן בהוראת המחנכת יצאו כל התלמידות מן המים ופנו לאכול ארוחה קלה.

    במשך זמן ממושך שהו התלמידות בפארק, ואף אספו את האשפה שנוצרה במקום. עם יציאתן מהפארק הגיע למקום פקח של עיריית רמת גן, והודיע למחנכת כי היא מעוכבת ועליה להתלוות אליו.

    לאחר שהודיעה לו כי אין ברשותה תעודה מזהה, והסבירה את המקרה, הוא סירב, לדבריה, להתייחס לכך, והורה לה להמתין להגעת ניידת משטרה.

    במשך למעלה משעה וחצי עיכב הפקח את המורה, ועל אף שלטענת המורה שיחררו אותה השוטרים לדרכה, סירב הפקח לשחרר אותה, ורק לאחר זמן ממושך שיחרר אותה לדרכה תוך שהוא מציין כי ישלח לביתה דרישת קנס על סך 1000 שקלים.

    בכל אותו פרק זמן נאלצו התלמידות לשהות לבדן ללא נוכחות המחנכת לצידן. "הסברתי לפקח שברגע שנודע לנו על איסור להכנס למים, הן יצאו, אך מאום לא עזר". אמרה המחנכת.

    לאתר 'קול חי' נודע כי המחנכת היא בת למשפחת רבנים מפורסמת ביותר במגזר הליטאי, וכי גורמים עסקנים שעורבו אף הם בסיפור, הביעו את פליאתם הרבה מהשתלשלות האירועים.

    אמא לאחת התלמידות סיפרה לאתר 'קול חי' על הטראומה שעברה על התלמידות. "מדובר בילדות בכיתה ה', שחזרו עם טראומה, ולא הבינו למה התנכלו להן ולמורה שלהן. הדבר נראה כמו התנכלות בגלל שהיו חרדיות" טענה.

    מעיריית רמת-גן נמסר בתגובה: מדובר באירוע חמור, שלולא התערבות כוחות הפיקוח והשיטור היה עלול לעלות בחיי התלמידות במקום. יובהר, כי התלמידות התבקשו לצאת מן המים מיד כשנראו נכנסות לתוכן, ואכן כך עשו. חשוב לציין כי השהות בתוך מי המפל מסוכנת, היות ובתחתיתו מותקנים מתקני שאיבה שונים.

    כשעה לאחר האירוע, התברר שהתלמידות חזרו לתוך המים, למרות האיסור החמור שהובהר להן מראש. פקח שניגש למקום ספג אמירות קשות וגידופים מהמורה, שסירבה להזדהות בפניו בתואנות שונות ובניגוד לחוק.

    לאור זאת, לא נותרה בידיו הברירה אלא להזניק למקום כוחות פיקוח ושיטור של העירייה, שדרשו מהמורה להזדהות והמשיכו את הטיפול בנושא.

    יובהר, כי בניגוד לנטען, בשום שלב לא הופרדה המורה מתלמידותיה ולו היתה נוהגת כחוק, מזדהה בפני כוחות הפיקוח ומרחיקה את התלמידות מהמפל, כל האירוע היה נמנע מלכתחילה.
    .



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      איזה מורה ננותנת לתלמידות שלה להיכנס למים במזרקות של פארק ציבורי?
      חבל שלא עצרו אותה ללילה

    2. 2

      מה זה נקרא "עוכבה על ידי פקח" לפקח אין סמכות לעכב הוא אינו שוטר היא יכולה ללכת לדרכה ושיקפוץ עד לרקיע