כשעשרים אלף פורעים ערבים איימו על העיר צפת

    מסתבר שקבוצה גדולה של לוחמי פלמ"ח הגיע בדרך לא דרך לעזור לאנשי העיר. הם עזבו את ילדיהם ונשותיהם כדי לעזור לאנשי העיר. את סיפור הגבורה הניסית והטבעית כדאי לקרוא ללמוד ולהפנים.
    קובי פינקלר No Comments on כשעשרים אלף פורעים ערבים איימו על העיר צפת

    צפת. מילה שאומרת הכל. אבל כשמדברים במונחים של מלחמת השחרור, סיפורה של צפת הוא גם סיפורו של הישוב היהודי בגליל העליון, סיפורה של הקהילה היהודית בעיר וסיפור של גבורה ורוח • ספר חדש

    מסתבר שקבוצה גדולה של לוחמי פלמ"ח הגיע בדרך לא דרך לעזור לאנשי העיר. הם עזבו את ילדיהם ונשותיהם כדי לעזור לאנשי העיר. את סיפור הגבורה הניסית והטבעית כדאי לקרוא ללמוד ולהפנים.
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שני) הוא יום שחרורה של צפת. ספר חדש מבית מדרשו של הרב שמואל אליהו, מתאר את החודש שלפני קום המדינה.

    צפת. מילה שאומרת הכל. אבל כשמדברים במונחים של מלחמת השחרור, סיפורה של צפת הוא גם סיפורו של הישוב היהודי בגליל העליון, סיפורה של הקהילה היהודית בעיר וסיפור של גבורה ורוח.

    חודש לפני קום המדינה, ליל  שישי ז' בניסן תש"ח היה אחד הלילות הקשים והמפחידים ביותר בעיר. ההתקפות על יהודי העיר לא פסקו לרגע וכל זאת בשעה שהבריטים עדיין שולטים בארץ.

    הישיבה של ועד אנשי צפת, היתה מתוחה ביותר. אנשי הועד ביקשו לדעת מה תוכנית "ההגנה", מה תוכנית הפלמ"ח ומתי הבריטים עוזבים את הארץ. שעות אחדות לפני כניסת השבת  עוד לפני הפסח  ובפרוס השבת הגדול  עזבו הבריטים את העיר.

    קידוש ה' אמיתי היה שם. איש מאנשי העיר לא עזב את המקום. למרות הסכנה, למרות האיומים על חייהם, למרות המציאות של 2000 איש יהודים למול כעשרים אלף ערבים ופורעים בכפרים מסביב לעיר איש לא חשב על עזיבה. הגבורה של אנשי צפת לא היתה דבר מובן מאליו. הם החליטו כי חרפת תרפ"ט לא תחזור עוד.

    "כשאדם עוזר לעצמו גם אחרים עוזרים לו", כותבים מחברי הספר הוירטואלי החדש -הבריחה הגדולה- הנס והטבע בשחרור צפת, תלמידי ועוזרי הרב שמואל אליהו רבה של צפת.

    צפת

    מסתבר שקבוצה גדולה של לוחמי פלמ"ח הגיע בדרך לא דרך לעזור לאנשי העיר. הם עזבו את ילדיהם ונשותיהם כדי לעזור לאנשי העיר. את סיפור הגבורה הניסית והטבעית כדאי לקרוא ללמוד ולהפנים.

    מעשה חשוב עשו אנשי בית הרב שמואל אליהו בעיר להוצאת המהדורה. בימים הללו של יום הזיכרון ויום העצמאות עוד נדבך של גבורה בארץ ישראל.

    מעוניינים לדפדף בספר? לחצו כאן.



    0 תגובות