בית משפט בריטי: התלמידים החרדים חייבים ללמוד ליבה

    שלמה ריזל 2 Comment on בית משפט בריטי: התלמידים החרדים חייבים ללמוד ליבה
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית משפט בריטי קבע שתלמידי בתי ספר חרדיים בממלכה יחוייבו בלימודי ליבה. השופט יו בריין קבע שהתלמידים מחוייבים לקבל חינוך שווה לכל התלמידים הבריטיים וזאת לטענתו "בכדי שיהיו מוכנים לחיים האמיתיים".

    ר' ראובן גרברצ'יק – שמתגורר בלונדון קרוב לשני עשורים ומשמש כפרשן בכלי תקשורת בריטיים אודות הקהילה החרדית והיהודית, הסביר הערב לאתר 'קול חי' ואמר כי "אני מאמין שיש מגמה להחיל את חוקי החינוך של המדינה על כל הבתי ספר באנגליה אבל לא בהכרח דווקא כחלק ממסע אנטישמית נגד יהודים דווקא, זה יותר כתוצאה מההקצנה אצל המוסלמים מה שגורם לממשלה לפקח ביתר אדיקות על מוסדות החינוך הפרטיים במדינה".

    לדבריו, "ההכרח ללמד לימודי הליבה בא כחלק מהצורך לפקח בשיוויוניות, ולכן גם החרדים סובלים וכך נוצר המצב שנמשך כבר כשנתיים -ואשר גם המדיה הבריטית אחראית לכך לאחר שנתנה רוח גבית למוסדות השלטון בהגברת הפיקוח ובהכנסת התכנים של לימודי הליבה בקרב הקהילה החרדית".

    עוד הוסיף גרברצ'יק לאתר 'קול חי' כי "יש כאלו שחושבים שיש מגמה להכריח את החרדים ללמד ליבה ולהתערב להם בתכנים ושזה בעצם לא קשור למוסלמים והמגמה נובעת ממניעים שמזכירים את הטיעונים של 'יש עתיד' נגד החינוך של הציבור החרדי בישראל, אבל כאמור אני חושב אחרת".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לממקרה כאילו אנחנו לא לומדים מה אתה חושב לךתהיה בשקט תניח את האף שלך בצד ותשתוק מובן!

    2. 1

      זה טוב להם שיעלו על הגל הזה נמאס מהעניות