מיוחד • החסיד שהצליח לטפס לצמרת תעשיית הפרסום בישראל

    בשבת בערב עישנתי סיגריה בשבת וחשבתי לעצמי. פתחתי את הספר וחיפשתי עצה מה לעשות ואיך לצאת מהמצב הזה. הנושא הזה של ר' נחמן עניין אותי והתחלתי להתחזק
    ישראל פריי No Comments on מיוחד • החסיד שהצליח לטפס לצמרת תעשיית הפרסום בישראל

    34 שנותיו של טל ברזילי רצופים דרמות ותמורות, עליות ומורדות, כל אלו הפכו אותו לדמות הצבעונית והמרתקת שהוא מציג כיום: נשוי, אבא לחמשה, ומחזיק בתפקיד בכיר בתעשייה שלא רגילה לאנשים בעלי חזות כשלו • נעים להכיר

    צילום: יח''צ
    בשבת בערב עישנתי סיגריה בשבת וחשבתי לעצמי. פתחתי את הספר וחיפשתי עצה מה לעשות ואיך לצאת מהמצב הזה. הנושא הזה של ר' נחמן עניין אותי והתחלתי להתחזק
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ענף הפרסום החרדי חווה בתקופה האחרונה פריחה חסרת תקדים. משרדי פרסום חדשים הולכים ומצטרפים למשרדים הגדולים והוותיקים, היקפי המפרסמים מתרחבים, תקציבי הפרסום גדלים, ובעקבותיהם, קולט הענף כוחות צעירים המשתלבים בהצלחה בענף המשגשג.

    אלא שכל ההתפתחות המדוברת, לא מצליחה לזלוג לכיוון עולם הפרסום הכללי. מעטים הצעירים החרדים שהצליחו לחצות את גבולות המגזר, ולהשתלב במשרדי הפרסום הגדולים והמובילים במגזר הכללי.

    מלבד הקשיים הנכונים לכל ענף, מתאפיין הענף בקודי תרבות נהנתנים ו"חילוניים" באופן קיצוני, דבר המקשה על אנשי מקצוע חרדיים – טובים ככל שיהיו, על ההשתלבות במשרדים החילוניים.

    דמות חריגה בנוף הפרסום הישראלי הוא טל ברזילי. הצעיר בעל החזות החרדית, ברסלבית ליתר דיוק, מחזיק באחת המשרות החזקות בענף, וגם אחרי שנים רבות בתחום, נתקל מדי יום במבטים בוחנים ותמהים.

    "אני רואה את העבודה שלי במקאן תל אביב כקידוש ה' לכל דבר", הוא אומר בראיון ראשון לנתי טוקר ב'דה מרקר', "בשביל זה אני פה. הלוואי ויבואו עוד צעירים חרדים כמוני וישתלבו בתעשיית הפרסום".

    כפי שאתם יכולים להתרשם משמו, ברזילי נולד וגדל כחילוני, ודבר בקורות חייו הצעירים לא העידו על המהפך שהוא עתיד לעבור בשנותיו הבוגרות. שירות צבאי ארוך שבסיומו – כמקובל – טיול בדרום אמריקה, הוביל את הצעיר להשתקע בניו יורק, להרוויח מיליונים, להתרושש, ולגלות את תורתו של רבי נחמן מברסלב.

    "מצאתי את עצמי נשאר בניו יורק כשש שנים", הוא מספר ל'דה מרקר'. "התעסקתי בתחום הנדל"ן יחד עם הרבה ישראלים שבאים לחפש את הכסף", הוא מספר. "אלה היו חיים פרועים, בילינו הרבה במסיבות. הייתי רחוק מאוד מלהיות שומר תורה ומצוות".

    על המפגש עם חסיד ברסלב שהותיר בידו קונטרס מתורת ברסלב – על רקע משבר כלכלי שעסקיו חוו, ושהותירו אותו נקי מכל נכסיו – מספר ברזילי בראיון: "ביום שישי אחד אני זוכר שישבתי על הרצפה, עם הדולר היחיד שנשאר לי, ושאלתי את עצמי מה עכשיו. איך אני ממשיך מכאן. בשבת בערב עישנתי סיגריה בשבת וחשבתי לעצמי. פתחתי את הספר וחיפשתי עצה מה לעשות ואיך לצאת מהמצב הזה. הנושא הזה של ר' נחמן עניין אותי והתחלתי להתחזק".

    הצעיר שגילה עצמו מחדש, עלה ארצה, נישא, הקים משפחה לתפארת, והחל להשתלב בתחום בו החל כבר לעבוד קצת לפני שיצא לטיול הגדול. לאחר מספר שנים במשרד קטן, השתלב האיש באגף הסטודיו של מקאן תל אביב – המשרד הגדול בישראל – וקודם לנהל את כל תחום הסטודיו והדיגיטל במשרד.

    ברזילי מספר על ההתמודדות עם הסביבה, על הזהירות והמרחק שהוא מצליח לשמור מעבודות לא מנועות שהסטודיו מבצע, ועל הניתוק בשבת. "אני עושה הפרדה כדי שהדברים יעבדו מבחינת מקאן וגם בדרך שלי לשמור על עצמי בתוך כל הדבר הזה. מהעבודה שלי כאן אני רואה שיש הבנה ושיתוף פעולה. זה שאנחנו פה במקאן יוצרים אחדות בין כל הקהלים שיש זה דבר מדהים בעיניי", הוא מחמיא.



    0 תגובות