סערת האתיופים • אמסלם מגיב לטענות: "פוליטיקה פנימית"

"האם הם יתפקדו בעתיד לליכוד?", שאל לביא בציניות. "בדיחה עלובה. בליכוד אין אפילו 1000 אתיופים, מכפישים ומעליבים אותם", ענה אמסלם.
דוד לזר No Comments on סערת האתיופים • אמסלם מגיב לטענות: "פוליטיקה פנימית"

בתחילת השבוע עלה ב'קול חי' נושא עלייתם של בני הפלשמורה • בן העדה האתיופית טען כי מדובר בנוצרים • הבוקר הגיב לדברים ח"כ דודי אמסלם מ'הליכוד' שמוביל את המאבק למען עלייתם: "כולם מזרע ישראל"

צילום: Flash90
"האם הם יתפקדו בעתיד לליכוד?", שאל לביא בציניות. "בדיחה עלובה. בליכוד אין אפילו 1000 אתיופים, מכפישים ומעליבים אותם", ענה אמסלם.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתחילת השבוע עלה נושא עלייתם של בני הפלשמורה לישראל ב'מהדורת הבוקר' עם מרדכי לביא ב'קול חי'. איינאו פרדה סנבטו, בן העדה האתיופית, טען בשידור בלהט כי הוא מחזיק במידע מבוסס על ארגוני מיסיון המארגנים את העלייה לישראל של אותם בני הפלשמורה.

"עליית הפלשמורה מסכנת את הזהות היהודית של האתיופים"

"ממשלת ישראל רוצה למחוק את הזהות היהודית שלנו, בכך שהיא מעלה אתיופים שאין להם שום קשר אלינו", לדבריו, "אחד נתניהו, דרעי, בנט וליצמן מדברים על הצורך לשמור על היהדות. מצד שני, מעלים ארצה נוצרים שאין להם שום קשר לעם ישראל. בכך מטשטשים את הזהות שלנו. אלו נוצרים שאין להם שום קשר ליהדות אתיופיה. מי שמחליט מי יעלה זה לא הרבנים מי שמחליט אלו מיסיונרים מארה"ב".

עוד אמר סנבטו כי "מדובר בכל מיני ארגונים שמקבצים את האתיופים למחנות, מעלים אותם יפה, עם ציציות, מצעד יפה, אבל בפנים?! – בפנים אין כלום, אין אמונה הכל הצגה. ממתי הם יהודים?! איפה הם היו כשיהודי אתיופיה הלכו ברגל דרך סודן?! איפה הם היו כשעלו דרך אדיס אבבה?! מאיפה אלה צצו, איפה הם היו? על סמך מה?".

הבוקר הגיב לדברים ח"כ דודי אמסלם מ'הליכוד' שמוביל את המאבק למען עלייתם של בני הפלשמורה לארץ, "עשינו בנושא ארבע ועדות בכנסת, בהשתתפות הרב הראשי שלהם הרב יוסף הדנה, והא אמר לי 'תעשה מאמצים להביא אותם לארץ'".

לדברי אמסלם, מי שמתנגד וטוען שהם לא יהודים – פועל מתוך אינטרס אישי, "אח שלו התמודד מול אברהם נגוסה, הרי הוא בעצמו לא דתי ולא שומר שבת, יש שם פוליטיקה פנימית".

אמסלם הבהיר כי "כל העולם הם מזרע ישראל באופן ברור, מדובר על כאלו שהמשפחה נמצאת בישראל, ורק עם זה קרבה ראשונה, כבר משנת 2010 כל הרשימות שלהם נמצאים במשרד הפנים".

"מדובר על פחות מ-6000 אנשים ב5 שנים, שכולם עוברים גיור לחומרא. וכולם מזרע ישראל", הדגיש אמסלם שוב ב'קול חי'.

"האם הם יתפקדו בעתיד לליכוד?", שאל לביא בציניות. "בדיחה עלובה. בליכוד אין אפילו 1000 אתיופים, מכפישים ומעליבים אותם", ענה אמסלם.

מי שהקשיב לדברים הוא סנבטו שהגיב ואמר כי "האדם הזה לא עשה שיעורי בית, ומנסה להצדיק את ההחלטה האומללה של הליכוד שתומך בהעלאת נוצרים לישראל".

הוא הביא דוגמא מעצמו: "אני לא עברתי גיור לחומרא וגם לא משפחתי", לדבריו, "כל מי שהיה זכאי לעלות מחוק השבות – לא עבר גיור לחומרא".



0 תגובות