חברו של לוי יצחק ז"ל בעדות קורעת לב: יומו האחרון של מבקש ההתעלות

    ישראל פריי No Comments on חברו של לוי יצחק ז"ל בעדות קורעת לב: יומו האחרון של מבקש ההתעלות
    12:56
    09.06.24
    נתי קאליש No Comments on ב'עדה החרדית' החליטו: עצרת ענק נגד גזירת הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עדות מצמררת ודומעת על יומו האחרון של הבחור לוי יצחק אמדדי ז"ל חושפת דמות מופת של בחור צעיר שהתמסר בכל כוחו וחושיו להתעלות בתורה ובקדושה. קשה עד בלתי אפשרי להישאר אדישים אל מול תיאוריו המרגשים של חברו שליווה אותו ביומו האחרון, ששפך את לבו בפני הרב משה בן לולו בשיחה מיוחדת ל'קול חי'.

    "למדתי בישיבה שלוי יצחק למד בה תקופה ארוכה, עד שעברתי לישיבה אחרת בירושלים", פתח שמחה את סיפורו, "ביום ראשון פגשתי את לוי יצחק, שמחתי ושאלתי אותו: מה שלומך? והוא עונה לי: באתי לירושלים לחפש ישיבה, אני מחפש ישיבה עם יותר אש. עם יותר "מצב של לימוד" האם תוכל לעזור לי?".

    וכאן יצאו לוי יצחק ושמחה – חברים בלב ובנפש וחברותות ליגיעת התורה – למסע חיפוש אחר ישיבה ללוי יצחק. "הלכנו יחד לישיבת נזר התורה ברחוב בר אילן. הוא כל הזמן אומר לי, מה יהיה איתי? עבר כל הזמן חורף, אני לא מספיק מרגיש את האש של הלימוד… כשיצאנו משם, הייתם צריכים לראות את האור בעיניים שלו, הפנים שלו נמלאו חיוך. הוא התלהב מה'מצב של הלימוד', מההתמדה של הבחורים. קבעתי לו שיחה עם אברך לצורך הכניסה לישיבה".

    לוי יצחק ז"ל בתומו ובתשוקתו העזה להתקבל לישיבה, ביקש משמחה להצטרף אליו לתפילה בכותל המערבי, להצלחת העניין. "עלינו על קו 3, אני אומר לכם, מי שלא ראה את השמירת עיניים שלו, אין לתאר, איזה יראת שמים, בחור עם כל ה…", קולו של שמחה נשנק בבכי, "ראיתי אותו אומר תחנון בתפילת מנחה, רציתי לשאול אותו: על מה אתה אומר? למי אשמת?! במי בגדת?! את מי גזלת?! על מי דיברת רע?! – כולך עבודת ה' ביגיעה עצומה".

    באורח פלא, מילותיו ביציאה מהכותל עסקו דווקא בנושאים שונים מאלו בהם עסקו. "הלוואי שהתפילות יתקבלו", אמר לוי יצחק, "שכולם יאריכו ימים, שכולם יהיו בריאים…". השניים עלו על אוטובוס חזור לעיר, במטרה לעלות על אוטובוס לבני ברק.

    כאן שטח חברו של לוי יצחק ז"ל סיפור מדהים על איך שרגע לפני שעלה לאוטובוס גילה שאיבד את הפלאפון שלו, ונאלץ להיפרד מלוי יצחק שעלה על האוטובוס שלקח אותו לדרכו האחרונה. "לפני שעלה הוא אחז בי ושאל: שמחה, אתה סולח לי שאני לא מחכה אתך, אני חייב להזדרז להגיע לשיעור עם האברך בבני ברק".

    שמחה מתקשה להתאושש מאיבוד הבחור שהיה כה יקר ללבו ושאך בנס נפרדו דרכיהם, ונפשו נותרה לשלל. בבכי תמרורים תיאר את היום האחרון של לוח יצחק, את נסהצלתו, והשמיע פרקים נוקבים של אמונה, חיזוק, ומחשבות התעוררות. האזינו לשיחה המלאה:



    0 תגובות