הגרש"מ עמאר: "מה שאומרים בשם הגדולים צריך עיון, הם בגילאים כאלו" • האזינו

    יעקב גרודקה 7 Comment on הגרש"מ עמאר: "מה שאומרים בשם הגדולים צריך עיון, הם בגילאים כאלו" • האזינו
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת 'נשות הכותל' שוב עלתה הבוקר (רביעי) לכותרות סביב המתווה שאושר על ידי הממשלה שבו הוסכם על חלוקת האחריות על רחבת הכותל המערבי ועל הקצאת שטח מיוחד לתפילותיהם של 'נשות הכותל'.

    רבה של ירושלים, הראשל"צ רבי שלמה משה עמאר התייחס בראיון למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' של 'קול חי' לעובדה שגדולי ישראל אישרו את ההסכם עם 'נשות הכותל' ואמר כי "מה שאומרים בשם הגדולים צריך עיון, ואני לא ארחיב את הדיבור בזה".

    בהמשך הרחיב הרב עמאר והסביר את דבריו, "הרב רבינוביץ סיפר לי שהתייעצו עם שני גדולים, הגדולים האלו אני לא יודע אם הם במצב היום ששייך.., אולי הם בגילאים כאלו שאני לא יודע", רימז רבה של ירושלים שכביכול גדולי ישראל שנתנו את אישורם למתווה נשות הכותל – הם מבוגרים מידי ולא מסוגלים להחליט בענין, לדבריו, "מן הראוי היה להרחיב את היריעה ולשמוע עוד דעות".

    "פעם ראשונה שהמדינה מכירה ברפורמים הרשעים"

    על עיקרי הסערה אמר הרב עמאר כי "יש כאן בעיה חמורה שאני לא מוצא לה מרגוע לנפשי, זו פעם ראשונה שממשלת ישראל נותנת הכרה ונותנת יד לתנועה של הרשעים האלו שעוקרים ועוכרים את עם ישראל, זו פעם ראשונה".

    "הם מחתנים יהודים, "רב" יחד עם כומר, ועושים את כל התועבות שבתורה, מה להם ולמקוואות לגיור? הן יודעים מה זה גיור? הם משחיתים עומקים בכרם בית ישראל וכעת רוצים את הכותל. היו לנו השיגים מסוימים אבל מבחינת ממשלה, לא היה כדבר הרע הזה".

    לדברי רבה של ירושלים, "כעת נתנו להם הכרה כפולה, נתנו להם מקום שזה שלהם שיעשו בו כרצונו", אמר והוסיף כי "אפילו אם תרצה לומר שלא הייתה ברירה, יכול להיות שהיה עדיף ההכרה של בית משפט ולא הכרה של הממשלה".

    עוד הוסיף הרב עמאר כי "הלכו ואמרו שלא הרבנות הראשית תנהל את הכותל ההוא אלא משרד ראש הממשלה, כלומר שיש 'הרבנות הראשית' שהיא שייכת למשרד הדתות, ויש ועדה שהיא 'הרבנות הראשית שלהם' והיא שייכת למשרד יותר גבוה למשרד ראש הממשלה".

    "נפגשתי עם נתניהו הוא מפחד מהרפורמים"

    על השתדלותו בעניין סיפר הרב עמאר כי "דיברתי עם כמה מהשרים ואני לא רואה שיש מי שירים את זה, כי זה דבר חמור מאוד ועל זה לא מצאתי תשובה".

    "בעבר היה לי הרבה מו"מ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על עניני הרפורמים, עניני גירות, הוא יותר מידי מפחד מהם, הוא אמר לי שיש להם הרבה כוח", סיפר.

    האם נפגשת או שוחחת בעניין עם שר הדתות דוד אזולאי? "מסיבות שהזמן גרמא לא ראיתי שפגישה עם שר הדתות אזולאי תהיה לתועלת, אז דיברתי עם שרים אחרים", רימז הרב עמאר על הקרע בינו לבין מפלגת ש"ס.

    האזינו לראיון המלא:



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      הבעיה היא לא שהממשלה מכירה ברפורמים אלא שאנחנו מכירים בממשלה… עד כדי כך שמשנה לנו במי הם מכירים ובמי לא.. ודו"ק..

    2. 5

      כזכור הרב עמאר נפגש עם הרפרמים בבחירות לרבנות. בשביל הכסא והכיס מותר לו.

    3. 4

      חכמים היזהרו בגחלתן של צדיקים ! ההמשך ידוע …..

    4. 3

      אני אוהב אותך הרב עמאר אני מאוד מאוד מקוה שלא התכונת ח"ו במה שאמרת לרבנים למרן הרב שלום כהן או למרן ר' חיים קנביסקי או למרן הרב שטימאן,

    5. 2

      אם הרב עמאר מביע את הכאב מהרפורמיים.
      צריך להבין מה המצב הדתי של אלו שתומכים ברפורמיים (כגון מוטקה בלוי וחבריו)

    6. 1

      מדוע קול חי נותן במה לדברי ההבל של הרב עמאר ומסנן כל תגובה נגד דבריו החמורים. בושה וחרפה.