בלעדי – האם אירוע 'שריפת הסידור בכותל' בויים על ידי נשות הכותל?

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בלעדי – האם אירוע 'שריפת הסידור בכותל' בויים על ידי נשות הכותל?

    האם שריפת סדור בכותל כפי שטוענות קבוצת נשות הפרובקציה היה או לא היה? כתבינו ערך תחקיר מקיף וחזר עם מסקנות המעוררות ספק

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמידי ר"ח גם ר"ח אב לא היה שקט בכותל המערבי. על אף שקבוצת נשות הפרובקציה, היועץ המשפטי קיבל החלטה בעניינם ואסר כי עליהם להיות במקום שהוקצה להם ולא לעורר פרובקציות ,החליטו קבוצה זו להתעלם מההוראות המפורשות.

    בהודעה שהוציאו באותו יום נכתב: כי היתה אלימות של חרדים כלפיהם ואף כתבו כי בריונים חרדים שרפו בכותל סדור של אחת המתפללות . ושוב נזכיר כי הגדרתם היתה בריונים חרדים.

    החלטתי לתחקר את הענין. פניתי בתחילת השבוע למשטרת ירושלים ושאלתי האם מוכר להם הארוע של שריפת הסדור או האם הוגשה תלונה בעניין , לאחר בדיקה של דובר המחוז נאמר לי כי הארוע אינו מוכר להם ולא הוגשה תלונה.

    פניתי ל'קרן למורשת הכותל', בקרן בדקו ברצינות את הטענות ועברו על תיעוד המצלמות, כולל כל המצלמות שבכותל ובאזור לא מתועד, המסקנה היא אחת: לא היה ולא נברא שום ארוע כזה.

    אציין, כי הקרן למורשת הכותל עברה ביסודיות על כל המצלמות לבדיקת הארוע אך כאמור אין כלום. ממידע שקיבלתי. כמו כן, גם המשטרה בדקה את המצלמות שלהם ויש הרבה מצלמות באזור אך כלום לא נראה.

    עם המימצאים שביידי, פניתי בימים האחרונים לדוברת של נשות הכותל ומבקש אם יש בידיהם, עוד תיעוד חוץ מתמונה אחת שהם הפיצו בתקשורת, התשובה שינתנה לי הייתה: כי אין תיעוד נוסף פרט לתמונה אחת שהם הפיצו.

    נשמע מוזר…בימינו בעידן המצלמות ווידאו שיש לכל פלאפון (אלא א"כ יש להם מכשירים כשרים) הדבר היה אמור להיות מתועד יותר מתמונה אחת.

    אני מוסיף ושואל את דוברת הארוע ששהתה בעזרת נשים, האם היא הייתה ברחבת הכותל למעלה? היא עונה לי: לא, הארוע היה מחוץ לבידוק קרוב יותר לשער האשפות.

    תשובה כזו אגב משנה את כל התמונה (אם היה) לא מדובר בארוע בתוך הכותל או ברחבה אלא מחוץ לכותלי המקום הקדוש. ושוב ממידע שבידי גם המצלמות שנמצאות במקומות אלו לא רואים ארוע כזה.

    אציין , כי ככל הנראה לאור ההתכתבות שלי והשאלות שעלו בעקבות המימצאים שביידי על הארוע המוזר – 5 ימים לאחר ראש חודש, החליטו בארגון להגיש תלונה במשטרת ירושלים.

    מכל התחקיר ומכל התשובות שקיבלתי הן מהמשטרה והן מהקרן למורשת הכותל עולה: ארוע כזה היה חייב להיות מתועד ונראה במצלמות המרושתות . נכון להיום לא רואים כלום במצלמות.

    ארוע שמעמיד בספק גדול אם היה או לא היה.



    0 תגובות