אוחיון בשטח • שגריר האיחוד האירופי: צריך להפחית את התסכול הפלסטיני שמניע לטרור

    ישראל אוחיון 1 Comment on אוחיון בשטח • שגריר האיחוד האירופי: צריך להפחית את התסכול הפלסטיני שמניע לטרור
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היחסים של מדינת ישראל עם האיחוד האירופי אינם מוגדרים כטובים, ויהיו כאלה שאף יגידו כי הם עכורים. ראש הממשלה הקפיא לאחרונה את מעורבותו של האיחוד האירופי, וכמעט מעל כל במה אפשרית נוזף בהם בטענה כי הם גורמים לחרם על ישראל. בוועידת האקלים בצרפת ניסתה שרת החוץ של האיחוד לשוחח עם ראש הממשלה אולם נתקלה בחיוך מאולץ ובאמירת שלום קר.

    בנוסף לכך בכירים ישראלים טוענים לא פעם אחת כי ההחלטות של האירופים מונעים מאנטישמיות כלפי מדינת ישראל.

    במקביל לכל המהומה, יושב לו ברמת גן שגריר האיחוד האירופי לארס פאבורג-אנדרסן וכראש המשלחת לישראל מנסה לנהל עסקים כרגיל.

    בראיון בלעדי שנתן לכתב אתר קול חי ישראל אוחיון הוא מנסה לפזר את הערפל מעל הדברים, לפשט אותם, ולהגיע לאזרחי ישראל הביתה – לספר להם על מדיניותה, השקולה – לדבריו, של האיחוד האירופאי. האם מדובר בדיפלומטיות? האם ישנו ניחוח אנטישמי? צפו והחליטו.

    עמדת האיחוד

    יש לנו יחסים מקיפים ומאוד עמוקים עם ישראל בכל התחומים, החל ממדע וטכנולוגיה וכלה במסחר ועד הדיאלוג הפוליטי כולל גם תהליך השלום. תהליך השלום הזה הוא אינטרס משותף של כולנו ואנחנו נמשיך בו למרות דיבורים כאלה ואחרים.

    המדיניות של האיחוד האירופי בכלל, ומדיניות חוץ בפרט היא בקונצנזוס. זה אומר ש-28 מדינות החברות באיחוד חייבות להגיע להסכמה ביניהן, כדי לעצב את המדיניות כלפי נושא זה או אחר .

    אנחנו מגנים את הטרור כלפי ישראל, שלחנו תנחומים למשפחות של קורבנות הפיגועים. כדי לעצר את גל הפיגועים שאתם חווים בישראל עכשיו צריך שילוב של צעדים ביטחוניים וגם צעדים פוליטיים.

    לגבי טרור באירופה, האירגון שעומד מאחרי הטרור שם הוא אירגון מדינה איסלמית, דאע"ש, וזאת תופעה שונה. כי מדובר על טרוריסטים מקצוענים, שמבצעים פיגועים באירופה וגם במקומות אחרים. הם לא אנשים צעירים,שתוקפים בעזרת סכינים ברחוב. כדי להתמודד מולם יש צורך בגישה אחרת.

    אין שום חרם על ישראל, אירופה מאה אחוז נגד חרמות, נגד הבדלות על ישראל. לגבי סימון מוצרים מהתנחלוית אין בזה שום קשר לחרם. מה שהנציבות של האיחוד האירופי הבהירה – לגבי מוצרים מהתנחלויות, היא שברגע שהמוצרים נמכרים בשווקי אירופה, הם לא יכולים להמכר כ"תוצרת ישראל".

    האנטישמיות מראה את פניו המכוערות באירופה וגם לאזורים אחרים של העולם.

    רוב מוחלט של הפליטים הם מבקשי מקלט לגיטימיים שברכו ממלחמה, ומטרור של המדינה האיסלמית. אבל אנחנו נוקטים צעדים כלפי אנשים שאינם מתאימים לקטגוריה של מבקשי מקלט הלגיטימים לפי הסיבות הפוליטיות, ואפשר להחזיר אותם מהר מאוד למדינות מולדתם, כמו קוסובו, סרביה.

    באופן אישי אני נהנה מאוד להיות פה, אני אוהב את הים, ואת השמש זורחת. ישראל, היא המדינה מאוד מעניינת לדיפלומטים כי כל כך הרבה דברים מתרחשים פה. בצעירותי עבדתי זמן מה כמתנדב בקיבוץ נאות -מרדכי בצפון. הנסיעה שלי לישראל הייתה הראשונות שעשיתי לחו"ל, עוד בשנות השבעים, אחרי שסיימתי את התיכון. אני זוכר את ישראל של שנות השבעים , אני ראה את הבדל העצום בין מה שהיה אז ומה שיש כיום.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני עוקב אחרי הכתבות של הר' אוחיון. מרתק מאד. הראיון עם השגריר מאד מעניין הגם שאני לא מסכים עם שום דבר מהדברים של האיש הזה.
      אבל זה מכבד את האתר המכובד שלכם מאד.