אוחיון בשטח • איימן עודה: "נמנענו למרות שלא היה הסכם עם החרדים"

    ישראל אוחיון 2 Comment on אוחיון בשטח • איימן עודה: "נמנענו למרות שלא היה הסכם עם החרדים"
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התיקון לחוק הגיוס עבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית, וזאת בעיקר בזכות חברי הכנסת הערביים של הרשימה הערבית המשותפת, שלא השתתפו בהצבעה, וזאת בעיקר כיוון שהם נגד כפיית גיוס לבני עמם וכיוצא בזה לחרדים.

    דקות אחדות אחרי שירד ממליאת הכנסת כדי להימנע מהצבעה על חוק הגיוס ישב יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה, ושוחח בגילוי לב עם כתב אתר קול חי ישראל אוחיון.

    לדבריו, הוא מצפה לשיתוף פעולה עם החרדים ויותר עם החכי"ם המזרחיים, שלטענתו יש להם הרבה דברים במשותף. במהלך השיחה הוא חושף הסכם לטובת הערים הערביות שנוצר בינו לבין האיש אותו הוא מעריץ יותר מכל חברי הכנסת, שר הפריפריה הנגב והגליל אריה דרעי.

    מה תגובתו להשפלה שגרם לו ראש עיריית נצרת? והאם הוא לראשונה מגנה את פעולות הטרור ?



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אפילו הערבים מבינים את זה

    2. 1

      ראיון מאיר עיניים. גם המראיין וגם המרואיין עושים עבודה אנושית של כבוד. זכויות של מיעוטים שלא להתגייס לצבא, חזור והדגש כי זכויות אזרחי ושימור הדמוקרטיה הם אינטרס מרכזי של אזרחיה הפלסטינים של מדינת ישראל, הטעמה קבועה כי יש להגיע לפשרה היסטורית (לאורך שנים נהגה ההסברה הישראלית-יהודית-ציונית לטעון שישראלים-יהודים מוכנים לפשרה – ״ידינו מושטת לשלום״ אם רק הצד השני יואיל לקבלה – הנה כאן מנהיג פלסטיני ואזרח ישראלי מדבר על פשרה היסטורית כאיסטרטגיה פוליטית. אנחנו יודעים היטב מי לא מוכן לקבל את עקרונותיה של פשרה זו. מי מתנגד ללחיצת יד של שלום). עמדה עקרונית של מנהיג פלסטיני שהוא אזרח ישראלי הקובעת כי פוליטיקה של אחריות מחייבת לשלב את הפרטי עם הפוליטי, עמדה של אחריות מחייבת שילוב של צדדים, שילוב בין החיים הפרטיים של אזרחים עם המרכיבים הכלליים והפוליטיים של חייהם. זו עמדה פוליטית מורכבת אך מחוייבת המציאות. למעשה זוהי העמדה היחידה שאפשר לאחוז בה אם רוצים לנקוט פוליטיקה של אחריות. ולבסוף הטענה הקבועה והנכונה ״הכיבוש הוא ארור״, וההתעקשות הנכונה כי יעדיהם הפוליטיים של פלסטינים אסור להם להיות יעדים אנטישמיים של מלחמה ביהודים. יעדיהם הפוליטיים של פלסטינים בשטחים הכבושים ולבטח של פלסטינים אזרחי ישראל הינם כנגד ״הכיבוש הארור״ ולא כנגד יהודים. הוצאתם של אזרחים חפים מפשע – פלסטינים מוסלמים נוצרים וישראלים יהודים – ממעגל האלימות הוא יעד פוליטי וגם יעד מוסרי. זהו ראיון קצר אך מלא תובנות והבטחה. שיתוף פעולה בין יהודים חרדים מש״ס או מכל מפלגה יהודית חרדית אחרת עם המיעוט האזרחי הפלסטיני, שיתוף פעולה שכזה, עשוי לשבור ולהמיס את מרבית הסטריאוטיפים שמפרנסים את אש השליטה והדיכוי של הלאומנות הישראלית. כל הכבוד. תודה רבה.